Rover Ystävät ry Keskustelupalsta

Full Version: Tämän foorumin keskustelun säännöt
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
En ole hirveästi jaksanut seurata julkaistuja mielipiteitä mitkä ilmeisimmin ovat mm johtaneet siihen että tämän foorumin ylläpito heitti pyyhkeen kehiin. En siihen halua millään muotoa ottaa kantaa - ihminen saa valita vapaasti kuinka kauan tekee vapaaehtoishommia ja kun mitta täyttyy tuleekin sanoutua tehtävistä irti.

Mutta- Noi tuliset keskustelut on laitettu niin nopeasti lukkoon tai poistettu että mitkään kehitysehdotukset eivät ole saaneet mielsestäni tarvittavaa tilaa. Haluaisin tämän takia käyttää tilaisuutta hyväkseni aukaisemalla uuden topikin missä voimme antaa omia huomioita ja ehdotuksia siitä miten tämä foorumi jatkossa tulee toimia.

Tässä minun ehdotus:
Monessa toisessa foorumissa on kaupallinen mainonta rajattu keskustelualueelta kokonaan pois tai oman topikin alle. Tämä olisi mielestäni hyvä ratkaisu myös täällä. Tuolla vosi olla "Myydään", "Ostetaan" jne ostikoitten lisäksi kaupallisten toimioitten ilmoitukset erikseen. Mikä sitten on kaupallista mainontaa on tietysti toinen keskustelu mutta näyttää sellaisen määritteleminen muuallakin aika hyvin onnistuvan.
Samoilla linjoilla.

Fredi Wrote:Mikä sitten on kaupallista mainontaa on tietysti toinen keskustelu mutta näyttää sellaisen määritteleminen muuallakin aika hyvin onnistuvan.

Hyvinhän nämä kaupparekisterissä olevat toiminimet, yhtiöt ja henkilöt niiden taustalla ovat palstalaisten tiedossa. Näin ollen nämä kaupalliset toimijat löytyvät hyvin omien www-sivujensa kautta, joissa voivat markkinoida tuotteitaan.
Veit sanat suustani. Meinasin tässä illan ohella kirjottaa tuosta "kaupallisesta" mainnonnasta tänne että se pitäisi siirtää kokonaan pois tai sitten erillinen osio YRITYKSILLE, ja siitä voitaisiin vaikka periä kerholle rahaa esim kerholehteä varten, tai uudelle ylläpitäjälle pieni liksa vaivan näöstä. Mielestäni palstalaiset saisivat vain mainostaa kenen puoleen kääntyä yms. YLEENSÄ yrityksillä ovat omat yhteistietonsa/yhteydenottotapansa heidän kotisivuillaan. Ja osia tarvitseva yleensä itse etsii tarvittavan tuotteen

Tai jos rehellisiä ollaan niin AMMATTI KUNNIAANSA KUNNIOITTAVA YRITTÄJÄ EI KAUPPAA TÄÄLLÄ PALSTALLA YHTÄÄN MITÄÄN, saatikka kalastele asiakkaita ala-arvoisesti..
Eipäs tänne ole virallinen maahantuojakaan laittanut yhtään ilmoitusta että tavaraa myydään.

Mielestäni kaupallilen myynti on yritysten tekemää.
Jos tätä myyntiä ei tehdä leipätyönä, ei ole minusta kaupallista toimintaa..? Mielipiteitä on varmasti monia?

