Rover Ystävät ry Keskustelupalsta

Full Version: Etupuskuri Disko 2:een & solenoidiongelmia
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Meni männä viikolla Disko 2;sta etupuskuri ja muuta pientä oman ja auton toilailun jälkeen. Tarttis saada uusi puskuri, sellainen muovinen. Onko jollakulla roskissa, näyttää olevan kiven takana. Olisiko mahdollista saada Disco 1:n puskuri sopimaan tähän uudempaan. Niitä tuntuu olevan enemmän tarjolla; näilläkin sivuilla.

Lisäksi tarvitsisin vasemman etuvilkun.

Se auton toilailu tarkoitti, että auto ei starttaa. Kuuluu vain naks. Akun kengät kiinni, latausta on = solenoidi sökö (TD5)? Sain kerran käyntiin naputtelemalla startin solenoidikoppaa. Auttaako yhtään, jos ottaa solenoidin auki ja puhdistaa ja hioo kontaktipintoja?
Sama starttiongelma vaivasi mulla myös Defenderissä. Poistui parhaiten vaihtamalla startti. Jos on aikaa, niin kannattaa purkaa ja huoltaa.

Saattaisi myös loppuviikosta ylimääräinen -01 Discon etupuskuri...
Olispa hienoa jos löytyis etupuskuri Diskoon. Varaan heti jos tulee myyntiin ja on joltisenki ehjä. Se oma oli ennestäänki saanu siipeen ja lopullinen niitti on kun auto sammui mäkeen eikä käynnistynyt (naks..naks..) ja siinä muita autoja vekslatessa lähti omia aikojaan - joku unohti käsijarrun - valuun ja pamahti varaston seinään ja oveen.

Vahingot: puskuri, vilkku, varaston ovi, väliin jäänyt roskis, kovasti kärsinyt itsetunto...

Meinasin ennen koko starttimootorin uusintaa vaihtaa solenoidin osat; Offroad apaja myy korjaussarjaa. Sain sen muuten kaksi kertaa starttaan naputtelemalla solenoidikotelon kantta. Sitten ei enää auttanut...
Minulla on kyllä käyttämättömänä v. 2004 disco 2 metropolis auton puskuri, kun vaihdoin originaalin tilalle vinssipuskurin. Myyntiä täytyy miettiä yön yli.
Korjaussarja auttaa. Solenoidi on ehyt jos se naksuu, mutta kuparit ovat lopussa sielä sisällä. Nätti homma uusia, n:1h niin osat uusittu ja auto käy taas.

http://www.island-4x4.co.uk/images/NAD101240KIT.JPG
Mulla oli sama vika, n. kk sitten korjasin. Ei auta hionta, solenoidista kuluu kaikki kontaktipinnat loppuun niin että solenoidi pohjaa ja kun se ei saa kunnolla kontaktia niin kaikki kupari syöpyy kipinöinnissä hetkessä loppuun. Itellä ensimmäisistä oireista n. 10 starttia ja sitten auto ei enää käynnistynyt. Tilaa tuo sarja mistä kokkolanpoika laittoi kuvan, niin taas toimii, 20 puntaa kustantaa. island-4x4 toimitti osat alle viikossa kotiovelle. Nätti homma vaihtaa, ei tartte edes kontata auton alle.
Jaa ettei tarvii kontata auton allae? Onko sulla monttu tai jokin korotettu malli? Kyllä mää olen joutunut konttaileen kun oon sitä solenoidia naputellu.
Kömö Wrote:Meni männä viikolla Disko 2;sta etupuskuri ja muuta pientä oman ja auton toilailun jälkeen. Tarttis saada uusi puskuri, sellainen muovinen. Onko jollakulla roskissa, näyttää olevan kiven takana. Olisiko mahdollista saada Disco 1:n puskuri sopimaan tähän uudempaan. Niitä tuntuu olevan enemmän tarjolla; näilläkin sivuilla.

Lisäksi tarvitsisin vasemman etuvilkun.

Se auton toilailu tarkoitti, että auto ei starttaa. Kuuluu vain naks. Akun kengät kiinni, latausta on = solenoidi sökö (TD5)? Sain kerran käyntiin naputtelemalla startin solenoidikoppaa. Auttaako yhtään, jos ottaa solenoidin auki ja puhdistaa ja hioo kontaktipintoja?

Minä hitsautin sen muovipuskurin. Sekin on mahdollista jos ei liian sökö. Mutta on se kyllä ihan turhanaikanen kapistus se puskuri. Nytkin repsottaa osin irrallaan kun katkeillut niitä kiinnikkeitä. Ja juuri nyt on auto korjaamolla solenoidin korjaussarjan kanssa.
Joo on aika päreinä, ei oiken kannata korjata enää. Ennestäänki jos jonkinlaista paikkaa.

Solenoidisarja tulollaan, vaihdan sitten ite. Autoa kun ei saaliikkumaan ja halvempaakin on. Ei pitäis olla ees vaikeaa. On vain vähän pahas paikkaa kun jäi siihen nokka pystyssä könöttämään. Omas pihas kuitenki.
Kömö Wrote:Joo on aika päreinä, ei oiken kannata korjata enää. Ennestäänki jos jonkinlaista paikkaa.

Solenoidisarja tulollaan, vaihdan sitten ite. Autoa kun ei saaliikkumaan ja halvempaakin on. Ei pitäis olla ees vaikeaa. On vain vähän pahas paikkaa kun jäi siihen nokka pystyssä könöttämään. Omas pihas kuitenki.

Minulla startti alkoi keljuilla yli kuukausi sitten. Tänään sain vielä käyntiin ehkä 30 yrityksen jälkeen.

EDIT: Ja korjaussarjalla tuli kuntoon.
Yön yli nukuttu ja pohdittu.
Kyllä tarvittaessa disco kakkosen etupuskurin voi myydä.
Yv.tä voi laittaa.
Kömö Wrote:Jaa ettei tarvii kontata auton allae? Onko sulla monttu tai jokin korotettu malli? Kyllä mää olen joutunut konttaileen kun oon sitä solenoidia naputellu.

D2Confusedsa startin saa yläkautta nätisti pois, kaikki pultit näkee ja saa myös auki, miksi siis kontata auton alle… ja kyllä minä yläkautta sitä solenoidia naputtelinkin.