Eikö kukaan ole saanut murjottua virta/rattilukkoa rikki? Virtalukukko toimii muuten mutta avain lähtee pois vaikka auto olisi käynnissä. Voiko pelkän lukkopesän vaihtaa? Jos vaihtaa B-osan, voiko sen koodata ECUun? Tarviiko koodata? Asialla alkaa olemaan kiire, auto menee ajokieltoon... En tiedä mitä lukolle on tapahtunut, haitat kuluneet? Avain ei ole kulunut niin paljoa että vika olisi siinä. Joo, olen rasvannut...
andlover Wrote:Sulla ei oo toista avainta? Sen pelkän teränhän saa tilattua uuden. Harmi kun siinä on se siru, muuten vois tehhä "ylikoko" avaimen.
On mulla toinenkin avain. Vika on lukossa, molemmilla avaimilla sama juttu, avain lähtee lukosta vaikka auto on käynnissä.
Ratti menee lukkoon ja kaikki toimii muuten ok mutta avain ei pysy kolossaan. Olen pruutannut ainetta lukkoon niin että piti laittaa ämpäri yöksi alle, ei auttanut.
Kaverille vaihdettiin pelkästään tilalle käytetty lukkopesä ja avain vaihdettiin vain kaukosäätimeen. Sitä ei tarvinut koodata kun ei otettu immon osia uudesta.. Hänellä oli ongelma just päinvastanen että ei saannut avainta enään kääntymään lukossa..

Ja tämähän meni rikki kaupan parkkipaikalla..
Haitaksi tässä tuli se että ovessa ja virtalukossa nytten eri avaimet.. Mutta harvahan manuaalisesti ovia avaa kun on kaukosäädin.
Tätä just tarkoitin, että lukko-osan voi siis vaihtaa ilman immoa. Joissakin autoissa voi pelkän lukkopesänkin vaihtaa niin että lukon runko jää paikalleen mutta ei ilmeisesti Discossa koska vaihdoitte myös rungon? Kiitos tästä tiedosta kokkolanpojalle. Nyt b-osaa metästämään
Ja AutoAvain oy sarjoittaa lukon vanhalle avaimelle.
Liike tosin Helsigissä, mutta menee lukkopesä ihan kirjepostina...
Ja firmassa on NOPEA palvelu (oma Range 15min ja lukko oli valmis!)
Virtalukko tilattu, kokeillaan ensiviikolla vaihtaa. Jos lukon voi sarjoittaa niin eikö silloin myös sen olemassa olevan lukon voi sarjoittaa uudelleen omille avaimille? Ne haitathan sieltä on vain kuluneet, luulisin ainakin...