Rover Ystävät ry Keskustelupalsta

Full Version: Kääntökuula ja EGR
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pari kysymystä Disco 1Confusedtä (300 TDi '97)

Etuakselin kääntökuulassa on WS manuskin kuvan mukaan tyhjennysproppu. Omassani sitä ei ole lainkaan?

EGR:n tulppauksesta, siihen löytyy kitti (peitelevy) joka tulee imusarjaan ja yleensä jutuissa on että venttiili poistetaan sekä vaihdetaan uusi letku jossa ei ole tuota EGR:n putkea.

Eikös sen peitelevyn voi laittaa myös siihen venttiilin jälkeen olevaan laippaan ja jättää ko. venttiilin paikoilleen? Silloin varmaan diagnostiikalla luettaessa EGR venttiili kaiketi näyttää olevan toiminnassa, vaikka läpi ei pääsekään tavaraa imupuolelle.
Kaitsu Wrote:Pari kysymystä Disco 1Confusedtä (300 TDi '97)

Etuakselin kääntökuulassa on WS manuskin kuvan mukaan tyhjennysproppu. Omassani sitä ei ole lainkaan?

Eikös sen peitelevyn voi laittaa myös siihen venttiilin jälkeen olevaan laippaan ja jättää ko. venttiilin paikoilleen? Silloin varmaan diagnostiikalla luettaessa EGR venttiili kaiketi näyttää olevan toiminnassa, vaikka läpi ei pääsekään tavaraa imupuolelle.

Proppua ei ole enää "uudemmissa", joissa käytetään kiinteämpää voiteluainetta kuin öljyä.

Munkin mielestä EGR:lle voi tehdä just noin ja noin mä tekisin.

TT

castillo

Mä laitoin egr:lle menevään pakokaasukanavaan liitoksen v-pannan sisään rosterisen parin euron kolokon kokoisen lätkän ja liitos takas kii. Eli levy estää juurikin pakokaasun pääsyn venttiilille venttiilin yhä eläessä sille suunniteltua elämää. Näin tein oitis auton ilmaannuttua pihaani ikäänkuin väliaikaisratkaisuna kunnes ton alive-kitin sais hankituksi. Mutta tällä mennään edelleen ja mentiin myös ex mersuni kanssa vuosikausia.

tosin kyllä kai se venttiili joutas herkkuun sieltä, rajoittaa mokoma ilman virtaamista vaikka tuskinpa sillä on isoakaan merkitystä. Sivutuotteena havaitsin oitis nykimisen vähentymisen tyhjäkäyntikierrosten tuntumassa ajettaessa. Harhaa vai tapahtunutta, tiedä sitten, mutta hyvä niin. Kakkaa en koneelle kuitenkaan halua syöttää. Ois joutanu egr pois jo tehtaalta ulos ajettaessa.
Mulla on samanlailla tulpattu letkun ja venttiilin välissä kuten castillolla. Hyvin se futaa noinkin.
Minä irroitin vain EGR:n alipainetoimisen venttiilin alipaineletkun ja tulppasin sen. Tämä estää venttiilin aukeamisen. Hyvin on toimínut.
[/quote] castillo

Mä laitoin egr:lle menevään pakokaasukanavaan liitoksen v-pannan sisään rosterisen parin euron kolokon kokoisen lätkän ja liitos takas kii.[/quote]

Mikä on v-panta? Tarkoitatko sitä palikkaa joka on pakosarjan ja EGR mokkulan väissä?