Rover Ystävät ry Keskustelupalsta

Full Version: Puslien kiristysmomentti
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Laitetaan tänne yleiseen, kun koskeenee joka mallia.

Olen tuossa noita puslia vaihdellut Rangeen ja mieleen tuli, että kuinkahan tiukkaan ne pitää vetää? Olen laittanut PU puslat vanhojen kumisten tilalle. Mm. etutukivarsien akselipuslissahan ei ole mitään ongelmaa, kun siinä on metalli joka suunnalla ja pusla ei pääse puristumaan kasaan, mutta etutukivarren rungonpuolella onkin jo pusla jonka voi 'vetää kasaan' kun kiristää tarpeeksi. Olen ne vetänyt aika tiukkaan, mutta tuli mieleen, että olenkohan vetänyt ne liian tiukkaan kuitenkin. Samanlaisia puslia on takatukivarsien rungonpäässä ja iskareissa kummassakin päässä.

Onko tuohon mitään 'nyrkkysääntöä' kuinka tiukalle puslat pitää kiristää?

Anteeksi jos kyselen itsestäänselvyyksiä. Wink
Kyllä sielläkin pitäisi holkki olla, joka liikkeen toppaa.
niko Wrote:Kyllä sielläkin pitäisi holkki olla, joka liikkeen toppaa.
Noissa mainitsemissani puslissa ei ole eikä ollut vanhoissakaan.
Olikos se sitten niin, että tukivarren rungon päässä se "holkki" on itse tukivarressa? Joka tapauksessa sen ison prikan pitäisi topata, kun puslaa on puristettu kasaan riittävästi. Kiristysmomentti on sitten toinen juttu.

Vuan suattaapi olla, että muistan höpöjä Wink
niko Wrote:Olikos se sitten niin, että tukivarren rungon päässä se "holkki" on itse tukivarressa? Joka tapauksessa sen ison prikan pitäisi topata, kun puslaa on puristettu kasaan riittävästi. Kiristysmomentti on sitten toinen juttu.

Vuan suattaapi olla, että muistan höpöjä Wink

Humm.. tuo kyllä kävisi järkeen. Se mutteri nimittäin selkeesti 'pysähtyi' johonkin, kun sitä kiristin. Noh, sittenhän se on just oikeella kireydellä. Wink

Tuli vaan mieleen siitä, kun taitaa takana iskarin puslat elämöidä, että kiristinköhän ne liian tiukalle. Noh, eivätpähän ainakaan oo liian löysällä. Vai olikohan iskareissa kans niin, että se levy/mutteri pysähtyy 'sopivassa' kohtaa? Voi ollakin.