Hei!
Tarkoitus olisi asentaa/rakentaa omaan Safarivaniin jonkinlainen kattoteline
varoitusvilkkujen ja työvalojen asennustelineeksi sekä naamioimaan sitä veropaisetta.
Olisko kellään ehdotuksia sopivasta telineestä tai vaikka kuvia esim.
Lohjan laatuautojen tai omasta toteutuksesta. Tarkoitushan siis olisi että kattokorotus jäisi piiloon telineen sisään. Mitään erityisen raskasta ei ole tarvetta kuljetella.
Hessu
Mulla on yksi melkein käyttämätön Lohjan teline.
Sehän kyllä kiinnostaa!
Pistätkö hintapyyntiä mailiin paaso31 miukulimaukuli gmail piste com
Hessu
Itselläni myös aikomuksena hankkia kattoteline SafariVaniin. Mielessä on kummitellut epämääräinen visio rakennella teline itse käyttäen hyväksi jonkin korkeakattoisen pakettiauton kattotelineitä. Noita vaan aika harvoin kohtuuhinnalla missään myydään.
Onko jollain muuten tietoa vieläkö Lohjalta tuollaisia telineitä voisi uutena ostaa ja minkähän hintaisia ne mahtavat olla?
Tai jotain muita valmistajia?
Ja jos kauppoja tuosta Ahosensedän telineestä ei synnykkään, niin täällä on seuraava kiinnostunut. Saa laittaa YV:tä hinnasta.
Joskus piruuttaan kyselin officentteristä ko. mallisen neliöputkihässäkän hintaa uutena ja se oli aika perkeleen hintava, nelinumeroinen. Samalla rahalla saa varmasti jotain tyylikkäämpääkin. Safarivan-malli ei muistaakseni eroa normimallista muuten kuin että patin kohdalle on leikattu reikä. Korjatkaa jos muistan väärin.
Englannista noita saisi parilla satkulla, pitäisi vaan käydä paikan päällä, kun eivät suostuneet rahtausjuttujen vuoksi lähettämään. Siispä ostin lohjalaisen ja Jari siellä modifioi etuosaa lyhemmäksi ja matalammaksi. Piti vakiona niin helvetillistä kohinaa ja ulinaa.
Tosiaan siinä on se reikä, mutta katto sinällään kestää. Naarmupelkoinen voi vaikka teipata sen kohdan. Hinta on muuten kolminumeroinen.
Kyselin itse aikoinaan Englannista ja suostuivat kyllä lähettämään, tosin ei kuriirin matkaan. Olisi mennyt konttikamana ja rahti olisi maksanut 350€... Ei kiitos!
andy
Käytiin juuri hakemassa meidän Travelling Salesman-mobiiliin kattoteline ja aika vankkaa tekoa näytti olevan nuo Lohjalaiset telineet, vaikka tämä olikin galvanoitua versiota vanhempi. Miinuksena korkeus, joka on musta korkeampi kuin Land Roverin standardi, mutta isompana miinuksena tosiaan meteli. Mikähän sen aiheuttaa kun LR standardi ei musta niin paljon ääntä päästänyt.
Kuinka paljon ne muokkaukset auttoivat meteliin ja oliko kallis operaatio? Lisäksi onko kukaan keksinyt mitään pikaclipsejä noihin? Näytti se pulttaaminen aika operaatiolta ja kun pitävät vähän sitä ääntä niin olisi kiva jos voisi kevyempiä tehtäviä varten jättää pois ja sitten taas kiinnittää tarpeen mukaan.
Noin muuten olemme kyllä olleet tosi tyytyväisiä Lohjaan. Ne ovat auttaneet ja antaneet paljon vinkkejä ja tehneet rennolla asenteella. Muutamat pikkuviat ovat hoitaneet mukisematta. Tuollainen kyllä vaikuttaa. Kun tulee se aika tehdä muokkauksia, huoltoa ja lisäyksiä, ovat ne varmasti korkealla meidän listalla.
