Tollasta poijjaat ruvennu markkinoimaan! Taitaa alkaa kohta Roverin lohkot olla kiven alla kun Ameriikan pojat "huomaa" keveyden...
Tai sitte homma kuolee jo omaan "mahottomuuteensa"??? (EI meinaan kauheesti lohkossa enään tavaraa putkien välissä!)
![[Image: 2.gif]](http://www.roverv8engine.co.uk/2.gif)
4" Bore Race Cylinder Block
(Turbo Block also Available)
This block is a revolution for the V8 and raises the cubic capacity to an incredible 6 litres plus
Totally re-designed lubrication system
6 bolts per cylinder
Re-designed cooling system
Heavy reinforced block
Tarkemmin lisää tästä:
http://www.roverv8engine.co.uk/index2.htm
Tarkeenatkos hieman mistä tässä on kyse..? :roll: Miksi Roverin lohkot katoais maailmasta?
Velar Wrote:Tarkeenatkos hieman mistä tässä on kyse..? :roll: Miksi Roverin lohkot katoais maailmasta?
Tuppaa vähän halkeilemaan, kun ottaa hieman tavaraa pois ja lisää tehoa...
Tosin ylläoleva motti on taas UUTTA valua, kun ovat alkaneet VAHVISTAMAAN ylä- ja alakerrasta tuota isompaa mottia...
Mikki3011 Wrote:Velar Wrote:Tarkeenatkos hieman mistä tässä on kyse..? :roll: Miksi Roverin lohkot katoais maailmasta?
Tuppaa vähän halkeilemaan, kun ottaa hieman tavaraa pois ja lisää tehoa...
Tosin ylläoleva motti on taas UUTTA valua, kun ovat alkaneet VAHVISTAMAAN ylä- ja alakerrasta tuota isompaa mottia...
Ja höpö höpö..
Ne halkee jo vakiostaankin sen takia kun lohkoon on valussa jäännyt liika vähän alumiinia, eise teho sitä halkaise yksistään. 4.6sen lohkon kestävyyskin melkeen tuplaantuu jos sen laittaa 2500Kg malmikasan sijasta 1000Kg MG:hen. Lämpörasitukset pienenee huomattavasti.
Haljennut lohko on kunnostettavissa uutta paremmaksi..
Asentaa top hat liner putket, niin saa lohko haljeta vaikka uudestaan niin nesteet pysyy sisällä.
3.5sen runkolaakeriviat sitten erikseen, sekin paranee ARP:n studeilla, ja voihan sinne pultata vahvikelevyn jos epäilyttää.
Ja tuosta Wild cat insinöörien lohkosta että tuo on ollut markkinoilla jo kohta varmaan 10-vuotta. Että ei ole enään uutuus. Ja hintaa tyhjälle lohkolle muistaakseni vaivaset 4000£ +vat.. + kampura, männät ja veivit. Otetaanko kimppatilaus Ian Richardson:ilta noita, voitas saada porukassa pian rahti tinkastua samaan hintaan.. :lol:
Ja muistaakseni toi valu perustui BUICK 340 sarjan lohkoon. Sylinteriputkien/valun takana ei ole enään samanlaista nestetilavuutta kuin alkuperäisessä..
Ole hyvä vain ja rakenna se 500hv chevyn moottori tuosta vain..
Eipä sekään ole niin helposti sanottu kun tehty.
Hyviä mainospuheita ne summitilla lupaa et 500hv..
Eipä tuolla kadulla niinkun aikuisten oikeesti noita 500hv letukoitakaan taida kovin montaa olla. Kokkolastakaan ei taida tulla yhtään katumoottoria mieleen jossa olisi 500hv. Kaverilla on tällä hetkellä todistetusti Kokkolan nopein chevy, ja siinäkin tehot karvan yli +400hv ja rahaa on palannut muutama tonni vähemmän kun mun rooverin mosaan ja ~100hv roverissa toistaiseksi vähemmän. Mutta otetaan huomioon että rooverissa orkkis kannet..
http://www.tuumacid.com/
tuolta moottorit.
Fordin 302cid.. 370hv ja vaivaset 446Nm. Kysyppä hintaa..
Mun Roverin ex 4.6nen pikkusen kutiteltuna antoi 280hv/440Nm vääntöö. Ja potenttiaalia ois ollu. Mitä isompi roverin moottori, sitä vähemmän tehoa kun kannet kuristaa. Nykynen 5.2nen antaa +340hv/520Nm ja lisää tulossa.
http://www.jegs.com/i/GM+Performance/809...9/10002/-1
5.7litran chevy. 385hv/+520Nm hintaa 5000$ ja rahtia ihan kiitettävästi Suomeen. Tommoseenkin saa laskee 500e rahtia heti lisää..
