Mites, onko kukaan mahdollisesti vaihtanut 3,9 automaatti Rangeen LT jakiksen BW viskojakiksen tilalle?
Eli käykö automaatin ja koneen väliin suoraan vai tarviiko jotain sovitteita tai tietty sarjanumeroinen LT jakis jotta käy?
tarvitsee sovitelaipan mielestäni tuokin. Aikanaan suunnittelin NP205 jakista, toistaiseksi mennään alkuperäisellä. Sinänsä vahvempi laatikko tuo olisi, esim. offikäytössä. Itselläni ylimääräinen NP205, vai onko jo hankittu jakari?
Sori. Sekoitin BW:n ja NP:n joten vedän sanani takaisin.
Niin, tässä on 3,9 EFI:n perässä ZF4-HP22 automaatti jossa kiinni Borg Warner viskojakis ja kysymys jos ton BW:n tilalle voi laitta LT 230 jakiksen... :?:
Suurin kysymys lienee, että miksi...? Se BW on kuitenki aika kiukkunen lukko ja suuresti aliarvostettu..
Velar Wrote:Suurin kysymys lienee, että miksi..
Tarviikos niitä kaikkia tekemisiä tai suunnitelmia aina perustella ?
Laatikon irroitus ja vaihto joka tapauksessa edessä, joten siinä yhteydessä vois vaihtaa jakolaatikon kiinteällä keskilukolla jos mahdollista.
Toivottavasti tästä ei nyt ala juupas eipäs keskustelua kiinteän/viskolukon puolesta ja vastaan saako/tai miksi pitää vaihtaa... 8)
Jos vain saisi tiedon tosta onko joku koskaan vaihtanut tai onnistuuko ja mitä mahdollisesti tarvii sovituksia jos ei käy ihan suoraan.
Mulla on semmonen haisu, että ei mene ihan heittämällä. En tiedä meneekö ihan sovitelaipallakaan. Valitettavasti kaikki kirjat sun muut tiedot on kotona ja itse olen tämän kuun lomalla joten en pysty sanomaan varmaksi.
Itsellä on zf4hp22 omassa Rangessa ja jatkona LT230 joten mahdollista toki on, että meneekin.
Ei tainnut hirveesti apua tästä olla.

Mulla on pihassa yksi Disco 1 -91 jossa on jälkiasennettu? BW viskolaatikko LT77:n perässä.
Ainakin siinä on vielä LT230 keppi paikoillaan,josta on postettu diffin vivut
Eli tässä siis tehty varmaan toistepäin,kuin alkuperäinen kysymys oli
maddis Wrote:Itsellä on zf4hp22 omassa Rangessa ja jatkona LT230 joten mahdollista toki on, että meneekin.
Ois kiva tietää automaatin ja LT:n tyyppinumerot, niistä varmaan selviäs kanssa jotain.
Eikä tällä niin hirmu kiire ole...

Mää nyt vähän ihmettelen,,,kun eikös ne kaikki vanhemmat 3,5 automaatit ole ihan samalla paketilla tehtyjä eli ZF4HP22 + LT230 ? Ja niitä on paljon. Vai poikkeaako tuo 3,9:n laatikko jotenkin 3,5 koneen laatikosta?
Jotta eiköhän sen siihen saa menemään... tai tekee niin kuin vanha konemies, että jos ei käy niin laitetaan käymään ;-)
TT
solihull Wrote:,,kun eikös ne kaikki vanhemmat 3,5 automaatit ole ihan samalla paketilla tehtyjä eli ZF4HP22 + LT230 ? Ja niitä on paljon. Vai poikkeaako tuo 3,9:n laatikko jotenkin 3,5 koneen laatikosta?
TT
That is THE question!
Tuohon jos joku tietäis vastauksen....
Kaitsu Wrote:Ois kiva tietää automaatin ja LT:n tyyppinumerot, niistä varmaan selviäs kanssa jotain.
Koetan muistaa katsella. LT230

ta suurinpiirtein tiedänkin missä se tyyppinumero on, mutta missä päin se ZF4HP22

ta on?
maddis Wrote:Kaitsu Wrote:Ois kiva tietää automaatin ja LT:n tyyppinumerot, niistä varmaan selviäs kanssa jotain.
Koetan muistaa katsella. LT230
ta suurinpiirtein tiedänkin missä se tyyppinumero on, mutta missä päin se ZF4HP22
ta on?
Kilpi tais olla kuskinpuolella, en ole kyllä ihan varma muistanko oikein.
Tais olla jotenkin hankalasti et taisin ite peilillä katsoa sen, mutta siitä on jo jonkinverran aikaa.....
Löysin kuin löysinkin sen sivuston mitä etsin. Sieltä pari kuvaa.
LT230
BW
Tuosta katsoen, ainakin vivustot joutuu tekemään uusiksi. Tai siis LT230:n tapauksessa vain keskilukon vivun. Vaihdevipu tulee suoraan lattiasta läpi.
LT230 kuvassa on vielä se palikka kiinni, joka yleensä jää vaihteiston puolelle. Ainakin minulla jäi, kun jakolaatikon irrotin.
Noista kuvista kun äkkiä katsoo niin vois kuvitella, että pulttijako on sama. Häntäakselista en osaa sanoa mitään.
Niin ja se itse sivusto josta noi räjäytyskuvat löytyy on:
http://www.allbrit.de/UGCtree.cfm?Sprache=EN
Noinhan se on mullakin kun alle kurkkasin, pulttijako on sama LT230

sa ja BW

sä...mutta olisiko LT230 laatikon kanssa laatikossa pidempi häntäakseli?
TT
Se akselihan on vaihdettavissa. Itse suunnittelin sen vaihtoa jos/kun käytän vielä jakolaatikon irti.
Tästä voisi päätellä, että LT230 pitäisi mennä BW:n tilalle, varsinkin jos vaihtaa sen häntäakselin. Ei tullut sitä akselia mitattua, kun jakolaatikon käytin irti.
edit. Joskin Ashcroftin sivuilta löysin vain yhden häntäakselin ja sekin on LT230:lle.
Eli lupaavalta vaikuttaa joten ei muuta kuin kokeileen vaan ja raportoimaan kuinka kävi.

OK, kiitoksia kaikille vastaajille. Pitää mittailla häntäakseli kun saan noi lootat irti autosta.
Eli tuossa ZF - automaatissa on mahdollisesti ainoa ero häntäakselin pituudessa, riippuen onko vanhempi (3,5 - ZF + LT230) tai uudempi (3,9 - ZF + BW viskolla) Range kyseessä.