Rover Ystävät ry Keskustelupalsta

Full Version: lisälämmitin Bahco
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Elikkä mulla oli classic:issa bensa käyttöinen lämmitin ilmeisesti Bahco merkkinen, ei tietenkään toiminut... Netistä ei löydy ko. laitteeseen mitään tietoa, onko jollakulla tietoa että onko merkki edes Bahco? Lämmitin puhalsi lämmintä ilmaa sisälle ja pakoputkessa on vesivaippa joka lämmitti jäähdytysnestetttä. Tarviisi saada vääränmaalaiseen tuumaseen ilmalämmitin..
Sori, mutta en ihan tajunnut. Bensakäyttöinen lisälämmitin,,,ottaa vesivaipalla pakoputkesta lämmön ja lämmittää jäähdytysnestettä?

Olkoon miten vaan, mutta itseäni kiinnostaisi kovasti tuollainen pakokaasuja hyödyntävä vesilämmönvaihdin. Monasti olen miettinyt kaffepöydän ääressä moista. Onko niitä oikeasti olemassa ja miten ne pelaa ja kestää? Miten siitä säädetään lämmöt pois päältä, kun kesällä se mahtaa lämmetä aika lailla kivasti liikaa. Ellei neste taasen kierrä koko ajan niin voinee vähän systeemi keittää?

TT
Ymmärsin niin, että vesivaippa on lisälämmittimen pakoputken ympärillä. Eli vehje lämmittää auton sisäilmaa ilma-ilma-lämmönvaihtimella ja sen jälkeen jäähdytinnestettä ilma-neste-lämmönvaihtimella.
Setä ymmärsi oikein..
Moi!
Mulla olis jouten tuollainen Bahco merkkinen bensalämppäri. tarviitko?