Ja se että modea täällä tarvittaisiin on toinen asia että tämä pyörii. Tai sitten mennään vaan joukolla uudelle Rover palastalle. Sielä pitäis homman toimia ja kaikki liikkuu omalla nimellään niin maine menee sitten ihan julkisesti näkyville. Harmittaa vaan kun se foorumi ei ole vetännyt porukkaa niin paljoa.. :roll:
Ja modeksi pitäisi saada joku 100% tunnettu puolueeton henkilö, kenties ulkopuolinen? Mutta se ei taida olla ilmaista?
Fredi Wrote:Monessa toisessa foorumissa on kaupallinen mainonta rajattu keskustelualueelta kokonaan pois tai oman topikin alle. Tämä olisi mielestäni hyvä ratkaisu myös täällä. Tuolla vosi olla "Myydään", "Ostetaan" jne ostikoitten lisäksi kaupallisten toimioitten ilmoitukset erikseen. Mikä sitten on kaupallista mainontaa on tietysti toinen keskustelu mutta näyttää sellaisen määritteleminen muuallakin aika hyvin onnistuvan.
Mielestäni ei ole järkevää tehdä eroa "kaupallisiin" tai muihin ainakaan osto/myyntipalstalla. Ehkä myyjä voisi kuitenkin ilmoittaa kenen nimissä myy, ja jos jotain nyppii niin voi vaan hypätä yli ko. ilmoittajan ilmoitukset. Ja yksi sääntö, mikä pitäisi olla kaikille, on se, että pitää ilmoittaa aina hinta millä on valmis myymään _heti_ eikä mitään "tarjousten perustella" skeidaa.
Ei moden mikään yli-ihminen tarvitse olla, kunhan pitää samat säännöt kaikille.

Jos uudemman Rover-foorumin ylläpitäjä on se sama jätkä mikä täällä kävi hämmentämässä, niin kiitos ei. Ei tässä foorumissä mitään vikaa ole, täällä tarvitaan vain moderaatiota.
Paljon vähemmän se uuden palstan pitäjä on hämmentänyt pakkaa kuin eräs toinen.. Toisilla on sentäs joku raja jossain..
Onhan se selvää että kaupallisuus yhdistettynä harrastefoorumiin ei onnistu.
Kaupalliseen toimintaan oma osio tms. tai sit tosiaan tehdä heti selväksi kuka myy jne..

Moden hommat, siihen voisi asettaa väh. pari kolmekin aktiivisesti foorumia käyttävää tunnettua tyyppiä.
Ei pakko olla yhden harteilla eikä pitäisikään.
Olisko ihan älytön idea, jos jokainen keskittys ensin omiin puhumisiinsa ennen, ku alkaa muita arvostelemaan. Tuntuu vähä, että täälä "osotellaan sormella "muita ja itessä ei oo koskaan mitään vikaa. On ikävää, että Rover Ystävät on kääntymässä Rover FightClubiksi. Jos omaa tuntoa kolkuttaa, niin parannetaan jatkossa. Eikös niin?

Ite oon ajatellu, että sellanen mitä tänne kirjottaa on pystyttävä sanomaan kanssa Roveroitsevien ihmisten kesken myös kasvotusten.

Itteäni ei ole henkilökohtasesti häirinnyt yksikään kauppias palstalla, mutta jos se paremmalta tuntuu, niin voihan kaikelle kaupalliselle toiminnalle järjestää oman topicin. Mikäli joku alkaa vielä moderaattoriksi.

Sitten tällanen kauppiaiden ja yritysten arvostelu. Jos ei pidä jostakin liikkeestä, niin senhän voi jokainen itse ilmoittaa esimerkiksi puhelimella kyseiseen yritykseen henkilökohtaisesti.
Yksi syy siihen, miksi lopetin kerhon www sivujen ja tämän foorumin ylläpidon, on se, että käytännössä ite olen ihan yksin saanut tätä hommaa pyörittää viimeiset 8,5 vuotta.

Kyllä niitä modeja avuksi haettiin, ja joskus muistaakseni kaksi ihmistä ilmoittautui vapaaehtoisesti moderaattoriksi. Toinen heistä heitti pyyhkeen kehään alta puolen vuoden, toinen oli taas sellainen, ettei häntä ikinään edes näkynyt täällä foorumilla. Että se siitä sitten...

Toinen syy tämän ylläpitäjän homman lopettamiseen oli se, että koskaan kukaan ei kiittänyt, mutta annapa olla kun jotain hämminkiä ja vääntöä oli täällä foorumilla niin heti oli se ja se vaatimassa vaikka ja mitä, sitä ja sitä ja tuota ja tuota banniin. Kuka teistä oikeasti tietää, miten hankalaa tämä ylläpitäjän työ on? Onko teistä kukaan koskaan toiminut ylläpitäjänä sivustolla jolla on keskustelupalsta?

