Mikä vikana kun kytkin poljin painuu pohjaan plomsahtaen ja ei mitään tuntoa, nestettäon, voiko jäätyä? Ensin satoi vettä ja sitten -27 pakkasta
Alppipappa1958 Wrote:Mikä vikana kun kytkin poljin painuu pohjaan plomsahtaen ja ei mitään tuntoa, nestettäon, voiko jäätyä? Ensin satoi vettä ja sitten -27 pakkasta
Mulla joskus aikanaan vääränmerkkisessä oli vanhat nesteet ja ne jäätyi > kun polkimen painoi voimalla pohjaan > klonksahti, niin mekaniikka polkimen ja sylinterin välissä antoi periksi ja vääntyi. Taisi olla sylinterikin entinen.
Ja mulla lompsahti alas, toimi vaivoin ja oli kuulema painelaakeri aivan zökö. En kyllä tiedä voiko johtua siitä mutta näin huollosta huutelivat.
Nyt kun tarkemmin muistelen, niin siellä on myös se hiekkotekoinen haarukka vai mikä sen osan nimi on.
Olikohan se niin että se murtui vai vääntyi näissä. Pitäisi vissiin googlata toi.
Mulla porsi taannoin defen työsylinteri (sieltä polkimen takaa) ja oireet oli kuvatunlaiset.
Itsellä käynyt samalla lailla ensin vuosi sitten ja nyt kuukausi takaperin uudestaan, molemmat pitkän ajomatkan yhteydessä. Auto toipunut näistä aina itsellään yön aikana. Pumppaamalla sain kytkimen toimimaan niin sylinterivikaan viittaa. Neste oli tapahtumahetkellä hyvin muhjuista. Uusi orjasylinteri ja työsylinterin tiivistesarja odottaa asennusta...
Kaitsu Wrote:Nyt kun tarkemmin muistelen, niin siellä on myös se hiekkotekoinen haarukka vai mikä sen osan nimi on.
Olikohan se niin että se murtui vai vääntyi näissä. Pitäisi vissiin googlata toi.
Tämä on se heikko osa joka usein antautuu, voi olla nuo muutkin edellämainitut viat kyseessä:
http://www.ebay.co.uk/itm/Land-Rover-Dis...0725138674
Jos tämä menee vaihtoon niin kannattaa pistää alkuperäistä vahvempi osa tilalle. Alkuperäinen on aika ohutta materiaalia.
Moi, vika löytyi, ilma ruuvi auki ja ilmaus, taas pelaa ja seikkailut voivat jatkua
Paitsi jos kytkimelle ei ole tehty mitään ja se teki noin niin on korjattu vasta oire, ei varsinaista vikaa.