Ei se mulle mitään maksanut, lompakolla on käyty auton ostosta alkaen niin monta kertaa, etteivät kehdanneet. Tosiaan suurinpiirtein kyttyrästä eteen pätkäistiin, jätettiin toki alimmainen vaakarauta. Etummainen pystytolppa hitsattiin kyttyrän muotoisesti vinoon. Etuosaa ei siis ole ja käyttökelpoisuus on mitä on, mutta kyllä sinne lautaa ym tavaraa saa kiinni. Semmosilla irtonaisilla messinginvärisillä ripustimilla se on ruuvattu kattokouruihin. Melua ei voi enää muusta kohinasta ja jyminästä erottaa, että sikäli toimii. Tarkoitus oli alunperin jättää sitä telinettä myös edemmäksi, mutta sen vääntäminen olisi tarvinnut turhan paljon smirgeliä ja hitsipilliä ja se olisi ollut useamman tunnin homma, irrottaahan se toki piti nytkin. Kätevä tuon tekee itsekin, jos on vehkeet ???
Ei ole vehkeitä, eikä kyllä taitoakaan

Mutta täytyy pistää tuollainen muokkaus sitten harkintaan. Ilma ihan viheltää kun motarilla menee. Meillä se pulttaantuu pulteilla, jotka ovat päällä, mutta sen verran hankalasti, etten usko saavani räikkää niiden ympärille. Tiedä sitten olisiko niille mitään helppoa vaihtoehtoa tilalle, jotta voisi irrottaa ja kiinnittää nopeasti.
Onko omasta kattotelineestäsi kuvia missään?
Tervehdys!
Kyllä ne Briteistä sellaisen lähettää, itse en ole tilannut mutta tiedän että on tilattu ja joku malli tuli paloina. En tiedä onko juuri tämä mutta tällainen perusmalli se on.
http://www.paddockspares.com/pp/DEFENDER...IVERY.html
Käsistään kätevähän tällaisen telineen tekee näppärästi vaikka 15x15 tai 20x20 neliöputkesta... painoa tulee 20x20x1,5 RHS-putkella noin 32 kg. Putkea saa noin 2e/m, =64e + tekemisen ilo ja maalaus päälle = noin 100€.
Itse olen pohtinut safaritelineen hankintaa ja järkevyyttä (siis käytettävyyttä). Onko se niin tarpeellinen härveli? Oikeasti sinne ei viitsi mitään laittaa ja varsinkin talvella se on todella (lue todella todella) hankala lumien kanssa. Itse olen ehkä kallistumassa kattotelineisiin, joihin saa työvalot kiinni ja esim. kanootin mukavammin kyytiin kuin safaritelineen päälle.
Onhan se teline ihan päheä, mutta kaks kertaa mietin ennekö semmosen viitsin hankkia.
TT
Mä kyllä pidän tuota telinettä ihan hyödyllisenä. Mulla on se Brownchurchin heavy duty-teline. Oon kuljetellut sillä puutavaraa ja putsaillu rännejä ym,ym. turkkilevy pohjana ja kestää hyvin kävelyä.
Telttaakin olen siihen haaveillu, mut aika näyttää.
Ääntä ja pientä räminää toki pitää, mut ei oo hirveesti mua haitannu.
Telineen kanssa defe ei mahdu tallin ovista sisään ja siksi otin sen talveksi pois. Kohta ois taas aika laittaa se paikoilleen.
solihull Wrote:... varsinkin talvella se on todella (lue todella todella) hankala lumien kanssa.
Totta! Lankomiehellä oli Safari-Centren teline kattotelttaa varten, ja se oli
todella kettumainen. Rakenteen väliin meni lunta jota ei millään saatu pois. Lisäpainoakin kertyi ihan mukavasti.
Mutta! Omassa Bearmach-telineessä on pohjana 3mm vesivanerilevy, joka on niin liukas ettei lumi on koko talven aikana siihen jäänyt. Levyn alle ei pahemmin pääse lunta joten sen telineen kanssa ei ole ollut minkäänlaista ongelmaa.
Andy