Onko kellään kokemuksia Ashcroftin vetonivelistä tai akseleista? Mainostavat viiden vuoden takuuta, kauanko kestää todellisuudessa?
Mitään erityistä huomioitaa? Jotain pitää keksiä kun murros mennyt kaksi kertaa neljän kuukauden sisään.
Mulla ollut muutaman vuoden, ei ongelmia keston suhteen.
Allu Wrote:Mulla ollut muutaman vuoden, ei ongelmia keston suhteen.
Eikö sulla Allu ollut myös ABS siinä? Olen ymmärtänyt että nimenomaan ABSit aiheuttaa harmeja.
Ei ole isompia harmeja Abseista ollut, tokihan varoitusvalot palavat yleensä joka mettäkeikan jälkeen mutta se johtuu löystyneistä antureista joita joutuu tongeilla painamaan sisäänpäin kymmenesosamillin.
Murrokset täytyy tietenkin valita Absilliseen sopivaksi, takanahan kehät on pultattu jarrulevyihin.
Semmoinen "ongelma" tosiaan oli takavetareiden suhteen että akselissa on vähänkin tuoreemmissa malleissa stefat vetareilla jolloin vetarissa on kiilloitettu vastinpinta tällä kohtaa.
Mulle tuli semmoiset vetarit joissa vastinpinta on kiilloittamaton jolloin stefat hieraantuvat rikki. Hiukan tulee peräöljyä napaan mutta on ole vielä tehnyt asialle mitään, akseleita voisi tietenkin hiukan kiilloittaa ja panna uudet stefat.
En muista oliko noissa vetareissa muita vaihtoehtoja, valmistajan sivuilta varmaan löytyy tietoa.
DefeHKI Wrote:Onko kellään kokemuksia Ashcroftin vetonivelistä tai akseleista? Mainostavat viiden vuoden takuuta, kauanko kestää todellisuudessa?
Mitään erityistä huomioitaa? Jotain pitää keksiä kun murros mennyt kaksi kertaa neljän kuukauden sisään.
Etulukon käyttö saattaa olla myrkkyä murroksille.
Sit jos tikut ja murros kestää niin menee jotain arvokkaampaa rikki.
-NewJuhani- Wrote:DefeHKI Wrote:Onko kellään kokemuksia Ashcroftin vetonivelistä tai akseleista? Mainostavat viiden vuoden takuuta, kauanko kestää todellisuudessa?
Etulukon käyttö saattaa olla myrkkyä murroksille.
Sit jos tikut ja murros kestää niin menee jotain arvokkaampaa rikki.
Äläs nyt ala saivartelemaan!

Jokainen kehittää/vahvistaa autonsa ominaisuuksia sitä mukaa eteenpäin kun heikkoja paikkoja löytyy.
Loppujen lopuksi alla on sitten 44" Boggerit Volvon porttaaleilla ja Toyotan tekniikka...

-NewJuhani- Wrote:Etulukon käyttö saattaa olla myrkkyä murroksille.
Kas kummaa kun molemmilla kerroilla, kun murrokset on paukkuneet, on ollut etulukko päällä...
-NewJuhani- Wrote:Sit jos tikut ja murros kestää niin menee jotain arvokkaampaa rikki.
Mikä on sitten se seuraava(t) heikoin lenkki? Ihan vaan että osaa henkisesti varautua.
Toi nyt ei pitäisi olla mikään yllätys, ettei vakiomurrokset kovin hyvin kestä etulukon käyttöä. Etenkin jos on pitoa pyörillä ja veivaa samalla rattia...
Seuraavana alkaa tulemaan vastaan lautaspyörän ja vaihdelaatikon kesto... Onpa niitä kardaaneitakin rikottu.
Kaikenhan saa rikki,sehän on selvää.
Jo pelkästään jos muutetaan alkuperäistä rengastusta karkeammaksi saatikka isommaksi,rasittaa enemmän voimansiirtoa ja ohjauslaitteita...
Ja tieltä maaston puolelle poistuminen rasittaa ko.laitteita enemmän kuin tasaisella tiellä ajo...
Jos auton ominaisuuksia parannetaan,sillä vaan pääsee/ajautuu sitten vaativimpiin paikkoihin mihin vakioautolla ei olisi edes päässyt.
En välttämättä morkkaisi lukkoja,koska niitten avulla voi edetä hallitusti pidolla,eikä tarvitse reikä päässä aina mennä lappu lattiassa joka paikkaan. Eiköhän autoista ole enemmän rikottu voimansiirtoa päättömällä riehumisella.
Itsellä ei ole vielä nykyisissä autoissa lukkoja (pätkään kyllä tulossa arb:t).
Vetareita ei ole mennyt yhtään,vaikka autoissa on ollut alla Lappalaisia ketjuilla,35" Simexiä,36" Swampperia...ja kaikilla ajettu vielä alle kilon paineilla maastossa.
Luokittelisin oman kokemuksen perusteella 10-uraisen tasauspyörästön ristitapin Rover-voimansiirrossa heikoimmaksi lenkiksi.
Edittiä: Mulle tulee pätkädefeen taakse ns: "diff pegging",jonka jälkeen ei pitäisi olla enää lautaspyöräongelmia,vaikka on tiheämmät 4,7 välitykset.
L-Andy Wrote:...ja HD-lautaspyöriä ja HD-laatikoiden saatavuus on mikä on... :wink:
Onko kukaan kokeillut tällaisia?
http://www.kamdiffs.com/products-2/fused-cv-joints/
Andy
Toihan vaikuttaa ihan fiksulta systeemiltä.
----------------------------------
Pelkällä takalukolla pääsee aikas hyvin ja onhan sit vinssi.
Ja rengastuksena jotain muut kuin mutiaiset.
etulukkoa haaveillut,
mutta mun mielestä ajoneuvon käyttövarmuus kärsii siitä eli en oo laittanut.
Saa nähdä kun etuakseli Pitäis varmaan "huoltaa" kun 300 000 tehtaalta pyörinyt.
Kovasti True Lockeri kiinnostais, mut... Aina on joku tekosyy

