18-12-2011, 11:46
Potilas: Discovery 2 td5 vm. 2004. Lämmittimen puhallin ei lahtenyt kerran käyntiin ajossa. Vika korjaantui muutaman kilsan jälkeen itsellään, mutta toisella kerralla ei sitten korjaantunut. Sähköset ikkunapeilit toimi, joten sulakekin tuntui olevan ok. Kotona sitten yleismittari mukaan ja paneeleita purkamaan. Lämppärin moottorille näyttäisi tulevan jännite 9,74 V-11,74 V. riippuen puhaltimen säädöstä.
Tästä päättelin moottorin olevan sökö, mittari kuitenkin kertoi sen olevan oikosessa hiilten kiinniollessa ja aukeavan hiiltä nostettaessa. Muut lämmppäriin liittyvät toiminnot, esim raitisilmakierron läpän moottori yms toimii.
Tilasin pajalta moottorin ja innolla asentamaan! Eikä inahdakkaan...
Tossa mun mallissa on a/c, mut mulla on ilman sitä olevat piirikaaviot. matkalla näyttäisi olevan tietty rele, moottorin vastukset yms.
Olisko pliis jollain hyvää neuvoa mistä lähtis vikaa etsimään?
Pakkasetkin varmaan tulee joskus..
Tästä päättelin moottorin olevan sökö, mittari kuitenkin kertoi sen olevan oikosessa hiilten kiinniollessa ja aukeavan hiiltä nostettaessa. Muut lämmppäriin liittyvät toiminnot, esim raitisilmakierron läpän moottori yms toimii.
Tilasin pajalta moottorin ja innolla asentamaan! Eikä inahdakkaan...
Tossa mun mallissa on a/c, mut mulla on ilman sitä olevat piirikaaviot. matkalla näyttäisi olevan tietty rele, moottorin vastukset yms.
Olisko pliis jollain hyvää neuvoa mistä lähtis vikaa etsimään?
Pakkasetkin varmaan tulee joskus..
Toivottavasti ei sentään laturi..tyristori ei maksa ihan yhtä paljon!