Rover Ystävät ry Keskustelupalsta

Full Version: TD5 KÄYNNISTYSVAIKEUDET KYLMÄNÄ
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Omaan defenderiin on tullut nyt ominaisuus että sen käynnistyminen on aamuisin nahkeaa, vasta kolmannen hehkutuksen jälkeen suostuu käynnistymään.

lämpimänä käynnistymisessä ei ole mitään vaikeuksia

hehkut on juuri vaihdettu, samoin akku sekä polttoainesuodatin.

polttoainepumppu pitää normaalia kovempaa ääntä, voiko olla että polttonestelinja tyhjenee auton seisoessa pidempään ja vika johtuu tästä.

voivatko uudet hehkut hajota samantien (BERU hehkut)

tähän asti kone on käynnistynyt moitteettomasti

talvi on tulossa joten apu voisi olla tarpeen

t

khe
Td5 ei vielä näillä lämpötiloilla kaipaa hehkuja käynnistymiseen.

Jonkunlainen ilmavika konetta ilmeisesti vaivaa. Ihan mahdoton tietää tarkalleen missä vika on.
Näin minäkin sanoisuin että saa ilmaa seistessään. Mulla naftalinja sai ilmaa tdi-defessä myös ja ilmiö oli samanlainen. Tai sitten vain tankin ilmaputki on tukossa sen verran että ei päästä ilmaa kunnolla tankkiin ja alipaine vetää naftaa pumpulta takaisnpäin kun kone on paikallaan. Sellaisenkin vika joskus oli. Toki muuten uudet hehkut saattavat hajota saman tien, että minä ainakin testaan jokaisen laittaessani paikalleen ja ompahan noita hajonnut joku joskus ihan parin hehkutuksen jälkeen. Pääsääntöisestihän hehkut kestää todella pitkään...

TT
moi!

"huhu" kertoo että webatoihin on otettu polttoainetta sieltä sun täältä....voisit vaikka katson miten ja mistä pa on otettu jos sulla on webasto!

Tiedän muutaman Td5 joissa ollut em ongelmia em syystä!

//Janne
Mulla oli tossa lavapakussa Ivecossa (tai on vieläkin) samanlaista vaivaa.

Luulin kanssa ensin, että saa ilmaa sieltä sisälämmittimen puolelta, mutta kun irroitin se kokonaan välistä eikä muutosta tullut, suljin pois ko. vian. Lämpimällä käynnistyy kuitenkin hyvin. Siirtopumppu ja PA -letkukin tuli vaihdettua ja linjat tarkistettua. En oikein usko ilmavuotoon enää. Varsinkaan kun lämpimällä starttaa ihan OK.

Itse olen kallistumassa ruiskusuuttimiin. Siellä on pienet toleranssit ja lämpötila / likaisuus saattaa vaikuttaa just sopivasti että "sumu" ei tule oikein kun on kylmä ilma eikä syty.

Starttipilotilla kyllä käynnistyy. Itse meinaan puhdistuttaa/säädättää suuttimet ko vehkeeseen.
Webasto on vedetty ohjeiden mukaan erillisellä letkulla tankista saakka.

Vika paikantui seuraavanlaiseksi auton sammuttetaessa valuu polttoainelinja tyhjäksi. eli kun seuraavan kerran autoon kytketään virta nostaa polttoainepumppu pitkän aikaa dieseliä, konepellin alla voi kuulla kuinka polttonestettä virtaa uudelleen moottorille saakka

onko vika tankissa sijaitsevassa pumpussa vai jossain takaiskuventtiilissä

kohtaa palaa hankaamisesta startti ja hermot

t

khe
VUB503950

[Image: gallery_2828_105_8609.png]

Osa 13.
Löysin parempi kuva:

[Image: 3D4Td5FuelFilj9R.jpg]
Tohon yllä olevaan kuvaan ei ole tullut sitä ainutta suodattimen päässä olevaa takaisku venttiiliä joka on alakuvan 10 liitosta vasta pääisessä liitoksessa Smile

Omani käyttäytyy samoin mut vika on koneen päässä ja vuotavassa suutinprikassa, eli saa ilmaa sieltä ja aamulla on aina hieman nihkeä lähtö, sit kun se on kerran tehty ja ajelee ns lämpimällä autolla, pumppu kyllä huutaa hetken mutta linjastossa on kuitenkin sen verran polttoainetta että lähtee ihan kiltisti käyntiin.
Moi
Omassa MY02 Defessä oli ihan samat oireet; kylmänä sai yrittää muutaman kerran, lämpimänä lähti hyvin.
Naftapumppu piti näin jälkeenpäin ihme korinaa eli siellä oli ilmaa.
Moottiriöljyt haisi naftalle eli ruiskusuuttimien kuparirenkaat (kahdesta) falskasivat naftaa öljyjen joukkoon.
Karaasi vaihtoi o-renkaat ja nyt lähtee kuin palmun alta aina ja pumppu pitää normaalin vaimean surinan virtojen kytkennän jälkeen.
Toki syy voi olla muuallakin, mutta öljyt kannattaa nuuhkia.
Harri
Moi
Omassa MY02 Defessä oli ihan samat oireet; kylmänä sai yrittää muutaman kerran, lämpimänä lähti hyvin.
Naftapumppu piti näin jälkeenpäin ihme korinaa eli siellä oli ilmaa.
Moottiriöljyt haisi naftalle eli ruiskusuuttimien kuparirenkaat (kahdesta) falskasivat naftaa öljyjen joukkoon.
Karaasi vaihtoi o-renkaat ja nyt lähtee kuin palmun alta aina ja pumppu pitää normaalin vaimean surinan virtojen kytkennän jälkeen.
Toki syy voi olla muuallakin, mutta öljyt kannattaa nuuhkia.
Harri