Oiskos jollain laittaa kuvaa serieksen etuperän suojasta tai etupanssari/etuperäsuojasta? Tein jo ite Salisburyyn taakse. Oli simppeli homma kun sai pulteilla kiinni. Etuperä hankalampi, joten ajatukset tahi kuvat kelpaisi. Ja jos jollain on kuvia noista itsetehdyisä kylkiputkista/Rockslidereista niin nekin helpottais asiaa. Oli ajatus tehdä putket 50x100x3 teräspalkista.
Series 3 109 pickup
Tomi.
Löytyisi 2kpl tehdastekoisia peränsuojia...
Etuperänsuojaa? Keksi jotain hintaa sille?
Takaperän suojan tein itse...
Mitäs sä pyytäisit muuten niistä HD-ohjaustangoista nivelineen?
Omasta taitaa olla sisempi mutkalla...
Kiitos kuvista!
Hyvä kommentti tuli eräältä etuperän suojasta. Yhdellä pultilla perän ympärille kiristettävä malli saattaa irrota peruutettaessa. Eipä ollut itsellä käynyt mielessä. En siis itse ainakaan osta sellaista.
Eiks oo yhtään kuvia mihin ootte hitsaillu helmapalkit kiinni?
Onkos noissa tyhjissä reijissä perän alla kierteet? Tietääkö joku kokoa jos kierteet?
Perän alla reijissä on kierteet. Se on sama kierre kun vetolaipan-, tai sitten nysäakselin-, tai kardaanin kiinnityspultin. En muista minkä noista, mutta ittellä ei ole tuumapultteja muuten kuin "varaosissa" josta sellaset löysin. :wink:
Tomppa79 Wrote:Hyvä kommentti tuli eräältä etuperän suojasta. Yhdellä pultilla perän ympärille kiristettävä malli saattaa irrota peruutettaessa.
Mulla on kahdella pultilla kiristettävä malli edessä, enkä oikein ymmärrä missä asennossa auton pitää olla että se hyvin kiristettynä irtoaa peruutettaessa... :roll: Banjo on kuitenkin leveämpi/korkeampi kuin itse suoja, joten saa kyllä oikeasti tehdä töitä että saa kiven/oksan/tms. banjon ja suojan väliin. Siinä tapauksessa on jo tapahtunut niin paljon ikävää autoon ja akseliputkeen/banjoon että suoja on joka tapauksessa irroitettava. Toisaalta, nyt kuin menin manaamaan se irtoaa seuraavan kerran kun ajan pihasta pois... :wink:
Andy
Mäkin oon kuullu että tuo irtoaa. Osittain siksi tein ite, ja osittain siksi että saa sellasen ku haluaa... 8)
Onkohan tää nyt sitten kokemuksista vai mielipiteistä kyse...? :wink:
Mulla on ainakin pysynyt, olen kuitenkin valmis muuttamaan mielipidettäni heti kun saan irtoilevasta suojasta kokemuksia! :lol:
Andy
Tommosen sain aikaseksi happosesta.
Virittelin tommeset "kynnyt" mitkä estää tosiaan suojaa liikkumasta alareunastaan eteenpäin.
![[Image: img3501028.jpg]](http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3501028.jpg)
Defessä tuon etuperänsuojan tipahtamisen estää Panhard-tanko. Irti se voi kyllä lähteä mutta tutkimukseni mukaan jää kuitenkin sinne alle roikkumaan.
hanes Wrote:jää kuitenkin sinne alle roikkumaan.
Melko lohdullista :roll:
Ajatus lienee, että pysyy myös paikoillaan.
Kiitokset vinkeistä tosiaan viisaammille. Ei tarvinnut turhaa tehdä kahta kertaa.
Mä en jaksanut tehdä aukkoa öljyntäyttöreikää varten joten ton joutuu irrottamaan jos sinne jotain meinaa lisätä. Happoseen poraaminen rasiaporalle ei oikein innostanut. Eikä laikattu neliöreikä ois silmää miellyttänyt.
Eikö löydy ajatuksia niistä kylkiputkista?
Mulla ajatus oli tehdä ne jotta pääsee tunkkaamaan koko kyljen matkalta. Eli kiinnitys kaikkiin kolmeen pyörien väliseen rungon poikittaispalkkiin. 100x50x3 mustasta palkista pitäis ne sovitella. Etummainen kolmesta rungon poikkipalkista on vaan niin ulkona ja siinä on se korin kiinnityksen pultti....
Apua!

Jyrki J Wrote:Takapäästä irtosi tässä tapauksessa Lapland Trophyssä:
http://www.laplandtrophy.com/keskustelut...650#msg650
Hyväksyn siis mahdollisuuden..! Eniten tosiaan kiinnostaa lisäkuvat linkin toisessa kuvassa näkyvästä vinssistä... :wink:
Yritän saada jossain vaiheessa otettua kuvia Haneksen ex-Ihaasta, eli PP'n nykyisestä. Siinä on vastaavat kylkiputkihässäkät mitä itsekin ajattelin kopioida.
Andy
Ohessa kuvat putkiloista ennenkuin ne meni Ihaaseen kiinni.
![[Image: _big.jpg]](http://hanes1.kuvat.fi/kuvat/Sekalaista/DSC09231.JPG/_big.jpg)
Mahtaako auttaa yhtään?
![[Image: true-evil.jpg]](http://www.kolumbus.fi/baxxter/range/true-evil.jpg)
4mm levystä tommonen taideteos ja töräyttää hitsillä kiinni, ei irtoa. Jos ei ole taiteellista silmää, ni ostaa tommosen pultattavan ja hitsaa kiinni

No tuo on kyllä mykistävän hieno :!:
Tyylisuuntaus lie jotain Star Wars ja Taru sormusten herrasta välimaastosta?
Joo komeata on!
Ja kyllä kuvista on aina apua!
Noi tulee ilmeisesti pulteilla kiinni...
Pitää puntaroida laittaako pulteilla vaiko hitsailee.
Tomppa79 Wrote:Joo komeata on!
Artisti olisi vielä maalannut naaman pannuun suojan taakse... :lol:
Andy