Rover Ystävät ry Keskustelupalsta

Full Version: Freelander talliin?
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
http://www.nettiauto.com/land-rover/freelander/4587058

Tervehdys

Tuo nettiauton Freelander on nyt huolestuttavasti alkanut miellyttämään silmää. Männä vkl:na tuli koeajettua Korean "nelivedot" vaan jotenkin eivät vakuuttaneet.
Nyt kaivattaisiin Harrastajien apua: tarkoituksena olisi enemmänkin ajaa kuin harrastaa auton huoltoa. Onko tällöin em ajopeli oikea valinta? Mitä kaikkea noilla kilometreillä (149000) on todnäk edessä lähiaikoina? (noin niinkuin huollollisesti) Mitkä paikat ehdottomasti tsekattava koeajolla? Kaikki vinkit otetaan kiitollisena vastaan, parhautta olisi tietenkin jos joku tuntisi tämän nimenomaisen autoyksilön..
Hieno peli!

Tarkasta onko polttoaineen siirtopumppu vaihdettu? Jos orggis, niin alkaa olla tiimat täynnä.

Kardaanin tukilaakerit voi myös tarkastaa. Jarrulevyt ja palat edessä?
Polttoaineen siirtopumpuista itekin oon kuullut, ne ovat kuulema aikalailla hyvä ettei 100tkm välein vaihdettava (bemarivika...).

Kardaanin kannatin / tuki laakereiden tarkistus juu.

Koiranluita kuulema kuluu, kannattaa klopinat kuunnella edestä ja takaa.

Karaasin mukaan td4 + automaatti, kohtuullisen varma yhdistelmä (pl. noi siirtopumppujutut).

Testaa alamäkihidastin että pelaa. Kokeile myös vakionopeuden säädin että pelaa. Huomaa, kuvassa 8/10 näkyy vakionopeudensäätimen Master kytkin (ilm. lisälämmittimen kellon oikealla puolella): siinä pitää palaa valo, että ylipäätään itse vakkari ja sen säätimet ratin vieressä pelaa. Jos ei valo pala, paina nappia ja sitten pitäs valon palaa ja vakkarin toimia.

Tarkista kaikki viisi sähkölasia, että pelaa kunnolla (myös se viidennen, eli takaoven lasi). Takaoven lasille on nappi keskikonsolissa käsijarrukahvan vieressä. Lisäksi sen saa kaukkarillakin auki ja suljettua kun käännät virta-avainta takaoven lukossa ja pidät avainta lukkoasennossa joitain sekunteja. Noista ovista on kuulema joitain kappaleita noita sähkölasien nostimia mennyt, ja ei vissiin ole ihan sikahalpa uusia. Sitä en tiedä, saako sen korjattua kotikonstein.

Sitten: sen takaoven lasin pitää laskeutua n. 1cm kun takaovi avataan ulkoa kahvasta ennenkuin itse oven lukko aukee (siellä on jonkinmoinen ura, missä lasi majailee, ja jos lasi ei laskeudu, se ottaa siihen uran reunaan). Älä siis riuhdo samalla sekunnilla ovea auki kun avaat avauskahvasta ovea, vaan anna eka lasin laskeutua, sitten kuuluu toinen "tsirp" ovesta, ja sen jälkeen aukee vasta itse ovi.