Disco 1 on pieniä ongelmia ovien aukeamisen kanssa.Eli apparin etuovi ei aina halua aueta ulkoa.Kuskin ovea joutuu houkuttelemaan sisäpuolelta avattaessa.Kuskinpuolen takaovi ei aukea sisältä ollenkaan. Onkohan näissä jokin tyyppivika mitä kannattais lähteä tutkimaan?
En osaa valitettavasti kuule auttaa yhtään, koska en ole joutanut vielä asiaa tutkimaan. Muuten olen kyllä samassa veneessä kanssasi.
Tässä mun uudessa ajokissa on lähes identiset ongelmat omasi kanssa: Kartturin ovi ei aukea ulkoa (ja sisältäkin huonosti), kuskin ovi temppuilee aikaajoin sisäpuolelta avattaessa ja taka-ovi aukeaa yleensä vain sisäpuolelta (murtovarma).
Olen laittanut sen vain Offikäytön, yleisen kolistelun ja mudassa rypemisen piikkiin. Odotan kyllä mielenkiinnolla vastauksia?
Kiitos hyvästä aiheesta!
Samat oli ongelmat Rangessakin. Lienee sama systeemi kuin Rangessa.
Ovipahvi irti ja oven suuntaisesti menevässä tangossa on valkoinen muoviliitoskohta josta tangon saa poikki ja päässä on kierteet ja ei muuta kuin tiukkaamaan niin johan ovet aukenee.
Sisäpuolelta näkee ulkokahvaan menevän tangon joka on metallikiinnikeellä kiinni ulkokahvassa niin se irti ja pyörittää tankoa parikierrosta ja laittaa takaisin kiinni niin aukee ovet ulkoakin päin. Jos ei heti onnistu niin kierroksia lisää.
Näin ainakin Rangessa.
T,Jykä
Minun rusinassa oli samoja ongelmia. Pahvien takana olevat tangot on syytä olla kunnossa mutta aukeaminen ainakin minulla parani kun sääti oven roikotuksen (kuluneet saranat) ja ovipilarissa olevan lukkotapin kohdilleen. Nyt toimii molemmat hyvin.
T/P
No perskules..Pitääpä repäistä pahvit pois ja tutustua aiheeseen.Kiitoksia näistä vinkeistä!!
Täytyy munkin yrittää... Tai sitten harkita kattoluukkua ja kulkua sen kautta... Nekin tuppaa kai välillä valskaamaan.
Tuttu vika.. Itselläni oli samoja oireita, ja sitten vielä jouduin uusimaan ne pikkujouset kun keskuslukko räpsähteli jatkuvasti päälle. UK'sta löytyy muutmia kauppoja jotka myyvät noita jousia irtosarjana.
Netistä löytyy muutamia hyviä kuvasarjoja esim. hakusanoilla 'discovery door lock' tai 'discovery door spring'.. Homma ei ole monimutkainen mutta itse ainakin sain rystyset verille ja ainahan nuo ovipanelit vähän nuhjautuu irrotettaessa ja kiinni laittaessa.
Samaten jos joku ovi ei aukea lainkaan sisältä eikä ulkoa, niin noista kuvista pääsee vähän jyvälle että mistä kohtaa voi yrittää sitä koukulla tms. avata..
-t-
Showman Wrote:Täytyy munkin yrittää... Tai sitten harkita kattoluukkua ja kulkua sen kautta... Nekin tuppaa kai välillä valskaamaan.
Hirvimettällä "apukuski" veteli etuovea kiinni aukaisuvivusta,ja sitten ei enää ovi kahvasta meinannut aueta ollenkaan.Otin pahvit pois ja käänsin aukaisutangon mutkaa lyhyemmälle,niin jopa alkoi aukeamaan.(Freekku.)
Olipa hauskaa kuulla että vanhemmissakin oviongelmia. Olen kiroillut 06 D3seni kanssa kun koko ajan joutuu vaihtamaan ovilukkoja. D3'ssa käyttävät samankokoisia sähkömoottoreita ovilukkoihin kun Lego sähköleluissaan. Hyvä puoli että eivät niin kalliita - 130-150e kpl plus työt - mutta kiusallista kun joutuu muutaman vuoden välein vaihtamaan. Nyt viimeksi pajalla kytkivät automaattilukituksen pois ja yritän olla lukitsematta autoa mahdollisimman paljon - ehkä kestävät muutaman vuoden.
Samaa ongelmaa ovenkahvojen kanssa. Onko noiden ovipahvien poisotossa mitään erikoista tiedettävää/hyviä kikkoja ?
Niin kun kaikkien autojen kanssa saa olla tarkkana muoviklipsien kanssa, muuten lähtevät suht nätisti käyttäen pientä väkivaltaa.
Andy