Rover Ystävät ry Keskustelupalsta

Full Version: Insa Turbo Special Trackit 285/75 R 16 sopivuus defeen
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Sopiiko Insa Turbo Special Trackit 285/75/16 Modular 16*7" et 8 vanteilla defenderiin.

EDIT: Ylläpidon muokkaama teksti.

Guest

Noi vanteet on tilattu Paddockilta, sama vanne myynnissä sillä tiedolla että menee Defeen, ET on +8. Lokarin reunastako ottaa kiinni vai mistä?

Andy
eiköhän 285/75-16 mene defeen muuten aikalailla helposti mutta tuo Special Track kuvio on reunoiltaan niin ulkoneva että ottaa tukivarsiin takuulla rajusti... ja varmaan myös loksujen reunoihin.

Mullaoli josku stuollaiset ja mallailin vähän alle ja totesin että ei passaa ja myin myös pois.

TT
Tukivarsiin ottaa. Ja railakkaasti.
hanes Wrote:Vaihatko 265/75/16 Special trackeihin jotka on nk Rostyle-vantehilla?

Nämä on ollu defessä pitkät matkat ja sopii alle. Otta toki hieman tukivarsiin ääriasennoissa. Nääkin olis Tuusulassa Big Grin Big Grin

Jollain muilla vanteilla vois kiinnostaakin. Nk. Rostylet ei oikein puhuttele.
Kiitos kuitenkin.
Ottaa kiinni.
Kyllä ne Defeen pitäis mahtua, pitää säätää rajoittimia.
Tarvii tietty 2" korotuksen. Levittävät vanteethan näis onkin jo.
Suurimmat mitkä tiedän Defeen katsastetun on 37".
Se on sit eri asia mikä on kääntösäde Confusedhock: :lol:
Itellä maastoon 265/75-16 Rangen orgis aluvanteilla (ET 33).
Korotus on.
Mielummin ois ulospäinlevevittävän vanteen valinnut...
Tomppa79 Wrote:Korotus on.
Mielummin ois ulospäinlevevittävän vanteen valinnut...

30mm speiserit väliin niin vörkkii. Tongue

Sit ET olis sopivat -22
Ajatus oli kuitenki ajaa yleisillä teillä. Mitäs mä muutoskatsastan speicerit?
Tomppa79 Wrote:Ajatus oli kuitenki ajaa yleisillä teillä. Mitäs mä muutoskatsastan speicerit?

Ei mitenkään, nehän otetaan katsastuspäivänä pois :wink:
Ei kai noista työ/kauppamatka renkaita Tuu?

Älä kerro kellekkään et sul on NE.
Pidetään vaan meidän välisenä tietona. :lol: 8)
-NewJuhani- Wrote:Älä kerro kellekkään et sul on NE.
Pidetään vaan meidän välisenä tietona. :lol: 8)

x2 :lol:
Ai meinaatte eittei katsuri nää laimalla niitä kun meen muutoskatsastamaan?
Ja jos meen ilman niin tuskimpa hyväksyy kun ottaa kiinni tukivarsiin.

Pitää noi kuitenkin muutoskatsastaa. Eikö?

Ja kyllä niistä tulee käyttörenkaat.
Sun pitää ostaa pitemmät rajoitinpultit jos orkkikset ei riitä.
Aikas rajut asfalttigummit! Confusedhock:
Omistajalta kysyinkin jo, mutta hän ei ymmärrettävästi uskaltanut luvata:

- Menisiköhän nuo 2" korotettuun Classic Rangeen?
SanteriP Wrote:Omistajalta kysyinkin jo, mutta hän ei ymmärrettävästi uskaltanut luvata:

- Menisiköhän nuo 2" korotettuun Classic Rangeen?

Menee jos ajaa vain suoraan tasaisella. :oops: ehkei sittenkään. Range on ahtaanpi kuin Defe.
Mulla noi265Confusedet orkkis aluilla meni nihkeesti kun oli speiserit ja lokasuojista on otettu huomaamaton siivu pois.
oisin ostanut noi MessuMieheltä Tongue jos ne olis ilman leikkelyä mahtuneet.
Oisin halunnut aikanaan Defeen just 285Confusedet, mut noi 265Confusedet tuli tarjolle
. Nyt jos Defe jää perheeseen, pitää harkita isompia.

