Pienen kyselyn paikka ja opiksi itselleni siitä mikä voisi olla vielä hyvä työkalu Roverin työkalulootaan? Mulla kun on pätkästä katto pois, niin ei voi koko työkalu reperttuaaria mukana rahdata...
Mikä on tytöillä ja pojilla se työkalu mitä silloin "kerran" tienpäällä tarvitsin joka nyt on aina mukana?
Kalajoen ABC huoloasemalla toveri vaihtoi parkkipaikalla Ford Taunukseen moottoria. Kuulemma varamoottori on hyvä olla mukana..
Tarina on tosi vaikka hullulta kuullostaa..
Mullahan on aina koko verstas autossa joten hieman hankala vastata... :oops:
Mut ne tärkeimmät mitkä on tullut tien päällä käytettyä taitaa olla
jordaanpulttien erikoistyökalu ja
letkunkiristinmeisselin, näiden lisäksi 10mm- ja 13mm-hylsyt ja lenkit sekä varalle 27mm hylsy pitkällä vääntövarrella pyöränmuttereille. Näillä pärjää, ehkä...
Andy
Osta semmoinen littupakki jossa on yleisimmät työkalut nätisti litteässä muovisalkussa. Aikoinan pidin kaikkea mahdotonta mukana mutta nyttemmin kantelen tota litteää autosta toiseen sen mukaan millä ajelen.
Reilun satkun maksaa joten ei ole maailmanloppu jos joku sen kähveltää.
Kyllä ruuvaria ja jakaria tarvii aina, sekä rautalankaa.
"sekä rautalankaa."
D2 td5 nokan etupään tiiviste vuoti. Pika korjaus ennen uuden saapumista oli sopiva puinen kiila johdon ja tiivisteen välin. Kiila rautalangalla kiinni ettei tipu moniurahihna väliin. Hyvin toimi 400 km. lopullisesti homma tehtiin noin
http://www.discovery2.co.uk/camshaft_seal.html
Itsekkin olen yrittänyt tota korjausverme repertuaaria järkeistää, että autossa olisi muutakin mukana kuin työkaluja. Nyt hommasin kokeiluun tuollaisen pienen monitoimi hylsysarjan joka avaa milliä, tuumaa ja ties mitä. Mitenköhän ihmeessä vanhasta Brittiautosta voi löytyä milliä ja tuumaa sekaisin?!
Ihmettelen jos mulla ei pakissa rautalankaa ole, mutta täytyy tarkastaa. Roudariteippiä on ainakin!
Toi Taunuksen moottori oli kyllä aika kuningas juttu!
...visa kortti....pitkälle pääsee!
ei vaan ilman tunkkia, vararengasa ja sitä 27mm "avainta" ei kotiovea kauemmas lähdetä! Jäädä tielle ku ei oo vararengasta tai sen vaihtoon olevia kaluja on sitten se SUURIN häpeä!
//Janne