Rover Ystävät ry Keskustelupalsta

Full Version: Defender ajelukuvissa
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Itse kun ajelen Defenderillä niin on silmään pistänyt tämä:

Safari- ynnäs muut julkaistut ajelukuvat on aivan häviävän harvoin otettu Defendereistä. Land Cruisereista, Patrolleista ja muista Suzukeista on kuvia aivan pilvin pimein - sukelluskuvaa, venyttelykuvaa, remonttikuvaa ...

Katsokaa vaikka noita Alakurtin kuvia. Teemulla ihan vimppasen päälle hieno auto, ja oletan että hän on ajanut suurin piirtein samassa letkassa muiden kanssa. Niistä seitsemästä sadasta kuvasta, jotka olen nyt noista katsonut näkyy musta Defender alle kymmenessä, useimmiten parkissa.

Jeeppikerhon retkikuvissa olen kuvitellut Defenderien näkymättömyyden johtuvan merkkiorjuudesta, mutta ilmiö on aivan yhtä selvä myös minkä hyvänsä ei-merkkikerhotapahtuman yhteydessä.

Kuviteltavissa olevia syitä tälle aliedustukselle:

1. Defender on käsittämättömän ruma auto.
Tämä on täysin absurdi väite. Defender on klassisella tavalla kaunis auto. Maastoautojen Maria Callas, sanoisin.

2. Defender-kuskit ovat luusereita, jotka kiertävät hankalat paikat tai roikkuvat niissä narun jatkona.
Luulisi, että jos tällainen käyttäytymismalli olisi olemassa, olisimme yleisesti julkisen pilkan kohteena. En voi vahvistaa.

3. Defenderin kulku on mitättömän näköistä: kura ei roisku, pyörä ei nouse näyttävästi, auto ei kallistele eikä kaatuile.
Tässä voisi olla jotain perää. Viimeisessä Talman pujottelukeskuksessa järjestetyssä trial-kisassa päädyin varmaan editoijan torkahduksen seurauksena muutamassa kohdassa kisavideolle. Eräälläkin metsäpätkällä eteneminen on varovaisen ja kankean näköistä ja ylämäkeen mennään hiljaa ja tuskaisesti. Pätkä tuli kuitenkin ajettua läpi. Toisin kävi todella monelle kanssakilpailijalle tällä samalla pätkällä.

4. Defender menee pahastakin paikasta niin sujuvasti että valokuvaajat eivät ehdi ottamaan tilanteessa ensimmäistäkään kuvaa.
Tämä vaikuttaa selkeästi todennäköisimmältä syyltä.

Vai olenko vain kuvitellut kaiken?

- p
Moi,

1. Kaunis kun morsian....
2. Kyllä mä olen rytyttänyt paikoista kun paikoista ilman että oon narun jatkona.
3. Defenderhän kulkee maastossa niin helposti ja vaivattomasti niin se ei vissiin ole näyttävää menoa mitä yleisö haluaa.
4. Samaa mieltä

Tää on ainakin komea kuva Defenderistä.
[Image: IMG_0547-1.jpg]
jööran Wrote:1. Defender on käsittämättömän ruma auto.
Tämä on täysin absurdi väite. Defender on klassisella tavalla kaunis auto. Maastoautojen Maria Callas, sanoisin.

- :lol: Rumuudessaan kaunis, ja todettu on ettei sovi kaikille.
Tosin muutamia on tullut jopa kokeilemaan kuskinpenkkiä..

Quote:2. Defender-kuskit ovat luusereita, jotka kiertävät hankalat paikat tai roikkuvat niissä narun jatkona.
Luulisi, että jos tällainen käyttäytymismalli olisi olemassa, olisimme yleisesti julkisen pilkan kohteena. En voi vahvistaa.

-Toisinaan on järkevää kiertää paikat joissa tietää että saattaa aiheuttaa letkalle odottamatonta viivästystä. Tunnustan kiertäneeni tuolla viikon reissulla n.neljä kertaa jonkun pahan paikan, toisaalta joissakin paikoissa pehmeällä ei ole mitään järkeä kaikkien yrittääkään samoista urista..
(eli luuseria ollaan :? )

Quote:3. Defenderin kulku on mitättömän näköistä: kura ei roisku, pyörä ei nouse näyttävästi, auto ei kallistele eikä kaatuile.
Tässä voisi olla jotain perää. Viimeisessä Talman pujottelukeskuksessa järjestetyssä trial-kisassa päädyin varmaan editoijan torkahduksen seurauksena muutamassa kohdassa kisavideolle. Eräälläkin metsäpätkällä eteneminen on varovaisen ja kankean näköistä ja ylämäkeen mennään hiljaa ja tuskaisesti. Pätkä tuli kuitenkin ajettua läpi. Toisin kävi todella monelle kanssakilpailijalle tällä samalla pätkällä.

