Hei,
kun bongasin LRO-lehden sivuilta
http://www.defenderdemister.com : in mainoksen oli pakko laittaa heti tilaukseen. Asennetaan suoraan vanhojen päälle mukana tulevilla pidemmillä ruuveilla. Puhallus sivulasille vaikuttaa ihan hyvältä, mutta aika näyttää riittääkö.
Hintaa postikuluineen tuli 123€
-Late
Moi,
suunnittelin aikaisemmen että olisin tehnyt mudstuffin kaltaisen toteutuksen 16mm sähköjoustoputken ja liitoksen kanssa. Olisi kustantanut alle 10€. Tässä toteutuksessa fiksumpana pidän asennuksen helpoutta. Ulkonäöstä tosin voidaan olla montaa mieltä
-L
Meinaatko, että tuo olisi juurikin valmistajan "tukkuliike"? Mää vähän epäilen...
Itselle on tullut mieleen juurikin tuo kurttuputkiasennus itse omin kätösin. Mutta kokemuksesta voin sanoa, joskus vanhaan Pösöön moisen lisävirityksen tehneenä että joku 16 mm kurttuputki ei paljoa lämmitä edes mieltä kun lämppäri on heikko. Vaatii niin ison putken kuin suinkin on mahdollista, varsinkin jos putkivetoa on vähänkään pidemmälle.
Ehkä tässä sivulasijutussa sen voinee saada onnistumaan itsekin väkertäen, mutta kyllä minä ainakin tekisin ison reiän ja lasikuidulla tms. kunnon putkiliitoksen siihen. Ehkä se reilu satanen ei ole vaivasta iso raha jos mielii päästä helpolla....
TT
solihull Wrote:Meinaatko, että tuo olisi juurikin valmistajan "tukkuliike"? Mää vähän epäilen...
TT
Tuolta mä ainakin tilasin edellisen Defen defeventit ja silloin sain sen käsityksen, että nämä ne myös valmistavat.
Minä ratkaisin tuuttaamalla 6 euron propelin vasenpaan etuikkunan yläkulmaan imukupilla kiinni. Puhaltaa ylhäältä oikealta alas vasemmalle sivuikkunaan. Ottaa siis lämpösen ilman tuulilasin yläreunasta.
Hyvin pysyy auki, ei tarvitse käyttää kuin pikkuhetki. Ottaa virran tupakansytyttimestä. Johdon pistin A-pilarin muovisuojuksen alle ja sieltä mutkittelin ohjaustolpan takaa sytkärin paikalle.
Tuo oikea sivuikkuna ei ainakaan useinmiten yksin ajaessa tarvitse huurteenpoistoa. Eihän se mikään kauheen nätti ole, mutta ei myöskään hinnalla pilattu. :wink:
vesku Wrote:Nuo Mudstuffin versiot kantsii tilata suoraan valmistajalta:
http://www.wiberg-wiberg.com/vis.asp?gid=88
Miten tuolta käytännössä tilaus tehdään. En oikein päässyt jäljille. Mutta tuote kiinnostaa erittäin paljon.
info@wiberg-wiberg.com
Tuonne vaan mailia, että haluat defenderventit tilata.
Laittavat hinnan ja pankkiyhteystiedot, jonka jälkeen maksu ja paketti postiin.
Laitoin mailia, kielitaidolla :roll: :lol: , katsotaan mitä seuraa, kiitti vesku :wink:
castillo Wrote:Laitoin mailia, kielitaidolla :roll: :lol: , katsotaan mitä seuraa, kiitti vesku :wink:
No, kerro nyt jo ihmeessä, mitä seurasi ? En jaksais enää millään ventata :wink:
Oliko tuosta hökötyksestä apuja ? Oliko hintansa väärtti vai kannattaisko ennemmin suunnata askeleensa Pilipaliteeman propellihyllykölle ?
Ei oo seurannu yhtikäs mitään useista sähköposteistani huolimatta. Siis ei taida pulju olla toiminnassa. Täytyis kai taas tehä tilausta sähköpostilla. Moni noita on kehunu ja yhden tee-se-itse sivulasille puhallus version kehut myös olen saanut kuulla. Mutta en ole toistaiseksi nähny tarvetta koko touhulle kun lasit on auki muutenkin sisäilmankierron toimiessa.
Onko mun Defe rikki, kun se ei huurru? Ihmettelin tätä itsekseni jo syksyllä, ja sama meno jatkuu talvellakin. Ovet ja ikkunat pidän ajaessa kiinni, eikä mitään ylimääräisiä poistohormeja ole asennettuna.
Kyllä se on varmasti rikki

