Suoritetaanpas koeajotapahtumien johdosta jouheva siirtyminen Lantikan suunnalta tänne RR:n puolelle.
Taustaa:
http://roverfriends.fi/foorumi/viewtopic.php?t=6330
Kaupat on jo sovittu huomiselle.
Kertokaapas mitä minun TULEE tietää kyseisestä ajoneuvosta. Mitä tarkastuskohteita tulee tsekata ja mistä on syytä huolehtia, jotta auto palvelee minua huoletta tulevat vuodet?
Potilas on tässä:
http://www.nettiauto.com/land-rover/range-rover/5018488
Autoa 15 minuuttia tänään koeajettuani olin heti myyty.
Tässä on minun kropalleni sopiva ajoneuvo!
Ryhdikäs, hyväkuntoisen oloinen ja elegantti.
![[Image: 404693941.jpg]](http://pic100.picturetrail.com/VOL937/4006174/23797959/404693941.jpg)
Kiitos Kaitsu!
Omistajan mukaan autossa ei ole mitään aktiivisia vikoja ja ne jotka on aiemmin ollut on hoidettu aina hyvässä järjestyksessä kuntoon*. Toivottavaa on, ettei vikoja ei ilmene kauppojenkaan jälkeen. Täytyypä vielä huomenna tsekata ennen valuutan vaihtoa, että kaikki sähköhimmelit toimii niin kuin pitää.
*) Kuten moottorin vaihto (nykyinen kone 5-sarjan bemarista), ilmajouset, ilmastointlaite.
Äkkiä laskettuna edellinen kone kesti 120tkm. Mikähän sen hajotti? :roll:
kimlahti Wrote:Äkkiä laskettuna edellinen kone kesti 120tkm. Mikähän sen hajotti? :roll:
Täytyypä huomenna tiedustella mikä on ollut motin vaihdon motiivina.
Informoin kun saan tietoa.
Onkos näissä muuten alumiinikori? Ruostetta ei löydy etsimälläkään... ei edes ovien helmoista.
Pintapellit alumiinia. Runko ja korin kantavat rakenteet rautaa kuten vanhassakin. Kurkkaappa takaluukun alaosan ja kontin välisen läpän alle. Siellä jos ei ole luukun reunassa hapanta niin hyvältä vaikuttaa. 8)
kimlahti Wrote:Pintapellit alumiinia. Runko ja korin kantavat rakenteet rautaa kuten vanhassakin. Kurkkaappa takaluukun alaosan ja kontin välisen läpän alle. Siellä jos ei ole luukun reunassa hapanta niin hyvältä vaikuttaa. 8)
Tänks! Täytyypä huomenna koluta vielä tuokin potero!
Joko Range on pihassa?
(oli ainakin merkitty myydyksi)
Kaitsu Wrote:Joko Range on pihassa? 
Tallissa on!
Vaikuttaa olevan kaikin puolin kunnossa.
Kaikki paperit ja dokumentaatio on säästetty.
Auton historiasta, huolloista ja korjauksista on kansiollinen tietoa. Autosta näkee kyllä ilman papereitakin, että se on ollut hyvällä pidolla.
Tuossa ylempänä kimlahti kehotti tarkastamaan takakontin alemman luukun alareunan.
Täysin kunnossa on. Puunauksen jälkeen jälkeen kiiltäisi siinä missä konepeltikin.
Kiitoksia minunkin puolesta vinkeistä. Näillä ohjeilla minäkin uskaltauduin hakemaan P38:n itselleni. Auto on -99 4.6 HSE ja uudesta asti ollut Suomessa. Toi tuli nyt jo Rusinaksi kutsutun -98 V8 Diskon tilalle mun käyttöautoksi.
-Miika-
mtk71 Wrote:Kiitoksia minunkin puolesta vinkeistä. Näillä ohjeilla minäkin uskaltauduin hakemaan P38:n itselleni. Auto on -99 4.6 HSE ja uudesta asti ollut Suomessa. Toi tuli nyt jo Rusinaksi kutsutun -98 V8 Diskon tilalle mun käyttöautoksi.
