Rover Ystävät ry Keskustelupalsta

Full Version: Onko taustapeili pakollinen katastuksessa?
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Terve toverit!

Kun otin Serieksestä tässä taannoin keväällä katon irti, niin meni taustapeili siinä mukana. Nyt pitäisi viedä ajokkia leimalle (ilman kattoa) ja mietin pärjäänkö kahdella sivupeilillä, jos pää pyörii kuin pöllöllä?

Törmäsin netissä outoon topiciin, jossa taustapeilin tarve määräytyy sen mukaan kuinka tumma takalasi on. Löytyykö kokemuksia?

Jännityksellä odotan myös katsastumiehen tulkintaa tästä avoauto ratkaisusta kun se ei lue otteessa ja edellinen katsastusmies sanoi mulle, että "tämä on niin vanha auto ettei ketään kiinnosta onko siinä katto vai ei"...
pakettiautossa ei vaadita taustapeiliä, tähän olen itse törmännyt.
tässäkin varmasti joku vuosimallijuttu, mut jos nyt puhutan vanhoista niin jätä pois vain jos sulla on pakuksi merkattu otteessa.
Vasemmalla pitää olla sivupeili, jonka lisäksi joko taustapeili tai oikea sivupeili. Paitsi jos takaikkunasta ei näe riittävän hyvin (esim kalvon takia), ei kelpaa taustapeili. Pätee jos puhutaan vasemmalta ohjattavasta autosta Wink
Ei mullekaan mitään sanottu puuttuneesta taustapeilistä. Mulla molemmissa lokasuojissa peilit (joista ei kyllä näe juurikaan taaksepäin).