Rover Ystävät ry Keskustelupalsta

Full Version: 300tdi 16L ja 23L?
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
moi!

Lueskelin jostakin netistä että 300tdi on "16L" koneita 111bhp.
Omastani kun etsiskelin koneen numeroa niin löytyi..."23L". netissä kerrotaan että "23L" koneet on

Quote:These engines (designated 23L) had Bosch Electronic Diesel Control systems, where the mechanical injector system was controlled by a ‘fly-by-wire’ electronic throttle to reduce emissions

mulla ainaski on kaasuvaijeri ym härpäkkeet....! Jossakin on mainittu että "23L" olisi 122bhp.

vaivasiko näitäkin koneita jakopäänhihna vauriot? Auton numero on SALLDHM68VA1312xxx

jollakin tietoa? Pikkuisen utelias vain....!

//Janne
Käsittääkseni tuo 16L moottori on "rest of world" spekseillä -> ei katalysaattoria ja egrää.

Tyyppiviosta en tiedä...
mutta kun mulla ainakin on egr muttei katalysaattorinokiloukkua...
moi!

ahonsedällä oli asiasta pikkuisen!

http://www.offroadpaja.fi/VIN/LR_VIN_200_300Tdi.htm

näistä nyt ota pirukaan selvää! Saattaahan olla että kone/auto saanut uuden lohkon jostakin!

esim se 23L ==> •Serial code prefix: 16L (non EDC) or 23L (EDC) or 24L (EDC Auto) Defender, 21L (EDC) Discovery

Ei mulla kyllä mitään EDC ole mutta cat&EGR kylläkin! ( tai nyt vaan catti) Smile

//Janne
Tervehdys!
Pisti vähän silmään...ei se nyt noin voi olla?

23L00001 A -> 300Tdi, Defender 08/1990 - 12/2001 EGR
moI!

Monkin mielestä jossakin kohtaa on jonkinmoista epäjohdonmukaisuutta....tiedä sitten missä!

jossakin mainittiin että 23L koneita oli vain automaateissa ja defeähän ei ole automaattina? Tai sitten on mun defe saanut uuden sydämmen jossain vaiheessa?

Voiko alkuperäis koneen todeta jostakin?

//Janne
Mulla ainakin on 23-sarjan kone, se on -96 vuodelta ja kaiketi Defen oma kone eikä Discosta.

Tuo epäjohdonmukaisuus yllätti siinä, että ei kai Defeen ole Tdi 300 kone 8/90 tullut vaan vasta vuosia myöhemmin. Taulukko ei tunne lainkaan Defeä Tdi 200-koneella?!!?¤#%#

TT