Rover Ystävät ry Keskustelupalsta

Full Version: Turvakaaret Defeen
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Postailkaa kokemuksianne ja suosituksia Defen turvakaarien hankinnasta, asennuksesta ym. mitä en ymmärrä kysyä...
Iselläni on 110STW kaaria vailla. Kaikki vaihtoehdot sisälle asennettavien ja kokonaan ulos tulevien järeämpien mallien väliltä on vielä pohdinnassa.

Guest

Nämä lienee tunnetuimmat/käytetyimmät, on pakko olla hyviä kun kerran hintavatkin ovat Big Grin

http://www.safetydevices.com/

Andy
Selvä. Tollanen siitä sitten tuli:

[Image: 12607549.jpg]

[Image: 12607548.jpg]

.
Siistit on.

Ihan mielenkiinnosta, paljonko tollanen painaa eli tuo lisää painoa autoon?
Kaaret painaa 125kg. Tämä on Safety Devices:n malli L172. Lisätietoa tuolta:
http://www.safetydevices.com/expedition/...esent/290/

Lisääntyneen painon havaitsee, mutta muutos ei todellakaan ole hirmuinen. Mittarin noustessa yli 100km/h alkaa katolla humista - se ei minua haittaa koska en normaalisti aja sellaisia vauhteja Defellä, piti vain testata. Kuvista ei näe B -pilarin kohdalle sisälle tulevaa osaa, joka kiinnittyy ulko-osaan katon läpi tulevin pultein.
Rouhee setti! 8)

castillo

Mistä ostit. Olen myös hankintaa suunnitellu jo pidempään, mutta en ole päässyt asiassa eteenpäin. Onko asennus työläs operaatio.

hienon näköinen defe
castillo Wrote:Mistä ostit. Olen myös hankintaa suunnitellu jo pidempään, mutta en ole päässyt asiassa eteenpäin. Onko asennus työläs operaatio.

hienon näköinen defe
Smile

Nämä raudat tilasin UKConfusedta http://foleysv.com/
Hinta taisi olla £1350 + kuljetus £180. Ja molempiin tietty 20% VAT päälle. Yritän aktiivisesti unohtaa nämä numerot mahdollisimman nopeasti...

Itselläni ei ollut mahdollisuutta asennuksen tekemiseen ja tuskin riittäviä taitojakaan, joten kaveri tuli hätiin. Ohjeellinen asennusaika on 20h, mutta se on yhtä pätevä kuin hampurilaisbaarin kuvat muhkeista purilaisista - aikaa meni enemmän. Paljon näperrystä ja paria osaa joutui tuunaamaan, mutta lopputulos miellyttää ainakin minua. Ja pysyy sitten family hengissä paremmilla todennäköisyyksillä jos katolleen mennään.
Jos jatkaisi tätä ketjua uusin kysymyksin.

Elikkäs, kaaria katselemassa -04 Safari Vaniin (2hk).

Alustavasti kiinnostaisi eniten sisäiset, kustiksen sain että customina (1 kaarinen) olisi jotain 500-900€ asennuksineen.

Muut mitä katsellut on Satetydevices:n 4point external tai L011 (int) mutta niiden hinta alkaa ilmeisesti olemaan 800-900€ postikuluineen...ja jos Hef:ltä kavereineen meni 20+ h asennuksineen niin veikkaan että tuo setti on omien asennustaitojen ulkopuolella... Sad
Ja snorkkeli ilmeisesti tarvitsee virittää uudestaan?

Mutta, onko kenelläkään ideoita muista vaihtoehdoista? Jossakin näin viitteen "nato kaarista", ilmeisesti sisäpuolelle tulisi?

Kiesi ei siis ole mitään kisakäyttöä varten, jokapäiväisessä työajossa+overland reissailussa saisi vain hieman lisää turvamarginaalia jos onnistuu kippaamaan katolleen.

Kommentteja?
Mulla on Safety Devices L213 ulkoiset kaaret ysikymppisessä. Pelkät kaaret maksoi yli kaksi tonnia ja asennus päälle. Ohjeissa annetut ajat voi kertoa lähes kahdella eli 40h lähempänä totuutta kuin 20h. Lopputulos oli kyllä loistava.
DefeHKI Wrote:Mulla on Safety Devices L213 ulkoiset kaaret ysikymppisessä. Pelkät kaaret maksoi yli kaksi tonnia ja asennus päälle. Ohjeissa annetut ajat voi kertoa lähes kahdella eli 40h lähempänä totuutta kuin 20h. Lopputulos oli kyllä loistava.

Missä teit asennukset ja paljonko kustansi, voiko kysyä? Jos miettii stadin pajojen tuntihintoja (80€/h) niin menisi aika hurjaksi kustannukset?

Ja jos kaaret asentaa, miten tuo byrokratia? Jostain luin että se merkitään rekisteriotteeseen, onko se vain merkintä seuraavan katsastuksen yhteydessä vai tarvitseeko tehdä jokin muutoskatsastuksen tyyppinen setti?
Nurmipora Wrote:
DefeHKI Wrote:Mulla on Safety Devices L213 ulkoiset kaaret ysikymppisessä. Pelkät kaaret maksoi yli kaksi tonnia ja asennus päälle. Ohjeissa annetut ajat voi kertoa lähes kahdella eli 40h lähempänä totuutta kuin 20h. Lopputulos oli kyllä loistava.

Missä teit asennukset ja paljonko kustansi, voiko kysyä? Jos miettii stadin pajojen tuntihintoja (80€/h) niin menisi aika hurjaksi kustannukset?

Ja jos kaaret asentaa, miten tuo byrokratia? Jostain luin että se merkitään rekisteriotteeseen, onko se vain merkintä seuraavan katsastuksen yhteydessä vai tarvitseeko tehdä jokin muutoskatsastuksen tyyppinen setti?

Mä asennutin Karaasissa, hinta riippunee valittujen kaarien monimutkaisuudesta. Toi L011 näyttää yksinkertaisemmalta kuin L213, joten olisi varmaan edullisempi asentaa.

En ole kuullut että kaaria olisi laitettu leimaan, jos eivät korvaa kattoa ns. avokonversioissa.
Myös mulla pätkädefessä 213-kaaret. Itse asennettuna meni yhden viikon illat ja ihan hyvin onnistui.
Ihan pikku homma tuo asennus ei ole, mutta onnistuu, kun rauhassa tekee ja noudattaa ohjeita, HUOM noudattaa ohjeita.
Kyllä ne ohjeet on ajatuksella laadittu. Väkivaltaa joutui käyttämään ihmeen vähän Big Grin
Paketista puuttui yksi putki, joka tuli myyjältä (Beuckelaere Import), Belgium) muutamassa päivässä reklamaation jälkeen.
Saas nähdä ,kauanko pulverimaalaus kestää. Kandee varmaan maalata ne uudestaan aikanaa, ennen kuin kaikki teräs kerkiää alta ruostumaan.
Kaaret on mulla mainittu otteessa. Ei olis kuulema tarvinnut laittaa, mutta laittoivat kun kauniisti pyysin.
Meillä on saatavilla viikon toimitusajoilla joitan malleja turvakaaria.

90:iin
http://www.4x4parts.fi/6935-korinosat?p=2

110:iin
http://www.4x4parts.fi/6958-korinosat?p=2

[Image: external-rollcage-type-a-for-defender-110.jpg]
mua kiinnostaisi enempi tietää mistä saa järkevää kaariputkea järkihintaan sekä erilaisia mutkapalikoita...ei kai kaaria sentään ostaa voi kun epäsopivat voi tehdä ihan itsekin ;-)

TT