28-09-2010, 06:29
28-09-2010, 06:55
jako ainakin pitäis olla sama. http://www.offroadpaja.fi/Rengasjutut.htm#PCD
28-09-2010, 08:20
Mä katoin tota taulukkoa myös ennakkoon eli
Mitä tarkoittaa toi 115mm?
*Land Rover 90, 110, Defender (M16x1.5, M, ET 33, 115 mm, 5½x16, 6x16, 6½x16, 7x16)
*Land Rover Discovery S1 (M16x1.5, M, ET 33, 7x16)
Oisko jollain kokemusta jotta sopiiko kun ei nyt pysty sovittammaan?
Mitä tarkoittaa toi 115mm?
*Land Rover 90, 110, Defender (M16x1.5, M, ET 33, 115 mm, 5½x16, 6x16, 6½x16, 7x16)
*Land Rover Discovery S1 (M16x1.5, M, ET 33, 7x16)
Oisko jollain kokemusta jotta sopiiko kun ei nyt pysty sovittammaan?
28-09-2010, 08:24
Kyl ne pitäis passaa. Jos ei muuta ni tuu Hyvinkäälle kokeilee, tai mittoja ottaa. Voin mä itsekkin niitä ottaa jos ei muuten selvii. Keskireikä siinä voi ahdistaa, offset sit on enemmän remkaista ja joustoista kiinni mtkä menee.
28-09-2010, 11:52
Tässä vaan mietin maastorenkaiden ostoa. Alkoi rengaspolte ja eikä ne hinnatkaan halpene odotellessa.
Alla aluvanteilla Hankook Dynapro ATM 235/85R16 ja varastossa(ei sama osoite)nastarenkaat peltivanteilla samaa kokoa.
Discoon mulla on kolmet vanteet joista yhdet olis valmiit Defeen. Muut kaksi vois mennä Discon mukana, jos vaikka laittais sen myyntiin tai Keinäselle
. Noi Discon peltivanteet on vähän tukevampaa kaliberia verrattuna varaosa peltivanteisiin. Talvikiekot sais mennä aluille ja mutiaiset Discon vanteille, jos vain sopivat.
Itsellä on jalka siinä kunnossa, et tarvis käyttää keppejä, joten nyt toi rengaitten kaivelu varastosta ei tule kysymykseen(vain nettihäröily :twisted: ).
Edelleen mietin; Mitä toi 115mm tarkoittaa vannekoossa :?:
Bf Goodrichit MT KM2 255/85R16 ajattelin ostaa.
Tai siis ensin ajattelin Insa-turbo special tracksejä mutta tulin siihen tulokseen etten kumminkaan jaksa mitään rengasjumppaa edestakaisin.
Ja toisaalta Bf on mukavampi maantiellä ajatellen loma- ja metsästysreissuja. Kyllä, HCPU:lla olis tarkoitus mennä lomareissuille. 5 vuotta tuli ajettua v70 Volvolla lomareissuja. Ja joka reissulla piti vain katsella uria minne ei Volvolla ollut asiaa 5cm maavaralla. Ja kai toi Islanti taas häämöttää taivaanrannassa parin vuoden päästä(hope so).
Alla aluvanteilla Hankook Dynapro ATM 235/85R16 ja varastossa(ei sama osoite)nastarenkaat peltivanteilla samaa kokoa.
Discoon mulla on kolmet vanteet joista yhdet olis valmiit Defeen. Muut kaksi vois mennä Discon mukana, jos vaikka laittais sen myyntiin tai Keinäselle
. Noi Discon peltivanteet on vähän tukevampaa kaliberia verrattuna varaosa peltivanteisiin. Talvikiekot sais mennä aluille ja mutiaiset Discon vanteille, jos vain sopivat.Itsellä on jalka siinä kunnossa, et tarvis käyttää keppejä, joten nyt toi rengaitten kaivelu varastosta ei tule kysymykseen(vain nettihäröily :twisted: ).
Edelleen mietin; Mitä toi 115mm tarkoittaa vannekoossa :?: Bf Goodrichit MT KM2 255/85R16 ajattelin ostaa.
Tai siis ensin ajattelin Insa-turbo special tracksejä mutta tulin siihen tulokseen etten kumminkaan jaksa mitään rengasjumppaa edestakaisin.
Ja toisaalta Bf on mukavampi maantiellä ajatellen loma- ja metsästysreissuja. Kyllä, HCPU:lla olis tarkoitus mennä lomareissuille. 5 vuotta tuli ajettua v70 Volvolla lomareissuja. Ja joka reissulla piti vain katsella uria minne ei Volvolla ollut asiaa 5cm maavaralla. Ja kai toi Islanti taas häämöttää taivaanrannassa parin vuoden päästä(hope so).
29-09-2010, 07:26
Olisko 115mm keskireiän koko? Ahosensetä sen tietää, kun on kirjoittanut.
Mut edelleen niistä joustoista ja offsetista. Satakympissä on halkaisijaltaan leveämmät vieterit takana. Special trackeilla mulla teki yksillä vanteilla sillein että kun oikea rengas tuli ulos kunnolla, otti vasen jousen korvaan kiinni. Spacerit jos laittoi niin otti levikkeisiin kiinni. Eli renkaan leveys, vanteen offset ja ulos jouston määrä ratkaisee mikä toimii parhaiten.
Renkaina oli mulla 235x85x16 insa special track, vanteiden offsettia en muista.
Mut edelleen niistä joustoista ja offsetista. Satakympissä on halkaisijaltaan leveämmät vieterit takana. Special trackeilla mulla teki yksillä vanteilla sillein että kun oikea rengas tuli ulos kunnolla, otti vasen jousen korvaan kiinni. Spacerit jos laittoi niin otti levikkeisiin kiinni. Eli renkaan leveys, vanteen offset ja ulos jouston määrä ratkaisee mikä toimii parhaiten.
Renkaina oli mulla 235x85x16 insa special track, vanteiden offsettia en muista.
29-09-2010, 12:34
Jos toi 115mm on keskireikä Defen vanteessa niin paljonkos se Disco1 keskireijän koko on.
29-09-2010, 03:01
Disco 1
en vanteen keskireikä on just toi 115mm.
Joo special tracksit ujeltaa kivasti, joten jos ei melusta tykkää ja ajaa paljon maantiellä niin osta jotku muut... Ite hankin ne sillä idealla että allterraineilla ajellaan tiellä ja leikkeihin sitten heittää alle. Ne on oikeesti aika HC-renkaat.
en vanteen keskireikä on just toi 115mm.Joo special tracksit ujeltaa kivasti, joten jos ei melusta tykkää ja ajaa paljon maantiellä niin osta jotku muut... Ite hankin ne sillä idealla että allterraineilla ajellaan tiellä ja leikkeihin sitten heittää alle. Ne on oikeesti aika HC-renkaat.
29-09-2010, 05:05
series3kalle Wrote:Disco 1en vanteen keskireikä on just toi 115mm.
Joo special tracksit ujeltaa kivasti, joten jos ei melusta tykkää ja ajaa paljon maantiellä niin osta jotku muut... Ite hankin ne sillä idealla että allterraineilla ajellaan tiellä ja leikkeihin sitten heittää alle. Ne on oikeesti aika HC-renkaat.
Joo, kyllä noi BF:n mutiaiset mulle paremmin käy yleisrenkaaksi.
29-09-2010, 06:23