Onnistuuko kotikonstein tms. Helsingissä huoltokoodin nollaus? Eli "Oil inspection -550 km" -tyyppisen ilmoituksen nollaisin mielelläni kun öljyt juuri vaihdoin.
Haynes 4292, Rover 75 & MG ZT Owners Workshop Manual tietää poppakonstin jota ei kuitenkaan suositella kokeiltavaksi.
Itse en ole kokeillu vaikka on kyllä kiinnostanut tietää mahtaako toimia.
Poppakonsti:
liittimen kaksi pinniä oikosuljetaan lyhyeksi ajaksi johdonpätkällä. Nollaus tehdää avain käännettynä II asentoon (varoitusvalot päällä).
liittimessä on pinnit ylärivillä vasemmalta 16 oikealle 09 ja alarivillä vasemmalta 08 oikealle 01. Yhdistettävät pinnit on 04 ja 08. Pitämällä oikosulkua 4s "oilservice" nollautuu.
Pitämällä 8-25 s nollataan "inspection" ja "time service".
Saattaa vaatia useita yrityksiä.
Ennen kuin teet tämän, niin varudu henkisesti siihen että joitain sulakkeita voi posahtaa jos kytket väärin.
Jos kaikista varoituksista huolimatta joku kokeilee niin. Good Luck Jim.
Voiskohan miettiä sellaista että käyttäis oikosulkemiseen esimerkiksi jotain merkkivalon 0.5W hehkulamppua ellei sopivankokoista vastusta ole saatavilla?.
Tällöin ei olis ihan suora oikosulku kysessä jos menee väärät pinnit.
Mä kokeilisin esim 1kilo-ohmin vastuksella ensin.
Juu kiitos neuvoista, mutten taida uskaltaa tuommoisia... Hieman vain kummastuttaa, etteivätkö muut ole törmänneet samaan probleemiin tee-se-itse-töissä. Itse kyllä vaihdatin öljyt huoltamolla, mutta eivät pystyneet ilmaisinta nollaamaan. Hiukkasen älytöntä, että jossain sitten pitäisi vielä erikseen käydä "viidelläkympillä-satasella" ilmaisin nollaamassa.
Kyllä tuo Haynesin "vippas"-konsti toimii ja onnistuu jos on hiukan kokemusta elektroniikasta. Ihan rupusella hyppylangalla ei hommaan kannata käydä. Itsellä tosin enämpi hermostuttaa kannenpulttien kiristäminen kuin sähkötyöt, että...
Eli jos epäilyttää niin elää sitten sen huoltotekstin kanssa vaan.
EDIT:Ainahan voi ostaa vaikka tuon
http://www.talktomycar.co.uk/products/sireset/mj017.htm
Kallista? (299£) No on...
Joo tuo konsti on tiedossa, mutta itse en ole viitsinyt alkaa johdoilla liittimiä sörkkimään
Minua ei tuo huolto-ilmaisin ole sen kummemmin häirinnyt, siinä kun valittaa ihan vapaasti aina käynnistäessä.
Myytävänä on verkkokaupoissa myös nollaus laitteita, BMW-Mini. Uskoisin toimivan myös Roverissa kun samaan konserniin ovat aikoinaan kuuluneet. Sillä nollauksen saa tehtyä vähän sivistyneemmin, toisaalta se on vain kytkin joka yhdistää nuo samaset nastat...
Itse olen kiinnostunut tuosta OBD koodi laitteesta. Haluaisin tietää lukulaitteen joka osaa lukea -99 vm. vikakoodit. OBD2 pitäisi olla kaikkiin yhteensopiva jossa sellainen portti on. Näin ei kuitenkaan ole. Yhteensopivuus pätee vain USAn vienti malleihin ja 75 ei niihin kuulu.
Lisäksi muistelen että Rover 75 2002 ennen ja jälkeen valmistetut autot toimii eri softalla, eli pitää olla eri lukulaite..
Joka tietää asiasta enemmän, niin voisi valaista asiaa

vm. 99-01 seiskavitosen vikakoodeja ei taida pystyä lukemaan kuin Roverin omalla T4 testerillä (vai mikä se oli?). Se on sen hintainen vehje että ei taida kannattaa ihan kotikäyttöön ostaa.
Nämä OBD lukijat lukee kyllä autosta kaikki muut datat, mutta ei niitä vikakoodeja (siis eihän niitä tietenkään edes ole

)
Jos autoa on myyty USA

sa 1996-> niin silloin niistä todennäköisesti saa luettua vikakoodit näillä OBD vehkeillä.
Huoltokoodi nollautui kerran huollossa, kun akku vaihdettiin starttausongelman pitkällisen etsinnän jälkeen. Olisikohan auton elektroniikassa jokin aikaperiodi, jonka auton pitää olla "irti virroista" jolloin huoltokooditkin yms. nollautuu? Olen kyllä jo muuten päättänyt elää koodin kanssa kun se tosiaan herjaa vain käynnistettäessä.

Sama täällä,näyttää liki 40 000 km yli öljyn vaihdon,parkkitutka on myös mykkä-onko kellään kokemusta mistä alkaa trouble shooting?.