Rover Ystävät ry Keskustelupalsta

Full Version: Talvirengasta Defeen
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Tervehdys!
Alkaa olla aika pohtia kahta vaihtoehtoa:
Joko Defe menee talviunille tai siihen hankitaan talvirenkaat.

Mistä löytyy järkihintaiset, isot ja kapeat talvirenkaat? Siis oikeat talvikumit johon saa nastat?

Koko 235/85-16 on minimi. Leveydestä en kasvata enempää kuin enintään 255/85-16, mutta sekin on jo aika leveä. Pitänee huomioida, että 110 Defe on silti aika kevyt auto.

Hakkapeliitalta löytyy, kunhan löytyisi edukas myymälä.
Cooperit ostaisin, olen ollut tosi tyytyväinen Discoverer m+s -renkaisiin jo monta vuotta, samanlaisia olen aina ostanut. Mutta noin isoa kokoa ei vain tahdo löytyä helposti. Mistähän löytyisi?

Muitakin hyviä merkkejä voi mainostaa. Nappula- ja muut rupulikumit saa unohtaa heti, sillä lamellikuvioinen pinta pitää olla. Siis oikea talvikumi.

TT
Käyppä kysymässä "himmeeltä" mitä kustantais noi hakkapeliitat isoina kokoina.. muaki kiinnostais.
moi!

Multa voi ostaa UUSIA/"Tuoreita" Coopperin Discoverer M+S teräs nastoilla...!

212€/kpl rahti vaasaan 50€ lava! Toimitus vaikka heti! Wink
Jos sadaan kimppaan 2-4 sarjaa ehkä edullisemmin! Sesonki ei ole vielä alkanut!

//Janne
Kumho kc-11 koossa 285/75-16 Löytyy tuolta saksan rengasliikkeistä. Kulutuspinta kohtuullisen kapea.
Ainakin ensimmäisenä talvena pito oli ihan ok, vähä jännittää että miten äkkiä nuo kovettuu.
285/75-16 kohtuullisen kapea??? Oliko tossa kirjotusvirhe? Kapea rengas on mun mielestä 7.50R16(n.197mm leveä?). 235/85R16 rupee olemaan jo siinä leveen rajalla ainakin talvinakiks... :roll:
series3kalle Wrote:285/75-16 kohtuullisen kapea??? Oliko tossa kirjotusvirhe?

Ei oo virhe.

Nyt kävin mittiloimassa, Kumhossa pinnan leveys 22cm
31/10,5-15 blizzakissa 22cm
205r16 michelinissä 16cm
Ja muistelisin mitanneeni kaverin autosta että insan 285/75-16 rupulikumissa pinnan leveys oli 28,5 cm

Että jos ei kohtuullisen kapea, ni vähintään suhteellisen kapea

Alavääntöisen Fiat 3,7 TDIC moottorin esilletuomien lyhyiden välityksien takia piti Rangeen hankkia mahd korkeat talvirenkaat. Nuo nyt oli suurimmat "oikeat" talvirenkaat mitkä keksin.