Tervehdys!
Onko palstalla paljon museorekisteröityjen harrastajia?
Tässä on alkanut vähän kiinnostaa, josko jostakin sellaisen RR:n laittelisi, jonka saisi museokilpiin? Range ainakin on aika kiitollinen museopeli, koska osia saa mitä ilmeisimmin aika hyvin. Penkit lienee hankalin asia ja jotkut verhoiluosat ym.
Tokihan myös ihan pian saa jo monta muuta mielekästä peliä museoon, muutaman vuoden kuluttua jo Efi -rangen ja Defen...
TT
Quote:Onko palstalla paljon museorekisteröityjen harrastajia?
Palstalla ei taida montaa olla, Ystävissä toki useita. Minulla on tuo museorekisteröity RRC vm. 1973, ja lisäksi palstalaisista muutama, ainakin SuffixA, ajaa käytännössä museokuntoista autoa. Museorekisterissä olevia Rangeja tiedän varmaksi kolme (ne kaikki muuten Lincoln Green) ja lisäksi olen kuullut huhuja yhdestä. Omista tutuistani kahdella on käynnissä RRC-museointihanke, toinen niistä on Efi-moottorilla. Ja varmasti moni muukin jo museointia ainakin miettii, aikaa noihin ekoihin efi-RRC -museointeihin kun ei tosiaan enää kovin kauaa tarvitse odottaa.
Kolmiovisen RRC:n museointikuntoon saattamisesta voisin tiivistäen todeta että kalleinta oli peltien oikominen, uusiminen ja maalaus. Uusia peltejä ei oikein enää saa, joten vanhojen kanssa on pitkälti pelattava. Ja alumiinia oikovia pelttiseppiä on vähän vaikea löytää. Sisätilatkin olivat yllättävän työläät: vinyyliset penkit ovat aina rikki, eikä esim. alkuperäisiä sisämattojakaan ole ehjinä helppo löytää. Mutta jos löydät hyvän aihion, kimppuun vaan!!
Jep, aika hiljaista on tällä saralla. Voinee olla hankalaa saada oiekin museokuntoinen RR, vaikka kiitollisia rakennettavia ovatkin. Juuri nämä pintapelti- ja sisustusmurheet ovat haastavia vaikka tekniikkaosia saa vielä hyvin, ehkä kaikista maailman Museoautoista parhaiten?
Vähän olen katsellut jotakin kivaa kesäautoa ja RR olisi tuttu vehje. Tosin myös joku vahan Vauxhall (Victor VX) tai vastaava kiinnostaa, mutta en tiedä miten niihin enää löytyy osia?
Ehkä parempi on pitää nykyiset pelit timmissä kunnossa ja pitää harrastekäyttiksenä.
TT
Tuota olen seurannutkin, hieno projekti. Mutta se on siis museopeli? Rosteriputkistoilla jne...?

hock:
TT
Meinaan museoikäinen. Enkä katsastakkaan museopeliksi koska tästä kesästä alkaen ajellaan kesät Range -78 ja talvet Range -89.
Museokatsatukseen pitäisi Range -78

ta vaihtaa pakoputkisto, A-bar pois keulalta, normaalit kierrejouset, normaali takaikkuna eli ei lämmitystä, peräkontista pois uudet sisustukset ja vanhat tilalle, takapenkin niskatuet pois ja laatikko etupenkkien välistä.
Tässä nyt aluksi mitä tulee mieleen.
Kirjoitteli Jykä