Tuol mun Venäjän kuvissa on valkoinen Range jossa on vastaavat renkaat.
Mä väittäsin myös, että 265/75 16 ei myöskään pyöri defessä noilla vanteilla.
Kyllä noi niin railakkaasti kiinni ottaa.

Jos joku tietää muuta niin kertokoon.
Defeen oon katsastanut 255/85-16 orkkis peltivanteella.
Eikä ota kiinni.
Speciaalit 265/75-16 orkkis aluilla ottaa vähän kiinni, Sais estettyä rajoittajilla.
Mut en jaksa säätää kun Speciaalit ei oo työmatkarenkaat.
Ei käännä tappiin niin sillä se menee.
Jos ne Defeen Viel tulee niin vois kokeilla shhhpeisereitä. :oops: 8)
Tomppa79 Wrote:Mä väittäsin myös, että 265/75 16 ei myöskään pyöri defessä noilla vanteilla.
Kyllä noi niin railakkaasti kiinni ottaa.

Jos joku tietää muuta niin kertokoon.

Jos ei ota mistään muualta kiinni kuin edestä ääriasentoon kääntäessä tukivarsiin, niin pitää säätää ne rajoitinpultit uudestaan, tai vaihtaa uudet pidemmät. Simple as that.
Joo keskustassa on hyvä kurvailla kun pitää peruutella tiukoissa mutkissa.
Eli onkohan mitään järkeä?

Ja jos sä nyt Kaitsu kerrot ääneen, että mikä rengas mahtuu ja mikä ei niin onnistuisko, että laittasit vanteen leveyden ja ET:en myös. Muuten nää hommat jatkuu ihan samanlaisena mututietona.

Itse en pidä henkilökohtaisesti rengaskokoa jonka kääntyvyyttä täytyy rajoittaa. ns. Autoon sopivana.
Mulla oli viime talvena Padasjoella (MPK) noissa 265 Speciaaleissa lumiketjut käytössä.
Hyvin mahtu, on siitäkin kuvia jossain.
Otin pois kun Yks ketju katkes kun jyrkässä ylämäessä ruopi maata esiin.
Hyvin meni melkein puolen metrin hangessa ketjuilla ja ilman.

Guest

Voxwheelsin (!) mukaan 8" ET8 vanteen sisäreuna tulee kokonaiset 6,8mm lähemmäksi runkoa verrattuna vakio 5,5" ET33. Renkaan kuvio siis ratkaisee rallattaako tukivarsissa vaiko ei. Ootko Tomppa katsonut kuinka syvällä rajoitinpultit ovat tällä hetkellä, tai lähinnä ovatko ollenkaan olemassa? Allun 285-setti pyöri jotenkuten Wolffeilla, tosin leveys- ja ET-ero tekee sen että Wolffien sisäreunat olivat peräti 6,1mm ulompana kuin Modular 8'it...

Andy
235/85x16 mahtuu hienosti pyörimään vakiovanteilla. Muut koot/vanteet saattaa vaatia ruuvaamista.

Mulla on + 8 et:llä olevat vanteet 33"/12.5 x15 Coopper STT ja 33"/13x16 SS TSL. Coopperit rapisee tukivarsiin enemmän, kuin TSL:t

Ja nää renkaat on pyörinyt +2" korotuksella olevassa defessä, ei ota kaariin kiinni.

Ehkä kandee pysyä vakio renkaissa, niin ei tuu ongelmia peruuttelussa.

TEMÄHIK

Tomppa79 Wrote:Joo keskustassa on hyvä kurvailla kun pitää peruutella tiukoissa mutkissa.
Eli onkohan mitään järkeä?

Ja jos sä nyt Kaitsu kerrot ääneen, että mikä rengas mahtuu ja mikä ei niin onnistuisko, että laittasit vanteen leveyden ja ET:en myös. Muuten nää hommat jatkuu ihan samanlaisena mututietona.

