Rover Ystävät ry Keskustelupalsta

Full Version: Syylari vuotaa
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Terppa!

Alkoi Defe pissimään syylarin nestettä allensa, purin hieman tavaraa edestä pois niin syylarihan se on loppu, eli menee vaihtoon. Tilasin jo tänään uuden. Mites on tuon flektin propellin laita, kummoisen erikoistyökalun sen irroitus tarvitsee vai jääkö perus autotallityökaluilla tekemättä? Kyse siis tuosta minun 300tdi Defestä.

Onko tuossa ilmauksessa mitään sen ihmeempää? Lämpövipu maxille, täyttöreiästä hissukseen täyteen jonka jälkeen korkki kiinni, pausuntasäiliön täyttö. Kone käyntiin ja käyntilämpöiseksi, annetaan jäähtyä ja tarkastetaan nestepinta......Sitten soitetaan huoltoon Big Grin

Kiitos!

T: Tommi
Onko homma edennyt kun on foorumilla tämän topicin osalta ollut suorastaan ennätysmäisen hiljaista,,,
Ilmeisesti olet eka, joka joutuu Defeensä jäähdytintä vaihtamaan :wink:
Moro.

Ei ole vielä homma edennyt kun ei ole syylari saapunut, mutta heti käydään kimppuun kun mahdollista. Tilasin Paddocilta myös muita osia niin siellä tulee toi erikoistyökalu jolla saa ton flektin potkurinkin irti tarvittaessa.

Andloverille kiitos vinkistä tuohon tdi200 juttuun, sieltä tuli ohjeita joita toivottavasti voin hyödyntää omaan tdi300:een. Kahteen eri merkin autoon olen syylärin vaihtanut enkä silloin edes tiennyt mitä ilmaaminen tarkoittaa Big Grin Kumpikin toimi kyllä ilman ongelmia jatkossakin...

Joo, coolerin pesu tapahtuu samalla, hyvällä lykyllä siellä on 200 tkm / 13v skeidat sisällä. Samalla tulpataan myös EGR sekä vaihdetaan ahtoletkut silikooneihin. Lisäksi pitäisi myös putsata se moottorin "hengitys filtteri", oikeaa nimeä en tiiä...Kaikenlaista pientä siis luvassa

T: Tommy "Ryobi"
Joo just se. Ihan kuin olisin jostain lukenu että 300Confusedsa olisi sisällä joku sellainen filtteri jonka voi putsata, on kyllä täysin mahdollista että olen täysin väärässä.. Kattelin erilaisia varaosafilttereitä briteistä eikä pistänyt silmään 300:n kyseinen filsu. Kyseessä oli tosin ei orig-osat. Kyseisessä purkissa on käsittääkseni joku tiiviste joka menee todennäköisesti vaihtoon kun purnukan aukaisee. Eli tämä pitää kyllä selvittää ennenkuin rupeaa aukomaan.
No jopas tuli nukkuvaan keskusteluun eloa Big Grin

http://www.landyzone.co.uk/lz/f41/cyclon...76543.html

Tuon linkin takaa löytyi tollainen, mitään ei sinne vaihda vaan irrottaa koko mötikän ja putsaa koko purkin, varmaan diesel on tähän oiva aine. Sitten katsoo että o-rengas kunnossa ennenkuin laittaa takaisin.
Kiitos ja kumarrus!
Kyllä tällainen amatööri kuin meikäläinen olisi kusessa ilman tällaista palstaa, ei mun pitäisi oikeasti edes autojen ropausta harrastaa :lol: Mutta pitää vaan ajatella että tekemällä oppii ja kyseessä on kuitenkin suht simppeli auto. Ja kaipa se on se hinta että haluaa ajaa lantikalla. Tuttu osti just X6 bemarin ja omat fiilikset oli "aijaa, ok", ei paljoa sytyttänyt. Mutta nyt meni off-topikiksi....
No tajus se ainakin tulla ammattilaiselta kysymään että missä vika 8)