Ja mitä Suomi poikien puheita ymmärtänyt niin noi tehot on ollu aika reippaasti kuulemma yläkantissa.. Ja taas pitää ottaa huomioon että tuossa on 50mm imuventiili kun rooverissa on "Nissan micran" venttiili 40mm vakiona, ja max koko 43mm.. Että suhteessa kansiin rooveri antaa paremmin tehoa..
Kyllä noista +500hv tehokkaista chevyistä ois puhetta enemmän jos niitä oikeesti ois tuolla kadulla..
1. suomalaiset toimittajat = aina sikahinnat
2.jenkissä on hieman karanneet hinnat taantuman takia taivaisiin...ja tuohon päälle suomen /EU:n tullit niin monesti tulee kalliimmaksi kuin sama tavara englannista (syytä en tiedä,m näin vaan on ollut kun olen monet kerrat hinta vertailua tehnyt)
3.mitä olen rebuilt kittejä seurannut, tuon englannin hintataso koneelle alakerran ja kansien kanssa on suht kohtuullinen, varsinkin jos saa konetta rakentaessa toivoa sen 400cid kampuran ja fordin veivit...
383 padasta ei ole kummoistakaan naputella ulos +450hp ulos, sellaisen yhden olen itsekkin taannoin kasannut...kone tuli kustantamaan coren kanssa nappi 2200usd.
***Ole hyvä vain ja rakenna se 500hv chevyn moottori tuosta vain..
:lol: heh, okei...
otan mapista ensimmäisen lapun (kerännyt vuosia materiaalia koneista)
popular hot rodding heinäkuu 1995
350 chevy, 6700rpm /484hp
osalista:
männät KB231
crane cams/lifters 11431
Weiand team G imusarja 925-7530
Mr. G carb spacer 720-3405
Melling öljypumppu 689-M55
WP/Jegster Heads (Dart sportman2) 301-1112J
cranen vipat 270-11747
Cloytes rullajakopää 220-C3023XSP
kokonaishinta 1995 1679 USD
koneessa kevyt porttaus kansissa, 9:8-1 puristukset, kaasari Holley 750 douple pumper, ja loput vakio chevy 350 kamaa....
ja kyllä kone oli dynossa säädetty ja tehot ovat todellisia...
mikä tässä nyt niin ihmeellistä on?
Joo niin, tää taas tapahtunut ameriikassa. Eikä Kotisuomessa..
Ja toi kone mikä tuossa on rakennettu vuonna 95-, niin hinta ei todellakaan kuullosta kauheen uskottavalta ainakaan minun korvaan.. Tuskin sillon dollari oli niin erikurssissa..
Sen myönnän heti että halvemmalla sen tekee kuin roverin. Mutta taio se +500hv ja todista täällä.
Jos olet kasannut n:500hv koneen, missäs dynolappu, tai edes aikakortti todistamassa 11-12s 1/4maili aikoja joihin pitäs päästä tosi kivuttomasti.? Kustannus dynosta/varttimaili mittauksesta aika pieni raha kalliin moottorin rinnalla.
Noista jo voi päätellä aika pitkälle moottotin tehoa.
Näytäppä mulle 10kpl Suomalaisia 500hv chevyn pikkulohkoja jotka ovat katuajossa.. Mistäs taiot?
Eipä overdrivellakaan kauhean montaa tunnu olevan mitä pojat niitä mittaillut ja ilmotellut tehoja. Suurin osa on jäännyt aika reilusti alle 450hv..
Ai niin lisäyksenä että onhan rooverin vapari pikkukikkareesta (5.4litranen) revitty 508hv vieläpä ORKKIS kansilla, joita vaan modattu. Minun mielestäni aika nolottavaa sanoa että n:6litran chevyssä 480hv billetti kansilla yms hipo osilla. Kun toisessa on vaan orkkis kannet..
Todisteita fuser kehiin, ei pelkät ameriikan myyntiartikkelit riitä. Vaan ihan Suomessa mitattuja aitoja tehoja..
koneen rakentaminen ei ole ollut koskaan perseaukisten huveja, varsinkaan silloin jos huomaa että vähemmällä rahalla olisi voinut saada enemmän... :lol:
noh, se mistä itse kukin myllynsä rakentaa lienee jokaisen oma valitansa,
harrastaa kun voi ja saa melkein mitä tahansa.
se että jostain pikkulohkosta saa +500hp ei minusta ole juuri mikään juttu...testattujan paketteja löytyy, ja jos kieltä osaa yhtää niin jenkkiautolehdet ovat näitä paketteja täynnä ja kunka ne tehdään käytännössä tämä siksi että koska jenkeillä on aiheesta vuosikymmenten kokemus ja rahavarat harrastamiseen aivan eri planeetalta...tämän olen paikanpäällä aikoinaan vuosia asuneena huomannut...
