Olisiko kellään lainata työkalua "special nut" mutterin kiristykseen. Eli tämän näköinen vempele
http://www.hnjengineering.co.uk/pages/pr...00300.html
Itse tehtykkin kelpaa. En oikein luota tuohon omaan vasara ja tuurna momenttiin
Saisi mielenrauhan kun olisi kiristetty oikeanlaisella työkalulla vaikka hyvinhän tuo on kulkenut

Jos ei Lahden läheltä löydy niin toki maksan posti ym. kulut jne.
Jos et mistään löydä niin voi yrittää omatekemää työkalua seuraavasti:
Etsit semmoisen putkenpätkän jonka ulkohalkaisija on tuon hammastuksen sisähalkaisijan kokoinen. Ja sitten neliö (kiila) tankoa josta hitsaat tuota jakoa vastaavasti muutaman pätkän siihen putken ulkopinnalle siten että tulee putken pään yli niin paljon kun tarvis on jotta käypi tuon mutterin kolosiin.
Sitten siihen putkeen porataan sopivankokoinen reikä toiseen päähän jotta saadaan jollekkin väännintapille paikka. Tai mutteri toiseen päähän niin voi oikein momenttiavainta käyttää.
Voihan se olla ettei tuosta sepustuksesta ota tolokkua joten voin laittaa sulle foton vaikka kännykkään :roll:
Tein vuosia sitten vastaavanlaisen avaimen Chevyn etunavan laakerin lukkomutterille, siitä tämä idea. Se avain toimi ja on tallessa vieläkin vaikka auto myytiin vuosituhannen vaihteessa.
Jo vain. Ymmärsil selostuksesi ja omassa päässäkin olen pähkäillyt sopivaa putkea jonka päähän rälläkällä taiteilisi mutteriin sopivat "hampaat", mutta kun ei niin millään enää jaksaisi alkaa väsäilemään ja metsästämään sopivia tarpeita

Tervehdys,
Todennäköisesti olen tehnyt ko. työkalun n. 15v sitten, ja jopa löysin sen autotallista. Laitatko puhelinnumerosi niin lähetän kuvan työkalusta josko se olisi oikea.
Roksu Wrote:Tervehdys,
Todennäköisesti olen tehnyt ko. työkalun n. 15v sitten, ja jopa löysin sen autotallista. Laitatko puhelinnumerosi niin lähetän kuvan työkalusta josko se olisi oikea.
Hieno homma! Laitan numeron yv:nä
Työkalu saatu lainaan Roksulta. Hieno juttu, näin se homma toimii. Isot kiitokset!