Onko siitä haittaa että otteessa ei ole mitään perävaunupainojen kohdalla?
Pitäisi kuulemma saada valmistajan todistus, mutta eikös 1,5xVetoauton kok.massa riitä "tiedoksi", onhan se yli 3500kg?
Poistettu, syytä voi miettiä
Otteiden perävaunupainoissa on kyllä heittoja Rangessakin. Mulla 1973 Rangen otteessa 750/1750kg. Kaverin 1983 Rangessa taas uudessa otteessa tod. vähän, ei muistaakseni edes 750 jarruttomana.
Mistäs tuon tyyppitodistuksen saa? Kerroin kyllä että kumpikin lukema on maksimissaan ja katsuri uskoi kyllä mutta kun pitää olla virallinen dokumentti "Mr. Rangelta"...
Kannattaisko kysyä toiselta konttorilta, jos löytyis palveluhalukkuutta tai ammattitaitoa.
Mulla oli Defessä uutena v.2000 painot 3050/750, eli max-arvo kokonaispainon suuruinen. Laki muuttui muutama vuosi myöhemmin, ja salli nelivetoisiin isomman max-painon, jos valmistaja sen hyväksyi.
Pyysin otteeseen nämä uudet painot, siis 3500/750, jolloin katsuri tarkisti asian takahuoneessa ja antoi uuden otteen. Tästä meni tietenkin "pienen muutoskatsastuksen" hinta.
Viime talvena sain ensimmäisen uudenmallisen vuosittain vaihtuvan rek.otteen, jossa painot onneksi tallella.
Quote:AKE on kyllä ihan perseestä. Se itse hukkaa tyyppitiedot tosta vaan jonnekin ja siirtää vastuun asiakkaalle, jonka pitää erikseen selvittaa asia ja kaivaa konttorille lappuja, joiden tieto kyllä on AKE:lla
No, kun tietää että TietoTunator on tehnyt sen "tieto"järjestelmän, niin eipä ole ihme että ei toimi.
Kyllä he olisivat kummallakin konttorilla laittaneet vaan kun ei uskallus riittänyt...
Ne painot pitäisi tulla automaattisesti jostain missä ei valo paista.
4.12.1992 on se päivämäärä jonka jälkeen pätenee pelkästään valmistajan sallima koukkumassa.
monestikkaan auton koukku ei ole sitten hyväksytty esim 3500kg massalle,vaikka auto itsessään olisi.
http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/0086F85C-...142007.pdf
tuolla jotain lässytystä aiheesta.
Omalle kohdalle sattui että 1991 mallisen auton painot muutettiin valmistajan sallimiksi :evil:
Selvä virhehän siinä on jos olen oikein ymmärtänyt tuon linkin tekstin.
Toki tuon voipi lukea niinkin että siitä otteen lukemasta ei tarvii vanhemmissa ajokeissa välittää 8)
Quote:P38A:n tyyppitodistuksen numero saattaa olla e11*93/81*0047*05
Vielä pitäisi olla variantti ja versio, se legendaarinen AKE:n järjestelmä ei suostu edes hakemaan ilman niitä. Itse olin vieressä katsomassa konttorilla. CoC pitäisi olla josta nuo selviävät sillä eihän niitä näemmä ole missään rekisteriotteessa.
Mihinkähän se 46 miljoonaa (287% sovitusta hinnasta) lienee kulunut?
Ei sillä kyllä ole saatu edes järjellistä tietokantahakua.