Kuinka monta prosenttia auton ostohinnasta olette joutuneet maksamaan autoveroa ulkomailta ostamastanne autosta ? Sain juuri verolapun ja mulla prosentti oli 79 % ! Auton ostohinta oli alle 2500 euroa eli ei mikään ökyauto.
Auto on tuotu Iso-Britanniasta.
Laitetaanpa tähän vielä vertailun vuoksi uusi auto, jonka autoveroton hinta on 19782 €.
Sen autovero on 7208 € eli 36 % autoverottomasta hinnasta.
Vertailuauton (laskennalliset) CO2 päästöt on 162 g/km ja omani 169 g/km.
Vertailuauton (laskennallinen) yhdistetty kulutus on 7.0 l/100km ja omani todellinen noin 6.0 l/100 km.
Turha kysymys koska kaikki tieto löytyy verottajan ja tullin sivuilta. Tervetuloa verotuksen luvattuun maahan.
Mutta kerro nyt edes sen verran että toitko auton EU alueelta vai sen ulkopuolelta, ja laskitko veroprosentin itse verraten auton ostohintaan vai oliko luku 79 nimenomaan tullin lapussa?
en tiedä vielä mutta jos katsoo tullin päätöksiä netistä niin liikutaan jossain 280-650% luokassa. Oma arvio (toive) on että veroa menee ostohinnasta 200-300%
Eihän tässä verottamisessa ole mitään järkeä. Tullin sivuilta löytyvä autovero on 42% tullin arvioimasta markkina-arvosta joka on pielessä jokatapauksessa.
No ostohinta oli alkainen kun auto oli viallinen. Osat maksoi n.70% auton hinnasta (tai 7% suomen pyyntihinnoista). Korjauttaminen korjaamolla olisi ollut paljon arvokkaampaa.
Ihmetyttää myös se, että esim. 70-luvun ja 80-luvun autoissa verotusarvot ovat taasen huomattavasti pienempiä kuin Nettiauton pyyntihinnat.
Ei sillä ostohinnalla ole mitään tekemistä autoveron kanssa. Ei tulli mielivaltaisesti arvo veroprosenttia 200-600% väliltä vaan katsoo summittaisesti listasta ajoneuvon Suomen hintatasoa (pyyntihintoja) ja lätkäisee siihen hintaan noin 40-50% autoveroa. Näin ainakin minulla, prosentti noudatti yleistä linjaa, olikohan veroa noin 42% Suomi-hinnasta, joka oli tosin aika kovaksi laskettu,,,mutta niinhän se Defendereillä pitääkin olla - ei se statusarvo muuten säily ;-)
TT
Ei EU alueella. Kannattaa myös muistaa että kyllä se tulli niitä arvoja muutenkin laskeskelee, ei ne sedät ja tädit siellä pelkästään nettiautoa tuijottele ja sen mukaan arvo.
nettiauton hinnathan on pyyntihintoja. kauppahinta voi olla jonkinverran matalampi, ainakin yleensä
Joo ei tulli arvokaan mielivaltaisesti veroprosentteja. Se tulee suoraan auton päästötiedosta. Ymmärsin että tässä puhutiin juuri tästä: " Kuinka monta prosenttia auton ostohinnasta olette joutuneet maksamaan autoveroa?"
Kun katson viimeisen reilun vuoden aikana tehtyjä veropäätöksiä niin joudun maksamaan autoveroa suomeen moninkertaisesti auton ostohintaan nähden.
Auton verotusarvon Tulli keksii Nettiautosta löytyvien hintojen perusteella. Minun veropäätöksessä oli mainittu 2 autoa, joiden pyyntihintojen perusteella ne laskevat verotusarvon. Ja näissä hinnoissahan on mukana jo kertaalleen maksettu autovero. Verotusarvosta lasketaan sitten autovero päästöjen mukaisen prosentin mukaan. Ihmettelen sitäkin miksi uusien autojen autovero lasketaan verottomasta hinnasta ja käytettynä maahantuoduista autoista autovero lasketaan jo kertaalleen verotetusta hinnasta.
Minulla oli kolme nettiauton ilmoitusta joiden verotuspäivän pyynti oli vajaat 200% muutamaa vuotta myöhemmin ilmennyttä myyntihintaa suurempi. Eikä asiassa ole mitään outoa että hinta putoaa kolmannekseen sen yli kolmen vuoden aikana mitä autot ovat kaupan.
No nyt oli postilaatikossa odottamassa kirje tullilta. Autovero päätös on tehty ja maksettavaa tuli niin :evil:
Ostohintaan nähden vero on luokkaa n.450% Ahdistaa...
JuKu Wrote:Ostohintaan nähden vero on luokkaa n.450% Ahdistaa...
Mutta aatteles paljonko rosentit olisi olleet jos auto olisi maksanut euron :wink:
Kannattaisko jättää ne autot sinne ulkomaille, kun on niin kallista ja hirveetä niiden kilvittäminen suomeen?
No ei varmaankaan koska samasta p....asta enemmän täällä kotimaassa maksaminenhan se vasta vielä kivempaa on?