Tietääkö kukaan mistä löytäis tuollaisen tuubin, samanlaisen mitä käytetään moottorinostimissa. Olis tarkoitus itse tehdä jonkin sortin nostin moottori nostelua varten. 200e saa uuden nostimen,mutta remotin jälkeen sen tarve jää olemattomaksi, siksi jos sais halvalla tuollaisen tuubin, niin rahaa ei palaisi niin paljon, rauta romu kehikkoa varten on valmiina.
Toinen vaihtoehto olisi tehdä farm jack tunkista jonkinlainen versio, mutta toi hydraulinen olis vaan kätevämpi.
Mikä on pitkä? Mulla voi olla 2kpl varastossa about metrin mittasia + mäntä joka tulee pihalle, paksuutta muistaakseni 30mm luokkaa. Päissä uniball nivelen tapaset kiinnityskorvat n:16-20mm pultinreijälle. Tosin täytyisi tarkistaa että ne on vielä olemassa. Käytettyjä ne on, muttä pitäs olla ehyitä.
Jos ne löytyy niin mikähän ois helpoin tapa testata sen vuotamattomuus? Ei viitsisi nippoja yms ostaa tuon takia etta saa öljyt sisälle..
1m mitta tuntuisi riittävän. Onko sellainen missä on käsinpumppauksen vipu/varsi, ettei tarvi erikseen ostaa vielä sitä käsipumppua? En oikeastaan tiedä miten saa testattua ilman nippoja. Kyllä niihin varmaan saa ostettua niitä o-rengas tiivisteitä tai mitä niissä nyt käytetäänkään jos vuotaa.
Paljonko pidät hintaa jos sellainen löytyy?
Ellet sopivia käytettyjä osia löydä, niin kannattaa sijoittaa se parisataa valmiiseen laitteeseen, ei tolla hintaa paljon irto-osia ostella.
Korin oikomistunkkisarja viimeksi näin alta satkun.
Pumppu ja tuubi erikseen, metrinen letku.
Mukana erilaisia jatkovarsia ja levityspää jne. Eli kun ei ole moottorinostin
käytössä voi oikoa koria jne... monikäyttöinen kapine oikeasti.
mut kyl mäki ostaisin sen valmiin ellei ole älytön polte tehdä itse.
Tuossa katoin, että motonetistä sais 169e mokoman laitteen. Kyllä taian kääntyä valmiin kapistuksen puoleen, säästyy tosiaan tupakkaa, hermoja ja rahaa

Voihan tuota käyttää myöhemmin erinlaisten painavien tavaroiden nosteluun, ettei jää ihan tarpeettomaks.
No homma venähti kaverin +300heppasen vapari E30 BMW:n virittelyn/rakentelun takia.. 8) Hullua hommaa..
Tuubin halkasija n:50mm, pituus sylinteri sisällä n:72senttii 20mm sisäreijällä uniball nivelet, max pituus mäntä pihalla n:120senttiä. Ei ole ylimääräisiä pumppuja, vain 2kpl tämmöisiä sylintereitä. Itse sylinteri/mäntä on kiiltävä, ei ole ruostunut. Takuuta ei pystyisi antaa että vuotaako vai ei.
Sylinteriessä ollut muovitulpat päissä ja jotain kirkasta nestettä (oisko hydrauli öljyä) tuli pikkuisen ulos. Muovitulpat paikallaan sai mäntää tosissaan kiskoa pihalle. Tulppa irroittamalla homma hoitu helposti. Olettasin olevan suht tiiviit.
Miulla on tuommonen Motonetin 169€:n nosturi, ainakin yhden moottorin paikalleen noston kesti ok. Siihen lisäksi tuommoinen
niin kyllä oli suht helppoa sihtailla moottorilaatikko-yhdistelmä paikalleen.