Hei te viisaat ja kokeneet!
Mitäs tämä on kun auto on käynnissä ja muutaman minuutin paikoillaan niin sisään tulee outo haju. Vähän tuntuis niinkuin olis kannentiivisteestä, mutta kun se on aika hiljan rempattu ja käsittääkseni laitettu "se parempi tiiviste". Eikä ole keitellyt. Vai voisko olla kytkin, vaikkei siinä ajossa tunnu mitään vikaa olevan? Kun lähtee liikkeelle niin haju häviää.
Auto on siis 75 1,8 Classic, -99
Asiastahan en mitään tiedä, mutta..
Onko moottori sama kuin LR Freelanderissa oleva 1,8..? Jos moottori on hiljattain rempattu, niin imusarja todennäköisesti vuotaa glykolia, josta seuraa glykolin haju. Menee kategoriaan "outo haju." Tämä on siis todennäköistä tai mahdollista, jos imusarjaa ei ole oikaistu. Imusarja on muovia eli mahdollisimman huono materiaalivalinta moottoriin kiinnitettäväksi. Sen voi oikaista koneistamolla. Imusarjassa kiertää sisällä vesi. Mahdollisesti myös ulkopuolella.
Nämä vinkit siis siinä tapauksessa, jos kone on sama kuin LR Freelanderin kone.
Haju on ehkä enemmänkin palaneen käryä kuin alkoholin hajua. Mielestäni hajua tuntuu eniten silloin kun moottori on vielä kylmä.
Roverisfun Wrote:Haju on ehkä enemmänkin palaneen käryä kuin alkoholin hajua. Mielestäni hajua tuntuu eniten silloin kun moottori on vielä kylmä.
Voisko olla että joku hihna luistaa.... :roll:
Moro.
Tämä nyky bensa viina sekoituksineen tuppaa haisemaan aika oudolle. Tuo korostuu varsinkin kylmästä käynnistettäessä, kun palamis tapahtuma ei ole vielä täydellistä, ja katalysaattori ei vielä toimi.
Käynnistyksessä löyhähtää monesti sisälle omituinen haju hetkeksi, ei kannata huolestua.
Kiitos. Toivottavasti haju oliskin vain bensasta kiinni, ettei mitään vakavempaa... Koneesta kun on aikanaan ennen mulle tuloa hajonnut kansi, joka sittemmin koneistettu ja hyvin kuulemma korjattu.
Pitääpä tutkailla hajuja 95 ja 98 bensoilla.
Itse en käytä koskaan, never ewer 95E10 bensaa, en ole koskaan tankannut, enkä tankkaa, oikeaakin saa ja hinta ero ei ole mikään, kurat saa olla pumpuissa. 98, ja WPover, siitä moottori tykkää. Tässä asiassa en säästämään ala.
Miksiköhän moottoripalot on yht äkkiä lisääntyneet, kumit haurastuu viinalla.
Tämä nyt on vain tietysti minun kanta...
En ole itsekään käyttänyt 95E10:iä tuossa 2.0 bensa 75

sa kuin testin vuoksi muutamaan otteeseen. Ihan samanlaisella ajolla 98:lla ajellessa kulutti vähemmän ja tarkemmat laskutoimitukset osoittivat että tulee halvemmaksi käyttää tätä kalliimpaa bensaa, sillä pienempi kulutus vaikuttaa paljon tankillisen hintaan.
Mutta itse kysymykseen, onko haju sellainen "märän sukan haju" minkä ainakin oma huoltamaton ilmastointi välillä työntää ilmoille.
Aa.. tuo oli hyvä ajatus! Ei tullut itsellä mieleen, ennenkuin mainitsit!
Käynnistäessä puhallus puhaltaa "kasvuston" hajuja hyttään...
Kannattaa desinfioittaa ilmastointi, ja tarkastella tilannetta...
Hyvä pointti...
Ittelläni on välillä tullut "palaneen käryä", en ole sille syytä oikein löytänyt, yksi mahollisuus voisi olla vaihteiston ympärille kääritty lämpösuoja, joka roikkuu pakoputkessa liki.. toisaalta, sehän on lämpösuoja (tms.)