Kasikoneissa sitten kun mennään yli 2000Hp samasta tilavuudesta alkaa mielenkiinto herätä...
tässä pikkulohko 1800Hp
http://www.youtube.com/watch?v=7vzHrOk-P...re=related
http://www.youtube.com/watch?v=fCOBW6Dv5...re=related
lopuksi, se että suomalaiselta puuttu massit koneen rakentamiseen ei ole minun ongelmani, se kuitnekin on faktaa että itse hankkimalla tavarat ulkomailta säätää helposti sen 50% suomen hintoihin, oli se suomalainen omien juttujensa mukaan miten guru koneittensa kanssa tahansa...(ja näitä besserwissereitä pisaa...taidettiimpa porvossa taannoin ammuskella muutama ihminen koneen tehojen tiimoilta mäkkärin jonossakin...)
ps. rooverin mylly on ihan ok, silloin kun se toimii kauppakassissa tai harraste vehkeessä...mutta jos joku oikeita tehoja haluaa ruveta etsimään suosittelen sitä itse ensiksi verkon painoksi...esim kunnon kannet irtoaa JEG`s:ltä pikkulohkoon noin 600-700e:lla kun halvimmat merlinit kustantaa 1700e...eli lähtökohdat koneen rakentelulle ovat jo alussa eri planeetalta...
mutta jokainen harrastaa mitä haluaa, ja se englannin kieli kannattaa oikeasti osata.
nimimerkillä
Rakennan parasta aikaa 3,5L roverin pikkukasia 200hp tehoille :lol:
Heh... Tässäpä viihdyttävä viestiketju. Toivottavasti Kokkolassa ei tukehduta moiseen uhoamiseen.
Itselläni on työn alla sattuneesta syystä Moparin pikkulohko, ja täytyy sanoa että kyllä Ameriikan palikat ovat todella edullista tavaraa verrattuna vastaaviin eurooppalaisiin. Faktahan on että isommat valmistusmäärät näkyvät myös yksikköhinnoissa.
Ongelmana on lähinnä ollut vain se, että Ameriikan vauhtiputkasta löytyvät tavarat ovat enenevissä määrin made in China... Jos säkä käy niin voi saada parempaa tavaraa made in Mexico. Toisaalta niin ne tahtovat brittiosatkin olla nykyään made in India.
Joo emmää sitä oo väittänykkään etteikö ameriikan roinat ois halvempia rakentaa.. Sehän on päivän selvä asia..
Mutta Suomessa noi +500hv katumosat ovat kyllä harvinaisia.. Saahan sieltä tehoa 1000hv, mutta kustannukset on mitä on. Eise 500hv sieltä kauhean helpolla irtoa.. Se olen oppinut mitä kaveripiirissä kaikki muut hullut harrastaa jenkkejä..
Ja eipä esim:racer place paljoa vedä hintaa välistä. Sanoisinko n.10-15%max ainakin minun kohdalla.
Tilasin kaverilla fordin isolohkoon rullakeinut suoraan tehtaalta Ameriikasta samalla kun otin rooveriin. Noi keinut tuli 20e kalliimmaksi tilata itse kun ostaa Suomesta.
Ostin SD:hen laatikon US-partsista euroissa samaan hintaan kuin ameriikassa dollareina + verot ja rahti. Eli tasan +-0 ellei jopa kalliimmaksi olisi tullut taas itse tilaamalla ameriikasta.
Eräs msd ohjelmoitava sytkäboxi racer placella juuri saman hintanen kuin tilata se suoraan summitilta kotia.
Ostin 200e sifterinkin racerplacesta, tuli euroina juuri samaan hintaan kuin mitä ameriikassa mainostivat dollareina + verot, rahti ja tulli. Eli +-0 taas.
Nokkaakselille jenkit sanoivat 200$ rahdin hinnaksi ja nokka maksaa 80$ :lol: Englannista samaisen nokan sai edullisemmin kotia.. :lol: Ja moposportissa erimerkkinen nokka n: 70e kalliimpi kuin ameriikasta tilattuna..
Asia erikseen sitten Suomalaiset LR tuotteita myyvät puljut.. :lol:
jtt Wrote:Heh... Tässäpä viihdyttävä viestiketju.
"Hevosvoimasota" käytiin mun tietääkseni ison veden takana jo '60-luvulla, mutta positiivista tässä on mun mielestä se, että vielä riittää vääntöä viritykseen nykyisen huikkassuodatinten sun muiden vimpaimien kanssa piipertelyn ohessa :!:

.
Jepjep...
Ideana oli laittaa tietoa porukoille, jotta löytyy isoakin moottoria Rooveriin, kun tuppaa olemaan tuo vääntö aina siellä missä tilavuuttakin!
