Rover Ystävät ry Keskustelupalsta

Full Version: Tuulilasinpyyhkijät ei palaudu...
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.

petter2

Päivää,

Sateisella valtaväylällä tuli sitten tämäkin eteen. Pyyhkijät eivät palaudu vaakatasoon vaan jäävät pystyyn. Ihan sama painaako pissapoikaa vai viikseä ylöspäin, mutta kun vääntää viikseä alaspäin tihkupuolelle, niin siitäpä ne palautuukin normaalisti. Onkos siellä jotakin releitä yms. vai onko pyyhkijänmoottorin vaihto edessä? Potilas on Defender 110 TD5 MY02.
Varmaan olis helpompi jonkun vastata jos tietäis vähän tarkemmin mikä Lantikka on kyseessä ja mikä vuosimalli? :roll:
Moi!
Kyl mä luulen, et toi on iha se perinteinen tihkurelevaiva.
Oireet kuulostaa tutulta.
Moi
Äsken sain kasaan samanlaisen MY02 kojelaudan ja sen sisällä uuden pyyhkijöiden moottorin.
Ei auttanut releen vaihto, uuden moottorin kun laittoi niin heti toimi niinkuin pitää.
Mulla on ylimääräisenä MY02 vanhemman mallin moottori, jonka ostin saarilta, ei käynyt omaan uudenmanmalliseen.
Uusi moottori maksoi Suomessa 130,-, saarilla 41,14+alv+rahti 20,-=noin 70,-.
Jos autossasi on vanhempi malli, saat moottorin multa 40,-
Vaihto ei ole iso homma, ensimmäisellä kerralla vie noin pari-kolme tuntia.
Neuvot on tuoreena muistissa.
Niin, ja uusi relekin löytyy jos kuitenkin tarvitsee vaihtaa.

petter2

Kiitos paljon vinkeistä. Taidan aloittaa pienemmällä pahalla ja kokeilla releen vaihtoa... Ja Valkhalle tuli PMääSmile

-Petter-

petter2

Juu, ei auttanut se tihkurele. Tuli ajettua kuukausi ilman koko relettä kunnes mosahti pyyhkijänmoottori. Onneksi oli varalaite jo tilattuna ja tänään vaihdettu räntäsateessa parissa kolmessa tunnissa. Nyt toimii hienosti. Laitoin samalla Golfin tihkurele nro: 99 paikoilleen. Pitäisi olla ohjelmoitava tihkuväli 0-30sec. Huomenna testataan päivänvalossa. Ja nyt on ainakin aavistuksen miellyttävämpi pissapojan käyttö kun pyyhkäisee vain 3 kertaa pesuruikkauksen jälkeen...