Ylläpitäjän rooli on juuri näiden loanheitto - haukkumis - jne -viestien takia on todella, todella hankala. Mihin vetää raja, koska lukita jokin aihe? Mihin vetää raja, koska annat bannin jollekin käyttäjälle? Jos bannaan herra X:än, tulee herra X:ltä hyvin äkkiä sähköpostia, että banni heti pois tai bannaa se ja se ja tämä ja tämä + 10 muuta. Ja jos bannaat herra X:n, sun pitää tai ainakin pitäisi bannata se toinenkin. Ja sitten kun bannaat ne molemmat, siitäkös se soppa syntyy...

Viime viikon loppupuolella ollut loanheitto-viestittely täällä foorumilla ei ollut edes eka kerta - kaiken lisäksi ne hemmotkin olivat samat mitä edeltävällä kerralla. Viimeksikin oli sama juttu: samantien kun täällä oli vähän viestiä tullut, toinen heistä (sama henkilö edeltävälläkin kerralla) laittoi mulle sähköpostia ja oli vaatimassa bannia vastapuolelle.

Aikoinaan toinen näistä riitapukareista moitti ja sätti meikäläistä, kun hän oli kirjoittanut päivän mittaan pitkää sepostusta tänne, ja oli painanut Lähetä -nappia, olikin tullut "Kirjaudu sisään" ikkuna ja sen jälkeen oli kadonnut kaikki kirjoitettu teksti. Ongelmahan tässä oli se, että ko. käyttäjä oli ollut kirjautuneena tänne useamman tunnin ajan, ja kirjautumisen time-out oli mennyt yli ja siksi oli tullut tuo "Kirjaudu sisään" ikkuna kun oli painettu Lähetä -nappia. Tähän hyvä neuvo: jos olette kirjoittamassa tänne esim. työpäivän ohessa pitkähköä viestiä, ennen Lähetä napin painamista: maalatkaa teksti, painakaa näppäimistöstä CTRL + C. Tämä kopioi tietokoneen välimuistiin kirjoitetun tekstin, jolloin sen voi helposti liittää uudelleen jos käy niin että time-out menee yli. Tosin, olen säätänyt sen muistaakseni kolmeen tuntiin, jotta kai siinä ajassa tänne saa kirjoitettua viestiä...

Ylläpitäjän roolia hankaloittaa sekin, että kun ite työskentelen IT alalla, en yksinkertaisesti jaksa laittaa konetta päälle kotona, mulla on muutakin tekemistä. Tai jos laitan, maksan laskut ja korkeintaan katon sään. En mä asu täällä foorumilla, mä en käy täällä joka päivä, enkä edes joka toinen päivä. Ja lomalla ollessani en edes kato henk. koht. sähköpostia, saatika tätä tai muita foorumeita, ellei mulla ole oikeasti asiaa foorumeille jostain syystä. Siksi nämä loanheitot voi joskus tulla ikävänä yllätyksenä, ja niin kävi viime viikonloppunakin.

Mä ihmettelen ite suuresti tätä juttua, ja ei mene mun jakeluun, miten voi aikuiset ihmiset käyttäytyä keskustelufoorumilla tuollalailla? Varsinkin, kun varmasti tiedetään että tuommosella loanheitolla tehdään yhden ihmisen vapaaehtoistehtävä hemmetin vaikeaksi ja hankalaksi.

Mä mietin perjantai-illan ja lauantain tätä ylläpitäjän touhua, ja totesin että nyt saa riittää. Kun kerran tässä aina yksin saa ottaa kaiken p****n niskaan, kukaan ei koskaan kiitä, aina joku moittimassa ja sättimässä, ajattelin etten enää tuhlaa aikaani ja näe enää vaivaa tämän homman eteen.

