Mikä sinkkipohjamaali, siis pensselitavara, on osoittautunut hyväksi? Pitäisi ton toisen kulkineen takaoven sisäpuolta ehostaa. Eli pitäisi tietysti kestää automaaleja.
Lähdet nyt siitä oletuksesta, että sinkkipohjamaali olisi parempaa kuin joku muu? Ymmärtääkseni pieni määrä sinkkiä maalissa ei tee mitään, sitä pitäisi olla liki 100%, tyyliin sinkkispray, joka taas irtoaa helposti.
Tästä on ennenkin ollut juttua, ja allekirjoittanut sekä pari muuta, pitivät Würthin Rost-Stoppia hyvänä mönjänä. Saa ihan normi rautakaupoista, tai vaikka tuolta:
http://www.puuilo.fi/cat/product_details.php?p=3379
Mä oon käyttäny joskus wurthin sinkkimaalia. Oli laadukkaan oloista, 0.7l purkki painoi varmaan 2kg. Eli kyllä siinä sinkkiä oli ainakin reilusti. Ja hintaa myös.
Itse en ainakaan venettä sinkkimaalilla maalaisi. Anodihommat ihan erikseen sitten.
Jotamastic 87 ois varmaan oiva maali jos jostain saat käsiisi. Käy hyvin ainakin rungon maalaukseen, koska liituuntuu ilman pintamaalia auringossa. Kylmän ilman kovetteella saa maalata jonkun asteen pakkasen puolellakin. Toimii hyvin ainakin tallittomilla ulkokäytössä... Nor-maali oy

tä muistaakseni.