-Miika-
No katos katos, kapsahdit sitten Rangeen
Mitäs meinasit Discosta rakennella vai meneekö osiksi?
Onnittelut molemmille!
Miten on Miika, tuutko Hämeenkyröön taas pääsiäisenä P38'lla...? :wink:
Andy
Ja kuvat olis kivoja

Kyllä toi uusikin jonkinlaisen modauksen kokee, silläkin pitää kuitenkin päästä metsään oikein päinkin ;> Jaa fotoja kaipailtais, täytyypä koittaa tänne jotain laittaa. Pitäis vaan keksiä miten tuolta c-asemalta saa tänne kuvia liitettyä.
-Miika-[/img]
mtk71 Wrote:Kyllä toi uusikin jonkinlaisen modauksen kokee, silläkin pitää kuitenkin päästä metsään oikein päinkin ;> Jaa fotoja kaipailtais, täytyypä koittaa tänne jotain laittaa. Pitäis vaan keksiä miten tuolta c-asemalta saa tänne kuvia liitettyä.
-Miika-[/img]
Tuosta vähän lueskelet niin pitäisi onnistua. Jos ei, niin kysyt vaan rohkeasti.
http://roverfriends.fi/foorumi/viewtopic...tt%E4minen
Katotaas ny miten kuvien lataamisen kanssa käy. Yritin seurata saamiani ohjeita mutta eihän sitä ikinä tiedä ennen kun kokeilee.
![[Image: Lantikoita%20yms.]](http://mtk71.kuvat.fi/kuvat/Lantikoita%20yms./)
Tuossa pitäisi olla kuvia tältä viikolta ja sitten siitä mun kipatusta Rusinantesta ;> Niin ja tietty bonuksena meidän kylän ykkös paloauto.
No eihän tää tietenkään sujunu niinku Strömsössä, ei kai siinä muu auta kun maalailla ja kopioida osoitekenttään.
-Miika-
/ pois ensimmäisestä [img]tagista,%20ja%20/%20siirto%20viimeisen%20[img]%20tagin%20sisään,%20näin[/img]. Pitäis näyttää [img]veeveevee.linkki.kom[/img]
Mitä tolle Discolle on käynyt?
Disco otti ja liukui ojaan mun kanssa 26.10. Oja oli sen verran syvä että auto kaatui katolleen. Seuraukset näkyy kuvassa, tuulilasi sökö, nokkapelti ja katto lommoilla, etupilari taipui vähän ja taka yläkulmat rutussa sekä ikkunat riki.
Tuomio, vakuutus ei korvaa korjausta, joten otin kertakorvauksen ja hain Rangen tilalle. Nyt vaan pitää etsiä Discolle loppusijoituspaikka.
-Miika-
Huomasin että toi linkki onkin albumi. Albumeita ei pysty linkittämään kuvina. Jokaisen erillisen kuvan
www.jotainjotain.com/kaatunutauto.jpg pystyy linkkaamaan kuvaksi foorumille noilla [img] tageilla.
Jos toi D1 menee lihoiks niin noi vanteet vois kelvata jos ovat suorat, ellet pidä itsellä.
Lisää Rovereita pitäisi saada, kuume iski. =D Ja kun pitäisi myyntimiehen päästä aavistuksen nopeammin/mukavammin paikasta toiseen, niin katse suuntautui Rangeen. Automaatti ja diesel luonnollisesti on meikäläisen valinta. Ellei sitten ole hyvää syytä pitäytyä erossa dieselistä? Omia kilsoja tulee noin 25tkm vuodessa ja loput samanverran voi laskuttaa työnantajalta. Pari tarkentavaa kysymystä Rangen omistajille:
-Pystyykö menemään motarilla 120km/h ilman suurempaa tuskaa tai infernaalista kulutusta?
-Sisämelu, Defessä joutuu välillä aavistuksen korottamaan ääntä handsfreehen puhuttaessa, Rangessa ilmeisesti ei samaa vaivaa ole?
-Luotettavuus, heh tämähän on nyt sitten sellainen huumorimielen kysymys. Defe vie ja tuo takaisin luotettavasti, joten samaa haetaan.
