12-03-2013, 06:05
castillo
12-03-2013, 06:12
Onkos pumassa vielä sama tyyppimurhe valokatkaisijaan liittyen kuin td5 defessä. Mullahan kävi toissa kesänä ihan samoin ja valokatkaisija oli sulanu. Ostin elopajalta uuden ja laitoin releillä johdotukset.
Edit: hain biltemasta "valovahvistajan" joka siis käytännössä oli uudet piuhat releillä. Oli helppo asentaa ja hyvä ohje mukana.
Edit: hain biltemasta "valovahvistajan" joka siis käytännössä oli uudet piuhat releillä. Oli helppo asentaa ja hyvä ohje mukana.
12-03-2013, 06:18
Jäikö parkit palamaan? Jos jäi niin mitä todennäköisimmin valokatkasia on rikki.
Eli se on sulanut. Omasta se meni viime talvena.
Eli se on sulanut. Omasta se meni viime talvena.
12-03-2013, 06:33
Parkit jäi palamaan.
Valokatkaisija siis taitaa olla kyseessä.
Valokatkaisija siis taitaa olla kyseessä.
12-03-2013, 09:22
Jep, sieltä katkasiasta on se ajovalojen nasta sulanut irti. Taitava kolvaaja saa sen kyllä ensiavuksi korjattua.
Toki kannattaa hommata uusi Lucasin katkasia tilalle ja helppo on itse vaihtaa.
Toki kannattaa hommata uusi Lucasin katkasia tilalle ja helppo on itse vaihtaa.
Guest
12-03-2013, 10:52
Onko tosiaan niin ettei Puman valot ole (vieläkään) releen takana...?
hock: Mikäs logiikka siinä on, jos työntää niitä katkaisijoita tarpeeksi moneen autoon ne oppii itse kestämään virtoja paremmin...??? :roll:
Tilaa samalla kaksi katkaisijaa tai rele väliin niin säästyy ongelmilta tulevaisuudessa.
Andy
hock: Mikäs logiikka siinä on, jos työntää niitä katkaisijoita tarpeeksi moneen autoon ne oppii itse kestämään virtoja paremmin...??? :roll: Tilaa samalla kaksi katkaisijaa tai rele väliin niin säästyy ongelmilta tulevaisuudessa.
Andy
13-03-2013, 09:15
Kiitoksia kommentoineilleI
Infoan ensi viikolla tuliko vika kuntoon katkaisijan vaihdolla.
Infoan ensi viikolla tuliko vika kuntoon katkaisijan vaihdolla.
13-03-2013, 02:38
L-Andy Wrote:hock: Mikäs logiikka siinä on...
Andy
Eikös täs ollut juttua aikaisemminkin (söötsi 8) ).
Logiikka ja LR tuotteet ei liity toisiinsa.
:lol: :lol:
Guest
13-03-2013, 02:55
-NewJuhani- Wrote:Eikös täs ollut juttua aikaisemminkin (söötsi 8) )
Niin niin joo joo, vuodesta -72 eteenpäin Serieksissä ja Defeissä katkaisijoita sulaa, tiedän tiedän
Mutta vielä 2007 ja eteenpäin...???Andy
13-03-2013, 03:05
Tarkoitin tota logiikkaa!!!
:lol:
13-03-2013, 03:15
Vissiin tätä:
-NewJuhani- Wrote:Kaitsu Wrote:...ei kuulosta loogiselta....
Kuulostaa LR tuotteelta.
Guest
13-03-2013, 03:25
No niin minäkin, hieman kauempaa haettuna vaan...
EDIT: Mulla oli vuosia sitten esimies jonka käyttäytyminen oli vähän vastaavanlainen. Hän kuvitteli että jos tarpeeksi monta kertaa tekee väärin se muuttuu oikeaksi... :roll:
Andy
EDIT: Mulla oli vuosia sitten esimies jonka käyttäytyminen oli vähän vastaavanlainen. Hän kuvitteli että jos tarpeeksi monta kertaa tekee väärin se muuttuu oikeaksi... :roll:
Andy
13-03-2013, 05:01
L-Andy Wrote:No niin minäkin, hieman kauempaa haettuna vaan...![]()
Andy
nyt alan ymmärtää meidän työpaikan toimihenkilöitä :|
13-03-2013, 08:29
^^ Näin siinä on varmaan käynyt. :lol:
Onhan se kieltämättä käsittämätöntä että noinkin yksinkertaisesti korjattavalla vialla olevaa juttua ei viitsitä korjata edes vuosien saatossa.
Onhan se kieltämättä käsittämätöntä että noinkin yksinkertaisesti korjattavalla vialla olevaa juttua ei viitsitä korjata edes vuosien saatossa.
14-03-2013, 05:40
Voi olla että vaikuttaa asian kun valopakko ( päivällä ) tuli Briteille vasta
pari vuotta sitten ,jos katkaisija kestää 5 vuotta jos se on aina päällä .
niin se ehkä kestää kauemmin jos se on vain pimeän aikana päällä ?
pari vuotta sitten ,jos katkaisija kestää 5 vuotta jos se on aina päällä .
niin se ehkä kestää kauemmin jos se on vain pimeän aikana päällä ?
21-03-2013, 03:06
Kiitos kaikille kommentoineille. Valokatkaisijan vaihdolla vika korjautui. Siinä siis vika. Kumma on tosiaan, että vuosikymmenet ollutta tyyppivikaa ei korjata :evil:
No ehkä täytyy tilata hyllyyn osa odottelemaan seuraavaa vaihtoa :lol:
No ehkä täytyy tilata hyllyyn osa odottelemaan seuraavaa vaihtoa :lol:
21-03-2013, 04:07
Kannattais harkita sen releen laittamista sinne väliin, ei se niin iso homma ole. Rele maksaa muutaman euron.
Saattais lisätä ton kytkimen kestoa jos se kerta "sulaa" kuten tuolla aikasemmin oli jo. Eli kytkimellä ohjataan vaan relettä ja varsinainen virta lampuille akusta releen eikä kytkimen kautta.... :roll:
Saattais lisätä ton kytkimen kestoa jos se kerta "sulaa" kuten tuolla aikasemmin oli jo. Eli kytkimellä ohjataan vaan relettä ja varsinainen virta lampuille akusta releen eikä kytkimen kautta.... :roll:
21-03-2013, 07:24
^^ Hyvä että vika löytyi ja korjaantui.
Rele tosiaan kannattaa laittaa sinne väliin kuten Kaitsu sanoi, niin poistuu tuo kytkimen sulamis ilmiö.
Rele tosiaan kannattaa laittaa sinne väliin kuten Kaitsu sanoi, niin poistuu tuo kytkimen sulamis ilmiö.