Eli paljonko rangen 3,5 v8 tyhjäkäynti nopeus on normaalisti?
Ja mitens toi vlekti pelaa? Eli mulla on hihna toiminen eikö tossa pitäs olla joku visco lukko vai pyöriikö se aina samaa nopeutta niin kö mulla tekee!
Ei muuta ongelmaa mutta meinaa kone näin 30 asteen helteessä hiipiessä lämmetä!
Itellä oli samaa ongelmaa tossa 4.0

sa. Ja nyt onkin eessä kansiremontti ens viikolla

Huomasin vähä liian myöhään että visko p....ana ja flekti kans pyöri samalla nopeudella koko ajan kun visko ei pitäny... Saatiin pakotettua se läpipultilla koko ajan toimivaks ja kyllä oli huminat pikkusen erilaiset kun kaasuakin polkas. Saattaa sulla olla siis samaa vikaa eli visko p....ana.
Käytetääns tätä samaa säiettä.
Onko joku korvannut RRC:n viskoflektin sähköisellä? Saavuttaako moisella systeemillä mitään, muuta kuin koneen (hieman?) nopeampi lämpiämpinen käyntilämpöön? Tehoahan sähköflekti ei hukkaa kuin käydessään, mutta en tiedä kuinka paljon viskoflekti tehoa vie.
Tyhjäkäynti pitänee olla jotain 700-800rpm. Itse olen huomannut, että tyhjäkäynti on laskenut lämpimällä ilmalla reilusti alemmas kuin mitä se oli kylmemmällä kelillä. Pitää tutkia tilannetta jossain vaiheessa, mutta vielä en ole jaksanut paneutua.
spede80 Wrote:Eli paljonko rangen 3,5 v8 tyhjäkäynti nopeus on normaalisti?
760-800 rpm sanoo manuaali (ruiskulle), kaasarikone varmaanki saman verran...
Automaattivaihteiselle onkin sitten 710-750 rpm...
spede80 Wrote:Ja mitens toi vlekti pelaa? Eli mulla on hihna toiminen eikö tossa pitäs olla joku visco lukko vai pyöriikö se aina samaa nopeutta niin kö mulla tekee!
Kylmänä hetken pitäis humista oikein urakalla, ja sen jälkeen pitäis olla sormin pysäytettävissä. KUUMANA TÄTÄ EI KANNATA KOKEILLA, meinaan kynnet poistuu sormista aikasen nopeasti kun visko on kunnossa...
Kuumana jos pyöriminen on hidasta niin silloin on jo myöhästä, kansi"pellit" kyllä kärähtää...
Ja flekti nappaa n. 10hp:n tehon moottorista kiinteänä!!!
spede80 Wrote:Ei muuta ongelmaa mutta meinaa kone näin 30 asteen helteessä hiipiessä lämmetä!
Autoahan myydään sitten samalla varustuksella hieman lämpöisempiin maankolkkiin, joten katoppas samalla hihnat, syyläri ja termari...
Eikös lämpimämpiin olohin laitettu ne 11 lapaset tuulettajat (ainakin näin Efi koneissa). Ainakin löytyy viskoja 7 ja 11 lapasiin...
Mitäs konsteja olisi testata omasta toimiiko visko hyvin vai jotenkin tai ei ollenkaan?
Lapoja löytyy kyllä, omassa oli 13 lapaa, nyt tulee flekti Volvosta...
Keitäppä vettä ja kaada sitä viskon päälle rauhassa ja pyörittele samalla. PITÄISI mennä tahmeaksi - jäykäksi - umpipuuta tossa järjestyksessä.
Sitte voi kanssa ottaa komerosta hiustenkuivaajan ja todeta ettei sekään hankinta ihan turhaan ole mennyt, kun sillä voi autoakin korjata... :lol: :lol: :lol:
ok, kiitos vinkistä

pitää testailla ja samalla laskea omasta noi lavat, voi olla että emäntä hermostuu jos kaappaan sen kuivaajan kaapista ja lähen auto hommiin