18-11-2011, 06:14
19-11-2011, 07:54
Tutun näköinen varapyöränsuoja, myyjä sanoin että se meni friikkuun jonka myin.. Uskon että saattaa olla palstalaisen auto..
19-11-2011, 09:12
solihull Wrote:Olisko tuossa jollekin aika helpon näköinen projekti?
https://www.avk.fi/sivut/detail.asp?id=173908&lang=fi
TT
Kyseinen tapaus on foorumila jo kertaalleen setvitty ;-)
19-11-2011, 09:14
No niin minäkin tässä nyt muistan, että joku palstalta ajoi hirven kanssa ja sitten nopeaan tahtiin etsi uutta autoa.... sama tapaus.
Eipä mikään silti estä tästä ostamasta itselleen projektia ;-)
TT
TT
19-11-2011, 09:22
solihull Wrote:No niin minäkin tässä nyt muistan, että joku palstalta ajoi hirven kanssa ja sitten nopeaan tahtiin etsi uutta autoa.... sama tapaus.
TT
Jep, palstalainen MikaM tuntee auton kuin omat taskunsa. Topicissa "Freelanderin pera aantaa" lisaa (ilman skandeja ilmaistuna,,,) :wink:
20-11-2011, 12:24
Joo, meidän vanha kulkine tuo on.. tekniikaltaan ja muulta kunnoltaan hyvässä kunnossa, joten siltä osin hyvä projekti
sitä en tiedä miten pahasti keulan runkopalkit vääntyi tossa ryskeessä.. eli saako koskaan kulkemaan suoraan.. kun se hirvi osui suoraan keulaan.
Kokkolanpoika: harmittaa et en nappassut tuota suojaa mukaan.. nyt sille olisi tarvetta D2ssa
sitä en tiedä miten pahasti keulan runkopalkit vääntyi tossa ryskeessä.. eli saako koskaan kulkemaan suoraan.. kun se hirvi osui suoraan keulaan.Kokkolanpoika: harmittaa et en nappassut tuota suojaa mukaan.. nyt sille olisi tarvetta D2ssa

20-11-2011, 02:40
Kuka tietää palkit säilyneet kun suoraan edestä isku tullut, ja vielä hieman yläviistosta. Hyvä ja ehkä helppo pikku projekti jollekkin :wink:
20-11-2011, 03:45
ei toi kovin pahalta näytä. keula purkuun, nyppäsee lukkopellin kohdalleen. konepelti sekä keulan kennot. ajovalon umpioissakin on vikaa. ainankin kuvien perusteella. oon joskus korjannu samanlaisen vaurion.
21-11-2011, 02:48
Tänään näyttäs olevan yks Discokin myynnissä. Ainakin mittavaa imurointia vailla :roll:
22-11-2011, 12:20
rami-mli Wrote:ei toi kovin pahalta näytä. keula purkuun, nyppäsee lukkopellin kohdalleen. konepelti sekä keulan kennot. ajovalon umpioissakin on vikaa. ainankin kuvien perusteella. oon joskus korjannu samanlaisen vaurion.
Niin kai toi riippuu "helppous" riippuu siitä mieten turvallisen sitä haluaa tehdä.. siellä on kuitenkin vääntymien lisäksi myös metallien repeytymiä, joten itse ainakin tekisin kunnolla

Nimimerkillä: se saisi seuraavallakin kertaa kestää saman verran
hock:22-11-2011, 03:43
MikaM Wrote:rami-mli Wrote:ei toi kovin pahalta näytä. keula purkuun, nyppäsee lukkopellin kohdalleen. konepelti sekä keulan kennot. ajovalon umpioissakin on vikaa. ainankin kuvien perusteella. oon joskus korjannu samanlaisen vaurion.
Niin kai toi riippuu "helppous" riippuu siitä mieten turvallisen sitä haluaa tehdä.. siellä on kuitenkin vääntymien lisäksi myös metallien repeytymiä, joten itse ainakin tekisin kunnolla
Nimimerkillä: se saisi seuraavallakin kertaa kestää saman verranhock:
niinpä. äkkivilkasulla vaan näyttäis että lukkopelti on sisässä ja sehän ei kovin kummosta kolariturvaa anna. jos runkoaisat painuneet alas niin tietyssä määrin pystyy penkissä oikomaan ennenkuin tarvitsee vaihtaa. eihän näitä autoja kuvien perusteella voikkaan tarkkaan arvioida. tietysti kolariautot pitää tehdä niin että ne ei ole vaan päältäpäin asiallisia. sillä vaan kiinnosti arvioida kun työkseni näitä ruttuautoja tulee korjattua. 12 vuotta korikorjaajana oon merkkiliikeissä ollut, myös volvo, renault opel, jaguar ja land roverikin oli yhteen aikaan ja nyt käyn oppisopimuksella vielä korimestarin erikoisammattitutkintoa.
22-11-2011, 03:57
Eikö noi nykyautot ola haastavia korjattavia, kun niissä on kaikenmaailman suurlujuusteräksiä ja jännitettyjä rakenteita. Menee niin avaruustieteeksi, että itse en uskaltaisi moista edes harkita korjaavani tällä tietämyksellä. No, tässä Freekussa tuskin vielä tiede on ihan ollut noin pitkällä aikanaan.
TT
TT