-Sen huomasin että huonoilla teillä pystyi pitämään huomattavasti suurempaa siirtymänopeutta kuin muut. Tuntui että alusta pelitti loistavasti kun tiesi missä montussa pohjaa kumeihin asti jne..
Tiettyyn rajaan asti alusta imee kaiken hienosti.
Tuntui toimivan huomattavasti paremmin kuin lyhyellä aksilavälillä olevat
itsetehdyt kierrealustat. Tai sitten oli vaan passelit jouset alla.
Kuormaa tasattiin lähes joka päivä siten että liian löysillä jousilla varustetun auton kuormaa siirrettiin muille, avolavalle on muuten yllättävän helppo kuormata rojua Wink

Quote:4. Defender menee pahastakin paikasta niin sujuvasti että valokuvaajat eivät ehdi ottamaan tilanteessa ensimmäistäkään kuvaa.
Tämä vaikuttaa selkeästi todennäköisimmältä syyltä.

Vai olenko vain kuvitellut kaiken?
- p

Kuvitelmaa !
-Joko defe on jo ylittänyt paikan ja kuvattavaa ei enää ole, tai muut ovat ajat sitten olleet yli ja kamerat on jo suljettu... odotellaan vaan viimeisiä vinssaajia Sad
Mun kokoonpanolla eniten ongelmaa tuotti pehmeät paikat, paineita olisi pitänyt viitsiä pudottaa aina 0,3-4 Bar saakka. Mutta sitten olisi seuraavalle tieosuudelle taas joutunut nostelemaan.
12,5 kapeana rengas ei ole likikään samaa kantokykyä suolla kuin esim. 15" leveä. Asiaa toki auttaa jos ne paineet pudottelee alas.
[/quote]
rm67 Wrote:Tää on ainakin komea kuva Defenderistä.
Tohon on lipsahtanut joku kirjoitusvirhe, pitäisi varmaan olla "Tää on ainakin komea ja ylileveä kuva Defenderistä."
Kaipa se vaan on tuo että hyvin etenevä auto ei herätä kuvaushimoja, tai sitä ei ehdi kuvata. Huomasin tämän taannoin Kulmassa kun yritin Riston autoa kuvata pokkarilla ja amatöörin kuvaustaidoilla, rauhallisesta etenemisestään huolimatta vaunu liikkui kokoajan eikä pysynyt ruudussa... Big Grin

Joskus olen ollut vailla kuvia omista suorituksistani, aika vähän on kuvia tullut. Koppiauto kumminkin menee suht mukavasti ja karkaa ruudusta, eikä vissiin innosta kuvaamaan? (kuski kyllä pyrkii tyrimään etenemismahikset joskus tehokkaastikin) Eikä tällä halua ryskätä aivan älyttömällä vauhdilla johonkin pimeään monttuun, auto vaan on semmoinen että rankaisee helposti. Lyö sormille, ja ahtaassa kopissa teloo itsensä jos on liikaa vauhtia.
Ketjun alussa mainittuja automerkkejä lienee määrällisesti enemmän ajelemassa, ja niillä olen huomannut ajettavan ihan älyttömiinkin paikkoihin. Koemielessä, tai sitten show:lla.
Ahosensetä Wrote:
rm67 Wrote:Tää on ainakin komea kuva Defenderistä.
Tohon on lipsahtanut joku kirjoitusvirhe, pitäisi varmaan olla "Tää on ainakin komea ja ylileveä kuva Defenderistä."

Miten niin "ylileveä"?? =)
Ihan törkeän hieno kuva.

Mahtavaa tuo veden muljahtelu ja upeat värit siinä.

- p
Laitetaan nää laatikot porukalla vaikka kulmassa peräkkäin, on helpompi ottaa kuvia..?
Defenderillä mennään niin kovasti touhuten ettei siitä kuvia ehditä ottaa, liekö olisi näin Wink.
miten noita kuvia laitetaa tänne?pitääkö ne minkä kokosiksi pienentää? joku kuvan pienennys ohjelma varmaan on jossain netin syövereissä piilossa.mulla muutama defe kuva tarttu digikameran kortille tossa kun lomailin.