Rover Ystävät ry Keskustelupalsta

Full Version: Discovery takakardaanin kumilätkä
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Onko kenelläkään varmaa tietoa miksi tollainen kumiläpyskä tuli tavallisen nivelen tilalle? :roll:

Onko se jonkinlainen "sulake" vai mikä ajatus siinä on?

Meinasin vaihtaa tavallisen kardaanin tilalle kun on yksi "ylimääräinen" jäänyt varaosarangesta. Onko mitään syytä miksi pitäisi jättää vaihtamatta ?(joudun kardaanin irroittamaan joka tapauksessa)
moi!

Mun -98 V8 ei ole mitään lätkää, pelkkä kardaani ja nivel molemmissa päissä!

//Janne

Guest

Kai se on ajateltu olevan värinältään sivistyneempi kuin normi ristikko, mene ja tiedä. Ymmärtääkseni kaikissa 300-sarjan Discoissa oli tehtaalta lähtiessään se kumiläpyskä. Jos vaihdat tarvitset laippasarjan takaperän pinonille. Mulla on sellainen odottamassa asennusta mutta en nyt suoraan muista varaosanroa. Saattoi olla STC3124...

Andy
L-Andy Wrote:Kai se on ajateltu olevan värinältään sivistyneempi kuin normi ristikko, mene ja tiedä. Ymmärtääkseni kaikissa 300-sarjan Discoissa oli tehtaalta lähtiessään se kumiläpyskä. Jos vaihdat tarvitset laippasarjan takaperän pinonille. Mulla on sellainen odottamassa asennusta mutta en nyt suoraan muista varaosanroa. Saattoi olla STC3124...
Andy

Kerroppa lisää, en ole katsonut tarkemmin, mutta onko siinä siis eri laippa vai? Itseasiassa en vissiin tarvii, kun noissa tiheämmissä perissä on se tavallisen näköinen laippa, eli toi nykyinen jordaani ei sitten oliskaan käyny siihen... Confusedhock: :?:

Guest

Ei, koska siinä on vain kolmet reiät isommalla jaolla siihen kumiläpyskään. Kato jos Rangen jordaani sopii...

Andy

Guest

andlover Wrote:tosin en näe syytä miksi vaihtaa? toi kumi on helpompi "hoitaa" kuin nivel...

Jos korottaa autoa jää jordaanikulmat aika onnettomiksi, läpyskä ei anna paljon joustoja mihinkään suuntaan...

Andy