Rover Ystävät ry Keskustelupalsta

Full Version: Varoituksen sana Nokian renkaista ja teräsvanteista
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Meillä oli ruvennut ilmaa lähtemään renkaista. Rengasliikkeessä onneksi osasivat paikata sisäkumia, mutta heidän näkemyksensä oli, että syy on kun tuossa käytetään Nokian talvirenkaita sisäkumin kanssa (sisäkumi taas kai pakollinen teräsvanteilla). Tämä ei nyt ilmeisesti muuten olisi ongelma, mutta niissä Nokioissa on jotkut tarrat sisäpuolella, jotka kuulemma aiheuttavat kulumista sisäkumille ja siten aiheuttavat reikiä.

Ne tarrat otettiin nyt siltä renkaalta pois ja kaiken pitäisi olla taas OK, mutta huoltoliikkeen tyyppi sanoi, ettei pidä sitten yllättyä jos muihin renkaisiin tulee sitten samanlaisia reikiä.

Ehkä tämä on näitä "kaikkihan tuon tietää" juttuja, mutta ainakin mulle oli uutta. Että jos laitatte noita sisäkumeilla, katsokaa, että tarrat otetaan pois.
Itte käytän sisäkumeja, niin uusissa renkaissa näkyy menevän 3 sarjaa sisärenkaita rikki, ennen kuin ne "jurmut" on hiotunu pois.. Nykyään ei taida olla olemassakaan renkaita, jotka ois tarkotettu sisäkumille..?
Meillä on ainakin kaikki Land Rover peltivanteet mallia "niiteillä kasattu",joten niissä on ainakin pakko käyttää sisusrenkaita.

Pitäsköhän ostaa Seriekseen jotkut hipleät "bling bling" alumiinivanteet,niin saisi kerrankin ajella ilman (sisä)kumia Wink
Racingrabbit Wrote:Pitäsköhän ostaa Seriekseen jotkut hipleät "bling bling" alumiinivanteet,niin saisi kerrankin ajella ilman (sisä)kumia Wink

Jep, sellaiset jotain 22" ja 20-sarjalaisilla run flat -renkailla. Ai niin mut nehän on jo valmiiks aika flat Smile

-TimoH
Höpö höpö, että tarrat sisuskumiin reikiä tekis :lol:
Mulla tosín vastaavaa kokemuksia vuosikausia huomattavasti kevyemmästä kalustosta eli Rättisitikasta. Siinähän on tubeless peltivanteet, mutta vanhemmiten vanteiden sisäpuolikin oli sen verran ruosteesta syöpynyt, että vanteille oli pakko asentaa sisärenkaat, että ilmat pysyis sisällä. Vuosikymmenen ajalta on mulla kokemusta, että sisuskumi ei rikki mennyt oli sitten tarroja tahi ei
MGConfusedtä on menny säännöllisesti sisäkumeja puhki. uudet vanteet ja renkaat -> ei ruostetta. Ensimmäinen meni puhki juuri tarran kohdalta. Renkaina ei Nokian vaan samankuuloiset Nankang merkkiset
Eikös niissä tarroissa siellä renkaan sisässä luekin, että " älä käytä sisuskumeja" ;-)

TT
silläkin on väliä minkä kokoisen sisäkumin ne liikkeessä sinne renkaan sisään vääntää.itsellä laittoivat 6/r16 vaikka ois saanut olla 7,5/r16.
kun ei sattunut isompaa olemaan :twisted:
andlover Wrote:jospa sinulla oli nettirenkaat ja niissä jokin tarra sisällä...

Onko netissä erilaisia renkaita kuin kaupassa?

Guest

Heitän taas tähän kommenttini vaikkei se aikaisemmin ole ollut kaikkien lainkuuliasten harrastajien mieleen... Big Grin

Itse käytän vanhoja, niitattuja teräsvanteita tubeless-renkailla - ilman sisäkumeja. Hyvin on ilmat pysyneet viimeiset 1½ vuotta renkaissa...

Andy
Moi,

Mulla ollut myös ilman sisäkumeja niitatuissa vanteissa ja ilma pysyy sisällä.

-Late
Poistettu

Guest

Viittaus niitteihin oli ainakin omalta osalta lähinnä yritys kuvata vanteiden ikää, ei niittien vaikutus kumin paikalla pysymiseen...

Andy