Guest

Ehdotan paremman tekemisen puutteessa HNT, Pata, Defender110 ja Jukkakh (jolla ei edes ole LR-tuote) modeiksi. Samalla pyydän ed.mainituista anteeksi ko. asiasta... :wink:

EDIT: Kirjoitin tämän postauksen samaan aikaan kun Juge, tai siis lähetin sen suurin piirtein samaan aikaan. Jugelle haluan sanoa Kiitos, koska ei tullut sanottua aikaisemmin.

Andy
Kopioin tähän nämä pari riviä jotka laitoin jo tonne toiseen topicciin:

Jokainen tyylillään, mutta kovasti toivon, että palstalaiset menisivät jokainen itseensä ja miettisi saavutetaanko täällä mollaamisella tai muulla asiattomalla käytöksellä mitään? Kuka hyötyy tai voittaa??

Kritiikkiä saa antaa, se on ihan tervetullutta, mutta loanheitto ja muut asiattomuudet mielellään iltapäivälehtien lööppeihin.

Itse aion vielä jatkaa jäsenenä ja palstalla ja jättää kaikki provot ja muut häiriköinnit omaan arvoonsa ja kommentoimatta.

Kiitos ja anteeksi.
Mulle on tuolla toisessa työssä avauduttu niin paljon, siitä kun on tullut vietyä joku ulos ravintolasta ja joku toinen kun ei ole päässyt sisällekkään, että jos tämä palsta portsaria tarvitsee, niin voin tuon homman ottaa hoitaakseni.

Hienoa, jos jollain on luottoa sen verran, että meikäläistä edes hommaan ehdottaa. Kiitos ja kumarrus. Loppu on sitten teidän käsissänne arvon harrastaja kolleegat. Uskon ja toivon, että palsta on vielä pelastettavissa, mutta se ei onnistu moderaattorilta/moderaattoreilta yksin. Siihen tarvitaan kaikkia palstalla kirjautuneena olevia.
L-Andy Wrote:Ehdotan paremman tekemisen puutteessa HNT, Pata, Defender110 ja Jukkakh

Defender 110 otti jo pallonsa ja lähti kotiin, ainakin oli tyhjentänyt projektiketjunsa. Confusedhock:

Alkuperäinen riitahan meni jo, suurin ongelma tällä hetkellä on se, että monet järkyttyivät niin, että tekevät lähtöä. Pysykää rauhallisina ja jatkakaa, sanoi eräskin Churchill.

Guest

Joo, huomasin. Mutta saahan siihen yhteyttä vielä, jos ei muuta niin offipalstan kautta... :?

Olisi muuten jännä tietää enemmän siitä palautteesta mistä hän puhui viimeisessä postauksessa... :evil:

Andy
Ilmoja pitää Smile
Hyvä olisi että saataisiin uudet modet nimitettuä mahdollisimman pian.

Surullisin mielin olen noita viestejä lueskellut eri topiceissa ja ymmärrän hyvin niitä jotka ovat jättäneet foorumin.
En itsekään ole tottunut tuollaisia viestejä tämän tyyppisillä foorumeilla lukea, toivoisinkin että järki voittaisi loppujen lopuksi.
No nyt on tullut kaveriksi toinen ylläpitäjä tälle foorumille.

Www sivujen päivitys on vielä hakusassa... eli kuka tekee / muuttaa / korjaa / uudistaa / muuttaa tekstit kerhon www sivulla?
Kiitos luottamuslauseesta, mutten koe itseäni kovin sopivana tehtävään. En usko, että moderointityyli olisi kovin monen mieleen. Johonkin ketjuun kirjoittamani mielipide epäkohdista tuskin poistuu pelkällä moderoinnilla.

Tämä siis pelkkä omakohtainen mielipide. Ei tarvitse kenenkään ottaa itseensä.

Ja L-Andy voi olla ihan rauhallisin mielin, en ottanut mitenkään nokkiini talvirengaskeskustelusta, mielestäni se pysyi ihan järjen rajoissa.
No niin, huolestuneena foorumin mahdollisesta moderoimattomuudesta/ylläpitäjän puutteesta ilmoittauduin Jugelle vapaaehtoiseksi ottamaan tuon välillä raskaankin viitan harteilleni. Toivottavasti osaan käyttää tuota valtaa oikein ja tasapuolisesti foorumia "paimennettaessa".