-Huollot/korjaukset, ilmeisesti aavistuksen monimutkaisempaa kuin Defessä, mutta meneekö vielä kotikonstein?
Haussa tosiaan toisen sukupolven (94-02) Range 5 paikkaisena henkilöautona. Hintaluokka siinä 8-10K€. Suomessa näyttäisi olevan pari passelia, mutta katse siintää myös gyntterin maahan suuremman tarjonnan takia. Testeri pitänee hommata mukaan kun lähtee autoa ostamaan, se on jo selvinnyt.
Pata Wrote:-Pystyykö menemään motarilla 120km/h ilman suurempaa tuskaa tai infernaalista kulutusta?
-Sisämelu, Defessä joutuu välillä aavistuksen korottamaan ääntä handsfreehen puhuttaessa, Rangessa ilmeisesti ei samaa vaivaa ole?
-Luotettavuus, heh tämähän on nyt sitten sellainen huumorimielen kysymys. Defe vie ja tuo takaisin luotettavasti, joten samaa haetaan.
-Huollot/korjaukset, ilmeisesti aavistuksen monimutkaisempaa kuin Defessä, mutta meneekö vielä kotikonstein?
Pystyy ajamaan 120+kmh, kulutus kyllä kasvaa selkeästi 100 vs. 120kmh. Sanoisin että jopa litra-kaks helposti, ainakin pikkukoneella. Melu ei hirveästi lisäänny, hieman enemmän suhisee tuuli nurkissa.
Moottori itseasiassa alkaa mukavasti heräilemään ~110 -->
Range on aika hiljainen sisältä.
Luotettavuus lienee 100% yksilökohtainen juttu, esim. mun auto ei ole varsinaisesti välille jättänyt kertaakaan yllätyksellisesti sen 8v aikana mitä se on tuossa möllöttänyt. Toki ennakoiva huolto on A ja O.
II-Range on täysin kotikonstein korjattavissa ja huollettavissa. Ainut on sen testerin tarve joissain vikatilanteissa ja toki niiden selvittely saattaa helpottua. Jos on omatoiminen niin suosittelen autobudjettiin jotain näistä vapaiden markkinoiden testereistä.
EDIT: tajusinkin vasta myöhemmin että hakusessa onkin nakuttavalla Penarin padalla oleva laitos... kirjailin bentsiinikrematoriosta. Penarin heräämisestä en tiedä mitään.

Mä pidin huumorikysymyksenä tuota voiko ajaa 120 km/h moottoritiellä. Auto(4,6l) kulkee 198km/h valmistajan mukaan(en ole kokeillut). Itse olen huomannut että kun kiekat ovat 3000+ lähtee kulkemaan. 110km/h kun painaa laatan lattiaan niin se oikeasti kiihtyy ja on äkkiä 140 km/h. Kulutus kyllä nousee mukavasti!
Mutta siihen alkuperäiseen huumorikysymykseen: Voi hommata ns. handheld-laitteen(testerin) joka kulkee mukana ja sillä voi nollailla aika monia virhekoodeja, kun jousitus esim. jää alas eikä tottele.
On mulla vähän sellainen kutina ettei p38 ole kaikkein luotettavin LR-tuote mutta mukava. Nim. 4 kertaa 10 000 km aikana tilttiin mennyt jousitus.
markku Wrote:on äkkiä 140 km/h. Kulutus kyllä nousee mukavasti!
Frouva ajeli takavuosina vähän enemmän tolla piiraksella, ihmettelin kun tuntu olevan tankki aina ihan tyhjä ja kulutus laskujen mukaan +18/100km...
Kyselin sitten frouvalta että mites sitä oikein ajellaan? Vastaus " no kun Rankulla on niin mukava ajaa moottoritiellä 140kmh" (mittarin mukaan)

hock:

hock:
Tähän tuli kyllä äkkiä stoppi kun esittelin kaavioita bensankulutuksen noususta satasen jälkeen ja uhkasin frouvan joutuvan itse tankkailemaan jos haluaa kaahottaa niin lujasti.
Kaasulla ei muuten ole estettä ajella lujempaa, kulutus nousee vain vähän. Ikäänkuin dieselissä. :!: