Hei.
Miten onnistuu parhaiten turkkipellin asennus defeen?
Onko tyyli tylysti ruuvila alumiinista läpi?
Tuleeko väliin jotain pehmeetä?
Sormi on keskellä suuta.
Kiitti avusta!
T:Jaffa
Itse ajattelin laitaa popniiteillä auton tyylin mukaisesti. Alle ehkä hivenen possuliimaa.
Minä asensin Seriekseen seuraavasti:
Ensin porasin reijät turkkipellistä, sitten mallasin lokarilla ja merkkasin lokariin tulevien reikien paikat, ja porasin ne. Sitten Sikaflexia varovaisesti turkkipeltilevyn kääntöpuolella reunoja pitkin, vähän siinä keskelläkin, ja poppareilla paketti kiinni! Ei tainut mennä kuin 10min...
Andy
Kiitos vinkeistä.
Tota sikaflexiä mä mietin kanssa sinne väliin ku se on niin helppo.
Kamala ku vaan ahdistaa ajatus porata auton pelleistä läpi ekaa kertaa.
Pakko se siis on tehdä mutta, kuitenkin.
Pistän kuvat valmiista tuloksesta tai livenneestä poranterästä ja kunnon naarmuista ym.
JaffaTheNeste Wrote:Kiitos vinkeistä.
Tota sikaflexiä mä mietin kanssa sinne väliin ku se on niin helppo.
Kamala ku vaan ahdistaa ajatus porata auton pelleistä läpi ekaa kertaa.
Pakko se siis on tehdä mutta, kuitenkin.
Pistän kuvat valmiista tuloksesta tai livenneestä poranterästä ja kunnon naarmuista ym.
Kyllä ne taitaa pysyä oikein hyvin kiinni pelkästään sikaflex tai wurth liimatiivistemassalla. Olen käyttäny monenmoisessa kohteessa tuota liimatiivistemassaa ja lähes mahdoton on saada irti sillä liimatuja asioita. Kestää lämpöä ja pakkasta kymmeniä asteita. Mutta en vastuuta ota sanomisistani. En vaan raaskisi rei-ittää ehjää autoa minäkään ja ainakin kokeilisin kyllä ilman popniittejä ensialkuun. Saahan siihen sitte reikää läpi kerrasta sekä peltiin että turkkilevyyn.
Sikaflexiä ei tullut laitettua kiinnitysmielessä, vaan enemmän sen takia että se (ehkä) poistaisi mahdolliset tärinän aiheuttamat lisä-äänet...

Serieksestä niitä kolinarätinähilkutihilkutiäänejä löytyy joka tapauksessa ihan riittävästi.
Jos sitten ihan oikeasti aikoo pomppia enemmänkin turkkipeltilevyjen päällä niin voisi kuvitella (tyhmä minä?) että ne liikkuisivat lokarin pintaa pitkin mikäli ne ei ole poppareilla kiinni...
Andy
Hyvä pointti.
Koitan pysyykö se sikaflexillä yksinään.
On ollu pikkasen tapetilla Helsinkiin muutto ja siten puuman myynti viime päivinä ja siksi juuri mietin näitä reikiä.
Emma on alle 40tkm ajettu ja viellä takuun alla.
Nyt on meinan aika myydä jos siitä viellä jotain haluu saada, ajattelin juuri takuuhuollossa pyytää tarjousta uuteen defe pakuun.
Saa nähdä.
Kiitos kuitenkin neuvoista!
Älä nyt hyvä mies myy Defeä pelkästään muuton takia!!! Helsingissä ei ole nimittäin talvisin parkkipaikkoja muille kuin korkeille nelivetoisille autoille....

Kaupunki auraa niin säännöllisin epäsäännöllisesti että menee paikoin cityoffailuksi jos haluaa käydä ostoksilla...
(Series kun ei mahdu kattotelineellä yhteenkään parkkihalliin)
Andy
Tuohan on tuttu juttu. Vielä kun tässä safarissa on se henkilökunnan kuljetusteline katolla, saapi tarkkaan suunnitella ostospaikkansa.
Ja turkkipellit konepellin vieressä kannattaa maalata mattamustaksi ettei häikäse vastavaloon ajaessa... :roll:
series3kalle Wrote:Ja turkkipellit konepellin vieressä kannattaa maalata mattamustaksi ettei häikäse vastavaloon ajaessa... :roll:
En kiinnittänyt siihen häikäisyvaaraan mitään huomiota, mutta ei kyllä koko kesän aikana häikäissyt kertaakaan... 8)
Andy
Ei ole mullakaan häikäsyn kanssa ollu ongelmia muissa defeissä.
Lähinnä konepelti häikäsee ihan tuhottomasti.
Mietin kyllä että maalaisin vähän edes auton sävyiseksi näitä turkkeija, saa nähdä jos löytyy samansuuntainen väri.
Kattoteltta on jo talvilevolla et kyllä useimpiin parkkihalleihin pääsee.
Nyt, kun on päästy jo pois itse asiasta, niin kysyn että mikä on turkkipelti?
Turkkipelti on ainakin tyo mistä puhuttu niin n.4-5mm paksua alumiinilevyä mihin on prässätty karhennuksia sik-sak kuvioon.
Käytettiin alunperin laivojen kansipeltinä, siitä kai nimi tulee... Karhennukset estävät liukastumisilta.
Andy