Mulla huurtuu oitis jos ilmakanavat tukkii kostealla kelillä ja autossa on reippaammin väkeä. Yksin ajaessa ei asiaa oikeastaan havaitse ellei sit oo hikimärkänä hyppäämässä kylmään autoon.
Vaihdoin viikonloppuna Mudstuff/Wiberg tötteröt defen omien vent suuttimien tilalle. Samalla siis tuli sivuikkunoille pienet puhallinaukot. Ensivaikutelma on että setti toimii paremin kun defen omat ihan etulasinkin suhteen. Johtunee siitä että Mudstuff/Wiberg versiot ovat aavistuksen verran isommat mikä taas johtaa alhaisempaan virtausvastukseen (oletan). Samalla teippasin ja varmistin liitinputket suuttimille mikä ei varmasti myöskään haitaksi ole. Työ kesti minkä kesti, noin 5h mutta samalla korjasin pyyhkijänmoottorin vajaatoiminnan sekä uusin ja järjestin muutamia sähkövetoja keskikonsolissa. Ruuveja oli liiaksikin mutta setin mukana tullut muutaman sivun kuvallinen ohje helpotti tarvittavien ruuvien paikallistamisen. Suosittelen kaikkien vikojen listaamista ja varaosien ennakoimista kun sen kojelaudan kerran purkaa. En nimittäin kutsuisi toimenpidettä mitenkään mielekkääksi puuhaksi vaikka ei kovin vaikeakaan ole.
Vielä siis tyytyväinen...

hock:
tilasitko siis mudstuffilta vai wibergiltä? Minun tilausyritys wibergiltä ei tuota tulosta. Liekö heillä joku filtteri sähköposteissaan kun ei mailit mene läpi.
Tilasin Mudstuffilta. Ne on valmistettu muistaakseni Norjassa (Wiberg?). Tarvitsin samalla muutakin Mudstuffilta joten katsoin parhaaksi näin.
EDIT: Taitaa olla Tanska mikä on tietysti parempi homma kun Norja, ei tule tulli pitkine sormineen väliin.
Fredi Wrote:Tilasin Mudstuffilta. Ne on valmistettu muistaakseni Norjassa (Wiberg?). Tarvitsin samalla muutakin Mudstuffilta joten katsoin parhaaksi näin.
Kuten Vesku tuolla alkupäässä ketjua postasi eli Mudstuff myy ja Wiberg valmistaa
Nuo Mudstuffin versiot kantsii tilata suoraan valmistajalta:
http://www.wiberg-wiberg.com/vis.asp?gid=88 
Quote:Nuo Mudstuffin versiot kantsii tilata suoraan valmistajalta
Jos Wiberg ei vastaa vaikka heitä heittää rahalla niin minkäs sille mahtaa... :roll:
Olin syssymmällä itsekin tilaamassa nuo Mudstuff/Wiberg-versiot, mutta tulin lukeneeksi jonkin brittilehden arvion tuotteesta ja jätin ostamatta. Moittivat kalliiksi ja tehottomiksi. Ajatushan on hieno eikä tuotekaan ole hassumman näköinen - toisin kuin tämä ensimmäisenä puheeksi tullut.
Pääsin muuten vastikään todistamaan, että huurtuuhan se minunkin Defeni :twisted: Ilmanottoaukkoon kun kerääntyy parkissa lunta, niin hetki liikkeellelähdön jälkeen se höyrystyy mukavasti akkunoihin. Aikansa kun tirkistelee, niin huuru onneksi häipyy..
En allekirjoita tuota tehottomuutta. Defessä kaikki lisä kontrolloitua ilmavirtausta on enemmän kuin tervetullutta. Kalliit kyllä mutta säästöähän kertyy jonkin verran jos ja kun Wiberg suostuu vastaamaan...
kysympä tässä kun aiheen viereen kuitenkin sopii

että pitäisikö / kuuluisiko defessä molempien puolien puhaltaa etuklasille samalla voimakkuudella. Jotenkin tuntuu että vänkärille puhaltaa vähemmän kuin kuskille. Millainen rakenne kanavissa on. Onko räjäytyskuvaa tms jossain asiasta.
Quote:Jotenkin tuntuu että vänkärille puhaltaa vähemmän kuin kuskille.
Ole iloinen että sulla on noinpäin! Mulla serieksessä toisinpäin, eli hantti sanoo milloin käännytään ja kuski tottelee... :wink:
No tokihan se suunnatonta iloa tuottaakin

,mutta ihan hiukan mieltä vaivaa että onko joku särki tai asennettu väärin. :roll: Kuitenkin defestä kysymys, missä kaikki on niin säntillisesti :oops:
Taitaa olla niin että koska itse lämmitin, jos sitä siksi kehtaa kutsua, on siellä meidän näkökulmasta väärällä puolella Defen puhallin tuottaa "normaalisti" suuremman ilmavirtauksen apumiehen puolelle. Jotenkin siis tuntuu siltä että Castillolla on jotain pielessä. Itse poistaisin ensin kojelaudan yläosan ja katsoisin osuuko suutin kappaleen putki siihen koloon mistä sitä haaleeta ilmaa tulee. Sekun ei ole mitenkään fixattu paikoilleen. Itse teippasin ne putket kiinni niihin onnettomiin kumikauluksiin mitkä tehtävää yrittää suorittaa.