Rover Ystävät ry Keskustelupalsta

Full Version: Freelander I jäätynyt käsijarru
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Terve.

Onko kellään kokemusta ko. laitteen käsijarrun jäätymisestä? Vai vaihdanko vaan suosilla vaijerin?

Jumitus on vain vasemmassa pyörässä, ja niin jotta eteenpäin ei pyöri mutta taaksepäin kyllä.
Yleensä aukeaa parilla ees-taas nitkutuksella, mutta tänään oli vielä 10km jälkeen rumpu kuumana.

Niin ja sillä tuon pyörimättömyyden pääsi varmistamaan kun auto on tilapäisesti etuvetoinen, mittaustöiden takia Smile
Kokeile putsata jarrukengät ja varovasti voidella niiden nivelet. Mulla sama ongelma, peruuttamalla irrotti vasta käsijarrun ja putsaus auttoi.
Hyvä tietää, kiitoksia.

Aukaisen rummut. Ihmettelinkin kun vaijerit näyttää niin hyviltä.
Voitele sit jollain missä on luvattu riittävästi pakkaskestoa ettei jähmety.
Kaitsu Wrote:Voitele sit jollain missä on luvattu riittävästi pakkaskestoa ettei jähmety.

Hyvä pointti.
Hyllyssä pitäisi olla keraamista rasvaa, ajalta kun Xantioissa oli passivoimattomaan alumiinitukivarteen pultattu suoraan valurautainen jarrusatula :?
Siin luulis olevan pakkasenkestoakin.
Muista myös kenkien automaattinen säädin, ei varmasti toimi monen vuoden suolakylvyn jälkeen. Jumi voi tulla myös siitä että säädin ei toimi ja ei kiristä.
Nyt pitäisi enään ehtiä johonkin väliin aukaista rummut.

Tällä haavaa ei jumita, ja oon käyttänyt vaan automaatin "P" asentoa parkkeeraukseen. On muuten vaikeaa hillitä yli 20 vuoden jälkeen refleksiä vetää käsijarrusta Smile

Kun edelleen oon sitä mieltä että käsijarru pysyy kunnossa kunhan sitä käyttää aina :?
eeFree Wrote:Kun edelleen oon sitä mieltä että käsijarru pysyy kunnossa kunhan sitä käyttää aina :?

Kyllä se vaan näin on 99% tapauksista. Poisluettuna tietysti joissain autoissa olevat kukkaset suunnittelussa.