Itse en pidä henkilökohtaisesti rengaskokoa jonka kääntyvyyttä täytyy rajoittaa. ns. Autoon sopivana.
Tos olis parempi AT kuvio kaupunki offailuun.
Ei tuu kuvio liikaa ulos.
Pito on liukkaalla huono mutta tulasti enemmän Spesial Trackseissä.

http://www.johncraddockltd.co.uk/wheels-...apply.html
285/75/16 silverstone mahtui pyörimään 30mm spacereiden kera boosteilla defessä. Samankokoinen mud terrain modulaareilla et8 pyöräi myös hienosti ottamatta kiinni. Vanne molemmissa tapauksissa 7" leveä.
L-Andy Wrote:Voxwheelsin (!) mukaan 8" ET8 vanteen sisäreuna tulee kokonaiset 6,8mm lähemmäksi runkoa verrattuna vakio 5,5" ET33. Renkaan kuvio siis ratkaisee rallattaako tukivarsissa vaiko ei. Ootko Tomppa katsonut kuinka syvällä rajoitinpultit ovat tällä hetkellä, tai lähinnä ovatko ollenkaan olemassa? Allun 285-setti pyöri jotenkuten Wolffeilla, tosin leveys- ja ET-ero tekee sen että Wolffien sisäreunat olivat peräti 6,1mm ulompana kuin Modular 8'it...

Andy

No ikävä kyllä tietoa ei minulta löydy rajoitinpulttien vakiomitasta, jotta voisin asian tarkastaa. Mutta tietoa on ettei rajoittimiin ole koskettu auton ensimmäiselle omistajalle luovutuksen jälkeen. Ja rajoittimet ovat paikallaan. Eli mikä on vakiomitta niin tarkastan?
Tämähän on mielenkiintoinen ketju! Viime sunnuntain Andyn Roverparkissa sudittelujen jälkeen Special Tracksit rupes taas tuntumaan paremmalta vaihtoehdolta 7.5 r16 misukoiden sijaan. Apukuskikin puhuu kovasti leveiden renkaiden puolesta Smile

Mutta tyydyn suosiolla 265 leveisiin. Nyt jo kattoteline päällä 80:iin kiihdyttäminen tekee välillä tiukkaa. Jos rengaskokoa vielä kasvattaa, ei 2.5 NA taida jaksaa.

Vanteen valintaan toi Andyn viesti vähän ylempänä oli hyvä herätys ettei pidä kattoa pelkää ET:tä vaan myös leveyttä. Eiköhän ne 7'' Modularit tai Wolfit ole mun valinta.

Jontte
Tomppa79 Wrote:
L-Andy Wrote:Voxwheelsin (!) mukaan 8" ET8 vanteen sisäreuna tulee kokonaiset 6,8mm lähemmäksi runkoa verrattuna vakio 5,5" ET33. Renkaan kuvio siis ratkaisee rallattaako tukivarsissa vaiko ei. Ootko Tomppa katsonut kuinka syvällä rajoitinpultit ovat tällä hetkellä, tai lähinnä ovatko ollenkaan olemassa? Allun 285-setti pyöri jotenkuten Wolffeilla, tosin leveys- ja ET-ero tekee sen että Wolffien sisäreunat olivat peräti 6,1mm ulompana kuin Modular 8'it...

Andy

No ikävä kyllä tietoa ei minulta löydy rajoitinpulttien vakiomitasta, jotta voisin asian tarkastaa. Mutta tietoa on ettei rajoittimiin ole koskettu auton ensimmäiselle omistajalle luovutuksen jälkeen. Ja rajoittimet ovat paikallaan. Eli mikä on vakiomitta niin tarkastan?

Ja jos pysytään faktoissa niin modularin 8" levyisiä vanteita löytyy useammalla ET:llä joten jos puhutaan vanteista niin mielellään mainitaan myös ET eikä oleteta sen olevan ( +8mm?)
Pata Wrote:285/75/16 silverstone mahtui pyörimään 30mm spacereiden kera boosteilla defessä. Samankokoinen mud terrain modulaareilla et8 pyöräi myös hienosti ottamatta kiinni.

Tähän sama kommentti. Mielellään ei puhuta buusteista vaan leveys ja ET näkyviin.
Enkä tiedä onko järkeä puhua speicereistä. Ne voi mennä tonne offroad osastoon.

Tässä on ollut ajatus kuitenkin katulaillisista renkaista.
Pages: 1 2