Rover Ystävät ry Keskustelupalsta

Full Version: Disco 3 SE:hen MP3 soitin kiinni?
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Moro.

Onkos kukaan laitellut noiden ulkomaalaisten ohjeiden mukaan Discovery 3Confusedeen 3,5 mm stereoplugia kiinni, jotta saisi AUX -nappulan takaa MP3 soittimen pelittämään?

Jossain "premium" -luokan soittimissahan on valmiina tuo liitäntä takapenkkiläisille, siinä keskikonsolissa, mutta nyt olisi tarkoitus pudottaa sellainen tökkeli ihan keskikonsoliin ja mielellään siihen tuhkakuppien lähistölle jotta sitä MP3 -soitinta olisi helppo vielä käyttääkin.

Jos on niin hiukan lisävinkkejä kaipailisin.

Eli, kuinka hankalasti tai helposti lähtee keskikonsolin muovit irti, jotta mankan saa irti ja pääse piuhoja juottelemaan?

Kiitoksia jo etukäteen vastailuista.

P.S. Pikaisella etsinnällä en löytänyt postauksia foorumilta, koskien siis tätä aihetta.
Itse en ole kaivannut aux-liitäntää, mutta soitin on kyllä ollut irti n kertaa. Keskikonsolin muovi on kiinni varsin napakasti, mutta lähtee kyllä ehjänä... Alareunasta molemmin puolin tiukka ote ja ronskisti vetoa taaksepäin, muuta ei tarvita. Itse soitin on kiinni torxeilla. Ennen soitinta pitää irrottaa/höllätä myös ilmastoinnin säätöpaneli ja hätävilkkupaneli, niin ikään torxeilla.
Moi!

Hienoa saada tänne myös muita D3 kuskeja!
T:Mä
Eero Wrote:Itse en ole kaivannut aux-liitäntää, mutta soitin on kyllä ollut irti n kertaa. Keskikonsolin muovi on kiinni varsin napakasti, mutta lähtee kyllä ehjänä... Alareunasta molemmin puolin tiukka ote ja ronskisti vetoa taaksepäin, muuta ei tarvita. Itse soitin on kiinni torxeilla. Ennen soitinta pitää irrottaa/höllätä myös ilmastoinnin säätöpaneli ja hätävilkkupaneli, niin ikään torxeilla.

No perskules! Kiitoksia!

Mä koitan viikonlopun aikana askarrella ton 3,5 mm stereoplugin tuohon masiinaan kiinni ja katsotaan kuin MP3:nen alkaa pelittämään.

Voin napsia kuvia ja raapia kasaan mahdollisimman selkokieliset ohjeet, jos joku muukin haluaa moisen modaukseen Discoonsa tehdä.
No niin, tulipa tehtyä.

Aikaa meni huikeat 40 minsaa ja MP3Confusedet soi autossa nätisti.

Etupaneeli lähtee todelläkin nätisti irti, alapäästä aloittamalla.

http://www.janipartanen.com/Disco3/etupaneli_pois.JPG

Etupanelin kun on ottanut pois niin kannattaa siirtää sivuun kokonaan hätävilkkukatkaisimen paneeli, niin saa enempi työskentelytilaa. Mankka ja panelit on kiinni torxeilla, mitkä näkyy edellissä kuvassa.

Mankka sivuun ja piuhoihin käsiksi. Meitä kiinnostaa piuhanippi, missä on musta, sininen ja punainen piuha.

http://www.janipartanen.com/Disco3/piuhat.JPG

Sitten vaan liittimet irti mankasta ja mankka sivuun lattialle. Piuha MP -soittimelle kannattaa pujottaa tässä vaiheessa. Itse valitsin paikaksi tuon keskikonsolin kotelon. Reikiä ei tarvitse porata, vain pujottaa piuha paikoilleen.

http://www.janipartanen.com/Disco3/piuhat_1.JPG

Sitten vaan tinailemaan piuhoja paikoilleen. Musta maihin, punainen toiselle kanavalle ja sininen toiselle. Tinaa, kolvia ja kutistesukkaa kannattaa käyttää, niin liitoksesta tulee kestävä ja piuhojen päät ei pääse tökkimään muihin sähkölaitteisiin niin herkällä. Vielä kun kietaisee koko komeuden päälle sähkömiehenteippiä niin ei helpolla pääse irtoamaan juotokset ja kutistesukat. Sama piuhojen päättäminen kannattaa tehdä piuhasarjan päähän jääville piuhoille, eli kutistesukkaa päälle ja katkaistut piuhat vielä kun kietaisee sähkösarjaan kiinni niin ei nekään pääse tökkimään vääriin paikkoihin ja aiheuttamaan ikäviä sähkövikoja.

Sitten vaan koko komeus käännetyssä järjestyksessä paikoilleen ja musiikkia kuuntelemaan Smile

http://www.janipartanen.com/Disco3/valmis.JPG

Tarvikkeet ja kulut:

- 50 cm piuhaa, jossa toisessa päässä 3,5 mm stereo (naaras) plugi.
- 20 cm piuhaa, molemmissa päissä 3,5 mm stereo (uros) plugit.
- Kolvi ja tinaa.
- 10 cm kutistesukkaa.
- Sähkömiehenteippiä.
- T20 torx -avain.
- Sivuleikkurit.

Ja totaalikulut n. 10 euroa Smile