Hevosvoimista sen verran tietoa, jotta virittämään en enään ala kun -90 luvun alussa pidettiin porukalla kasassa tuollasta 511cid mekaanisesti ahdettua metanooli V8 ja silloinkin rahat oli loppu IHAN KOKO AJAN... :lol: :lol: :lol:
Tehoo ei ollu ikinä riittävästi vaikka kiertokanget katkeili, kannet räjähti taivaan tuuliin, ahtimet muuttui jauhoksi ja vetoakselit väänty kierteelle, EIKÄ päästy alle 6sek ajamalla varttimailia.
Katteltiin kyllä kun rahalla rakennettiin kertakäyttömoottori ja sitte Micke ajo sen 5.96 ajan... Mut kivaa oli!!!
Mut ajatellu rakentaa Rangeen 5.2l tai nyt 6.0l koneen ihan vaan rakentamisen ilosta... Ja sit laittaa se TIPTOP toiseen rojektiin!!! :wink: :wink:
Niin joo, meinas unohtua...
Tossa Ameriikassa kun noita ostajia on vähä enemmän kun Brittilandiassa, niin kylhä se vähän vaikuttaa osien saatavuuteen ja hinnoitteluun...
Ja sit niillä on jotai kilpailusarjoi, kute NASCAR, jossa "kuristetaan" esim Chevy350cid koneesta 700-800hp tehot??? ja ihan vaan yhdellä nelikurkkuisella... Joku Hendricks:n moottoriverstas kuulemma osaa tehdä???
jep, näin se menee, kun ropaa koneita ja virittää niitä ei voi välttyä laskutoimituksen jälkeen ajattelemasta että koneeseen upotetuilla rahoilla olisi saanut hitto koko auton samalla moottorilla...jopa parempaa kuin moni olisi uskonut :?
Ulkomailta tilaamisesta:
sen verran vielä lisään tuohon ulkomailta tilaamiseen, että seuraava pikku juttu kandee ottaa huomioon jatkossa:
olen seurannut hintojen kehitystä englannista ja varsinkin jenkeistä hieman huolestuneena näyttäisi siltä etä hinnat tavarassa kuin tavarassa ainakin rapaokon takana nousevat koko ajan melkoista kyytiä, se mitä tavara maksoi esim 5-6 vuotta sitten on vain enää haave...tämä luonnollisesti tulee myös näkymään kotimaan hinnoissa...
eli vieläkin tärkeämmäksi nousee kilpailutaminen ja Ebaytä kannattaa myös suosia koska monella on varmasti jääneet projektit kesken ja tavarat on rahan puutteen vuoksi myynnissä akuutisti...
myöskään hallinosta poistettuja lantikoita tai muita pörriäisiä ei kannata väheksyä...nuo voivat olla yllättävän kohtuu hintaisia...
http://www.mod-sales.com/
Kaivetaas vanha juttu esille..
V8 magazinen joulukuun 2011 numerossa ainakin on juttua chevyn 383sen piristämisrstä. On uutta hipo kantta vs rover, isoa kaasaria, nokkaa laitettu, mäntiä uusittu, jopa uusi lohko. Pikaisesti laskettuna moottorin kulunnut 6000e rahaa, ja tehoa 347hv/600Nm
Nytten tammikuussa ilmeisesti tullut uusi numero lehdestä, olivat joutuneet virittää moottoria lisää kun tietokone laskenut tehot yläkanttiin, 380hv arvio ensimmäiselle kertaa, ja jäivät n:30-40hv arviosta.
En ole itse katsonut vielä kyseistä lehteä, mutta kaveri kertoi että olivat saanneet vaivaiset 408hv/573Nm kyseisestä moottorista ulos. Ja kustannuksista en tiedä että paljonko on rahaa mennyt näiden 60hepan saamiseen. Mutta olettasin että satasia/tonneja.
Olivat vaihtaneet ilmeisesti myös dynopaikkaa että ei kerro sinänsä enään täyttä totuuttaa teholisäyksestä.
Että jos tällä palstalla joku rakentaa 2000e 480heppasen pikkulohko letukan niin mä ostan se kyllä heti pois 2500e.
Ja tuskimpa summitin myyntimoottorit antavat 500hv pienemmillä kustannuksilla saatikka vastaavilla osilla. Niitä tuskin Joe on hieronut niin kauaa että antaisi tuohon rahaan.. Jos ei Suomessa, niin miten Ameriikassakaan?

mulla on tollanen sbc 383 pata mistä on kutiteltu +600hp, pitää kyllä myöntää ettei sitä ihan 2000-3000e rakenneta. tai kyllähän sieltä halvemmallakin tehoa saa, mut kuinka kauan. :roll:
Juu on se varmaan mahollista että siihen on uponnut myös enemmän rahaa kuin tuohon v8 magazinen tekemään projekti moottoriin..