Rover Ystävät ry Keskustelupalsta

Full Version: öljynvaihtovälit autoissanne
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
andlover Wrote:millä vaihto välillä ajatte?

-200tdi
-300tdi
-td5
-koko moottorisilla
-19j ei tietty kellää oo
-2.5 tuuliahdettu ei di tyyppi
-2.5 bensa
-andy ilman turboo :roll:

Itellä ollut periaate 10000 välein viimeistään tai jos ei kilometrejä kerry niin kerran vuodessa ja suodatin samalla.
andlover Wrote:millä koneellA?

Millä vaan, tosin mulla noi "kakkosautot" eli harrastepelit jää yleensä kilsojen kanssa usein tuohon kerran vuodessa vaihtoväliin ja niissä on ollut osa- tai täyssynteettiset ölpät.

Arkiajot kun tulee pääsääntöisesti ajettua työnantajan liisarilla.

Guest

Andy ilman turbo vaihtaa vähintään kaksi kertaa vuodessa, pyrin siiheb että 6000km välein mutta harvemmin muistan...

Andy
V8, ~10tkm välein pyrin vaihtamaan öljyt ja suodattimen. Muutenkin koko huoltojärjestelmä on hajautettu, eli en tee mitään "isoja huoltoja" vaan tipoittain erilliset huoltokohteet.
Kokomoottoriset jäävät kerran vuoteen kun tulee ajettua niin vähä.

TD5 kärsii 10tkm vaihtovälistä. Yleensä molemmat suodattimet ohjeen vastaisesti samalla kerralla, eikä sen 20/40tkm mukaisesti? Ovat kuiteskin lähes ilmaisia, niin miksi säästää..
Td5 ja kympin välein olen pyrkinyt vaihtamaan. Todellisuus lienee 12-13tkm. Joka toisessa vaihdossa molemmat suotimet ja toisessa pelkkä pyörivä suodin.
10tkm välein olen vaihdellu tällaisiin vanhempiin(300tdi.) edellinen työpaku meni 40tkm tai vuosi. Vaimon kulkine 15tkm (chrysler)

castillo

Mä oon vaihtanu max 15tkm välein, keväällä ja talvenalla öljyt autoihini. Täys-synteettiset aina käytössä. Defe TD5 on saanut uudet öljyt ja filsut 10-15 tkm välein riippuen siitä kuinka paljon on tullut kelattua kilometrejä iso vaunu koukussa. Tavoitevaihtoväli on n.10 tkm ja 2 kertaa vuodessa.
Kaksi kertaa vuodessa - kevät ja syksy. Mun kilometreillä ei varmaan ne rajat vastaan tule. Tolla methodilla tulee ainakin vaihdetua.
Peräöljyt lentää Serieksestä muutenkin pitkin teiden penkkoja (vielä tällä hetkellä) joten sillä osatolla sen kun lisäilee vaan!
Käyttiksiin 10.000km on hyvä, pysyy rasva vielä voitelevana.

3.9 Range saa öljyt aina tarvittaessa, eli n. 2000-3000km välein. Jakolaatikko aina kun on pukilla.
Laatikko kerran vuodessa.
Perät aina uittamisen jälkeen, kuten navatkin (tarkastetaan / pestään)

Kuulostaa tiheältä, mutta eipä ole ollut mitään vaivojakaan....
Kerta vuoteen joka vermeeseen moottoriöljyn vaihto, muut vapaan tarveharkinnaisesti Smile.
Aina ei tule lähellekään 10 tkm vuodessa, mutta eipä ole öljyn vuoksi murheita.