Tulen kirjaamaan tuonne tiedotuksia ylläpitoon yleiset säännöt, millä toivoisin noudatettavan kun sivuille kirjoitetaan. Tämä tapahtuu lähipäivinä.

Toivon malttia ja kärsivällityyttä, että ehdin rauhassa opiskelemaan ylläpidon salatieteet.

Nyt hyvät foorumilaiset, toivon teidän jatkavan palstalla viihtymistä ja rakennetaan siitä yhdessä entistä parempi Rover-henkeä ylläpitävä palsta!
Hyvä, että saatiin mode, nyt vaan onnea moderointiin :wink:

Itse ilmoitan, että minua saa moderoida ihan vapaasti toivottavasti kuitenkin perustellusti Big Grin
Hienoa Pata! Onnea, kärsivällisyyttä ja jaksamisia uudessa roolissasi.
Moi,

Hienoa, että yksi vapaaehtoinen löytyi. Toivon mukaan yhtä innokkaita jäseniä löytyy myös avustamaan lehden teossa sekä osallistumaan seuraavaan vuosikokoukseen. Asiasta enemmän kerhotiedotteessa pikapuoliin.

On hyvä muistaa, että palsta on Rover Ystävät yhdistyksen ylläpitämä ja viime kädessä yhdistyksen hallitus on vastuussa sivuista.

Voisitko Pata ottaa yhteyttä (yhteys tiedot löydät palstan etusivulta) niin saadaan tarkistettua ja sovittua nuo uudet "palstan säännöt". Hallitus on jo keskuudessaan käynyt asiasta keskustelua. Toivottavasti pääset myös mukaan seuraavaan hallituksen kokoukseen.

terv
Yhdistyksen sihteeri
Jukka Hieta
Tilanteet muuttuu eletyn elämän mukana joskus yllättävästikin; erinäisistä syistä johtuen olen päättänyt pyörtää lupaukseni olla käytettävissä foorumille moderaattoria/moderaattoreita valittaessa.
Samalla vetäydyn takavasemmalle foorumilta; mitäs täällä rooveriton mies turhaan notkuukaan :wink: Oikein hyvää jatkoa kaikille ja kiitos heille, jotka mua tuohon vaativaan virkaan ehdottivat ja jotka minuun luottivat.

P.S. Hupsista muuten; maksuliikenne taloudessamme kulkee vaimon kautta ja huomasin tuossa tilisuorituksia muista syistä tsekatessani, että eihän mun Rover Ystävät ry:n jäsenmaksua tältä vuodelta ole edes maksettu,,,
Sopii oikein hyvin!
Tilanne on tällä hetkellä se, että ylläpitäjiä on kaksi, Juge ja allekirjoittanut.

Muilla ei ole oikeuksia mihinkään. Sikäli tulkkasin oikein. Käyn nyt hallituksen kanssa keskustelun miten ja kuka mitäkin asiaa hoitaa. Palaan asiaan kun on sovittu pelisäännöt millä mennään ja kuka mitäkin tekee ja millä oikeuksilla.

Muutamalle moderaattorille olisi tietysti käyttöä, kun yksi mies ei ehdi joka paikkaan. Jukkakh:n halukkuus on otettu huomioon ja varmaan olisi parille muullekkin töitä...
hanes Wrote:Sopii oikein hyvin!
x2

Guest

lacrits68 Wrote:quote]
x2

x3

Andy
L-Andy Wrote:
lacrits68 Wrote:quote]
x2

x3

Andy

x4

Tommi "ryobi"
X 5

Denis
Pata Wrote:Muutamalle moderaattorille olisi tietysti käyttöä, kun yksi mies ei ehdi joka paikkaan. Jukkakh:n halukkuus on otettu huomioon ja varmaan olisi parille muullekkin töitä...

Minä voin tarvittaessa myöskin ryhtyä.
Pages: 1 2