Olisi hauskaa osallistua tänäkin vuonna, mutta samana viikonloppuna on myös Orimattilan rompetori Lahdessa, johon olen jo lupautunut kuskaamaan tavaraa peräkärryllisen verran. Voisko ajatella Kumlingen karkeloiden siirtämistä seuraavaan viikonloppuun?
Voidaan harkita, mutta täytyy huomioida myös Desireen ja Eeron aikataulut. Mun osalta on helpompaa.
T, Antti
Safari siirretty seuraavaan viikonloppuun 20.-22.5.2011. Kutsu täällä:
http://offroadpaja.fi/index.php/tekniikkaa/143?lang=fi
Koitetaan pitää tämä rakennettujen autojen safarina vaikka nyt tiedetäänkin, että vakioillakin selviää tuolla. Mikään megamonsteri auton ei kuitenkaan tarvitse olla jos vaan rattia pyörittää jonkin verran kokemusta omaava kuski.
Ilmoittautumiset mulle sähköpostiin.
T, Antti
Hehe... Se alkuperänen vl. olis sopinu hyvin...Nyt on kissanristiäiset 22pvä,ellen pääse luistamaan niistä jotenkin... :evil:
Siirtoon oli tärkein syy saarella, alkuperäinen ei enää sopinut Desireelle.
Nyt sun pitää vaan keksiä joku hyvä syy poissalololle kissanristiäisistä
T, Antti
Hauskaa että siirtyi viikolla. Ilmo lähti just pari minuuttia sitten.
5 autoa ilmoittautunut: 1 x Def 110, 2 x Def 90 ja 2 x Disco 1.
Lautat varattu.
T, Antti
Viimeisten ilmoittautujien kanssa vaikeuksia lauttojen varauksissa: Viggen (Åva-Vuosnainen) on ihan täynnä päiväpaluulla. Kaikille on kyllä paikka varattuna.
T, Antti
Melko hyvä keli tulossa koko viikonlopuksi
Pitkänmatkalaiset ovat varmaan jo liikkeellä, Turusta lähdettävä parin-kolmen tunnin päästä.
T, Antti
Hyvää matkaa...! Kissanristiäset pilas mun tulevan offiviikonlopun... :evil:
Nyt perillä Kumlingessa. Upea keli, tosin merio on vielä melko kylmä ...
T, Antti
Mistä tietää olevansa saarella - no, pihalla harakatkin ovat meriharakoita
Tosi kiva päivä, ehkä paras koskaan. Laitan kohta pari kuvaa kun pääsen nopsemman nettiyhteyden päähän.
T, Antti
Nyt jo kotimatkalla Alfågelnilla. Tässä muutama kuva eilisaamulta.
Defender 90 kalliolla.
Disco nousussa.
Ajamalla uudelle suopätkälle.
Mutta eipä mennyt läpi, turve oli keskellä liian kovaa ja renkaat upposivat jo kahteen kertaan ajettuihin uriin. Tässä ollaan jo narun jatkona
![[Image: _smaller.jpg]](http://landrover.kuvat.fi/kuvat/2011%20Kumlinge%20I/IMG_4050.jpg/_smaller.jpg)
Kuvista päätellen tais olla hauska vkloppu. Hyvän näköstä puuhastelua ja hieno keli. Luultavasti toinen noista pätkä defeistä tuli tänään vastaan Kärkölän ja Lahden välillä tossa vähän seiskan jälkeen. Reissusta tulossa ja Lahteen päin menossa. En ollu Rankulla liikkeellä.
Quote:SE puu on hengissä ja olosuhteisiin nähden hyvinvoivan näköinen.
No, vähän kyllä kallellaan
Ai
SE on vielä henkis. Himotteli sitä muutama muukin, mm. mä :lol:
ALF Wrote:Luultavasti toinen noista pätkä defeistä tuli tänään vastaan Kärkölän ja Lahden välillä tossa vähän seiskan jälkeen. Reissusta tulossa ja Lahteen päin menossa.
No niinpäs tultiinkin. Enpäs osannut morjestaa.
Reissu oli hieno ja ainakin minulle tarjos just sopivasti haasteita. Mikään ei hajonnut, mutta uushankinnat jo mietinnässä. Kelitkin suosi. Suuret kiitokset taas Antille järjestelyistä!
Kiitokset minun ja apparinkin puolesta Antille ja Eerolle. Mahtavat maastot, haastetta kerrakseen ja hyvä seura. Onneksi ei ollut eilen aikaa pestä autoa -- tänään sataa vettä, joten kura alkaa pinnassa pehmiämään. Kuvia tulee varmaan hieman viiveellä...
Yksi Defe-kuumeinen potilas saatu tällä reissulla aikaan. :wink:
Tässä vielä pari kuvaa eiliseltä "kevytlenkiltä". Noudettiin unohtunutta tavaraa, avattiin 250 m uutta vakioautoreittiä ja nostettiin aidat ylös.
Poistullessa nähtiin se perinteinen hirvikin. Tämä näytti olevan vuoden vanha erauspoika.
T, Antti
Pesin auton tänään. Etujousien kieppien sisällä, panssareiden päällä, helmaputkien päällä, takaiskareiden alakorvakkeissa, vetokoukun sisällä ja muutamassa muussa paikassa oli "melko" paljon turvetta. Ja luultavasti sitä löytyy vielä lisääkin ...
Kuva ei kyllä tee oikeutta turpeen määrälle
T, Antti
Tuohon turpeeseen voit istuttaa niitä Land Rover-kukkasia :?: :lol:
Här har hittad i Kumlinge-tarrakin löysi paikkansa. :oops:
![[Image: osumatarra.jpg]](http://i208.photobucket.com/albums/bb183/Beigemyynti/Rakentelua/osumatarra.jpg)
Tuleeko Kumlingessa hankittuihin klommoihin kaikkiin tollanen tarra? Vois olla hieno tilkkutäkki ja näkee mistä mikäkin lommo on tullu kun liimailee eri reissujen tarroja pitkin hipaisukohtia... 8)
Pystyin vielä pari vuotta sitten nimeämään kaikkien Discon lommojen syntypaikat, mutta nyt on tieto jo karannut mielestä. Tosin lommojakin on jo enemmän
T, Antti
Huomasin, että lämppärin ilmanoton ritilä tarttis jonkun suojan kuraprunnissa, rupes auto haiseen maanantain vesisateessa kuin rankkitynnyri.
Pohjan pesun tuloksena 4 täyttä ämpärillistä turvetta, huoltomontulla revin käsin reilun ämpärillisen lisää ja olis jääny viä vesiletkulle hommia.
Seuraavalla kerralla taidan taktisesti jättäytyä jonon hännille

Ei tuo paljoa auta vaikka jonon hännilläkin ajelee. Irtos meiltäkin pesussa ainakin puoli kottikärryllistä mutaa. Ja vielä roikkuu akseleista heinänkorsia joita painepesuri ei saanut irtoamaan.
Laitoin juutuupiin yhden minuutin koeviideon. Alkuperäinen Sonyn fullHD käyttää jotain m2ts-päätettä, joten muutin pätkän MPEG-2 muotoon, toivottavasti näkyy...
http://www.youtube.com/watch?v=dPZuTKlUdSk
Tiedossa vauhtia ja vaarallisia tilanteita

hock:
Näkyy ja vauhtia on monta metriä minuutissa