Rover Ystävät ry Keskustelupalsta

Full Version: Freelanderin kulutus
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Ajelin lauantaina Kajaani-Kuopio-Kajaani, pikkupakkasessa talvidiisselillä.
Auton mittari näyttää lähes oikein himpun isommilla renkailla. Virhe on korkeintaan 2 % . Keskinopeus varmaankin aikalailla 84 km/h. Cruise päällä yli puolet matkasta.
Nastarenkailla, ja ne perhanat taakkatelineet unohtui katolle :evil:
Kulutus 8.15 l/100 km.
Niin, siis Freelanderilla, Td4 ja automaatti.
Tuo 8 +/-0.5 litraa /100 km on aika normi talvikelillä omienkin havaintojen mukaan - siis nastakiekoilla. Levi-Hki välillä hiihtolomalta palatessa (auto täysin täynnä ja boxi katolla) kulutus oli 7.7/100km. Ajan aina kun mahdollista cruisella, mitatun nopeuden ollessa rajoitus +5%. Kesällä matka-ajossa pääsee rauhallisesti ajaen alhaisen vierintävastuksen renkailla kuutosella alkaviin lukemiin, noilla järeämillä BFG A/T renkailla kulutus nousee kuitenkin automaattisesti tuonne talvilukemiin ja edelleen vauhdin noustessa moottoritienopeuksiin meneekin sitten yli 9l/100km

Kilometrejä freekun mittariin tulee +40tkm / vuosi, joten tankilla on tullut käytyä muutaman kerran. Smile

JR
Freelander -02, Td4 + aut
Todella pieniin olette päässeet. Mulla nyt 272000 ajettu kaikki itsellä, noin 35 t/v kulutus pienillä pyörillä kesällä noin 8l ja talvella 10. nyt 235 kiekoilla kesällä tuntui menevän noin 9,5 l/100 ja näin talvella seka-ajossa 11/100. olen tarkistanut ja vaihtanut ahtoputket. Viimeksi helsingistä keskipohjanmaalle 5.3. kulutus karvan yli 10. ja nopeusrajoitus +5 km/h cruisella.
Kertokaas konsteja päästä noin vähällä, onko lastutusta yms.
Muuten mukava perheenjäsen josta ei ole halua luopua.

Freekku td4 aut. -03
Aivan vakio mulla, vajaa 130tkm ajettu. Renkaina 225/70R16 Cooperit nastoilla. Kaupunkiajossa, kun pakkasta on se 20-30 miinusta kulutus on noin 15l/100km.
Kesällä taas pienimmillään olen päässyt himpun verran alle kahdeksaan hissutteluajossa maantiellä, mutta pienemmillä renkailla, joten se ei ole vertailukelpoinen tulos mittarivirheen takia.