hock:
Ehkä vaan uudet laakerit :lol: 8)
-NewJuhani- Wrote:L-Andy Wrote:Onko kukaan kokeillut tällaisia?
Andy
Toihan vaikuttaa ihan fiksulta systeemiltä.
Rahaa pitäis maksaa osista, jotka on suunniteltu heikoiksi?
Tuosta seuraava pykälä olis varmaan murros mistä puuttuu sisuskalut.. Ei menis rikki.
Ashcroftin murroksien kanssa melko huolettomasti saa ajella 33" pyörällä pienillä paineilla, Etulukkoa säästelemättä.
Racingrabbit Wrote:En välttämättä morkkaisi lukkoja,koska niitten avulla voi edetä hallitusti pidolla,eikä tarvitse reikä päässä aina mennä lappu lattiassa joka paikkaan. Eiköhän autoista ole enemmän rikottu voimansiirtoa päättömällä riehumisella.
Komppaan tätä...lukkojen kanssa tai ilman kannatta pikkaisen miettiä sitä nilkan asentoa huonommassa paikassa kun rengas sitten yhtäkkiä nappaakiin pidon jostain...
Racingrabbit Wrote:Edittiä: Mulle tulee pätkädefeen taakse ns: "diff pegging",jonka jälkeen ei pitäisi olla enää lautaspyöräongelmia,vaikka on tiheämmät 4,7 välitykset.
Mikäs tää ongelma olikaan? Mulla on noi välitykset omassa.
Kaitsu Wrote:Racingrabbit Wrote:Edittiä: Mulle tulee pätkädefeen taakse ns: "diff pegging",jonka jälkeen ei pitäisi olla enää lautaspyöräongelmia,vaikka on tiheämmät 4,7 välitykset.
Mikäs tää ongelma olikaan? Mulla on noi välitykset omassa.
4,7 välityksen halkaisijaltaan pienempi pinionin ratas pyrkii työntämään isoa lautaspyörää ulommaksi ja hammaskosketus "ohenee".Kun poskilaakeri kuluu ja välys suurenee,tämä ilmiö korostuu.Jossain vaiheessa hampaat antavat sitten periksi ja murtuvat.
"Diff peggingillä" tuetaan isoa lautaspyörää vastapuolelta,ettei pinioninpyörä pääse työntämään sitä.
Tuossa Ashcroftin sarja:
http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/...oductId=63
Tuossa aika selventävä youtube pätkä Rover perien heikkoudesta ja miten niitä saa vahvistettua:
http://www.youtube.com/watch?v=kF_spN8QNmc
baxxter Wrote:Rahaa pitäis maksaa osista, jotka on suunniteltu heikoiksi?
Eikä niin vähänkään... Toisaalta vaihtaisin mielummin ulkotikun metsässä kuin murroksen lämpimässä tallissa. Serieksestä kun ei ole murroksia paukkumassa ihan lähitulevaisuudessa jätän KAM-tuotteiden arvostelut muille.
Andy
Siis mikä huono juttu siinä on jos voimansiirron osat mitoittaa niin että helpoiten/(halvin) korjattava osa hajoo ensin?
Mä oon haaveillu pitkään että vetolaipan mitoittais niin että sutasee kaulasta poikki eka. Sillon näkee heti mistä navasta vuotaa ja pirun helppo vaihtaa vaikka suossa. Se on eri asia että toimisko näin yksinkertanen sulake käytännössä myös, vai onko tuossa joku mitä en ajatellu...
L-Andy Wrote:baxxter Wrote:Rahaa pitäis maksaa osista, jotka on suunniteltu heikoiksi?
Eikä niin vähänkään... Toisaalta vaihtaisin mielummin ulkotikun metsässä kuin murroksen lämpimässä tallissa. Serieksestä kun ei ole murroksia paukkumassa ihan lähitulevaisuudessa jätän KAM-tuotteiden arvostelut muille.
Sen verran KAM:n tuoteista, jotta raskasta kaasua ja 35" TSL:ä mettäpaineilla kestää hyvin, KUN autossa on myös "sulake" akselit.
Tämähän on niin helppo osa vaihtaa, jotta siinä saattaa mennä jopa USEITA MINUUTTEJA kun matka jo jatkuu!!!
Ja ainahan ön vahvempaa akselia saatavilla:
http://www.mod-sales.com/auction/vehicle...Rover_.htm
Joten kättä taskuun ja siitä eteen akseli. Ja sitten TAAS vahvemmat akselit sisään, jos ei osunut oikea HD versio lapasiin (muuten D60 akseli, mutta normi 23/24 vetarit ja murrokset)
series3kalle Wrote:Siis mikä huono juttu siinä on jos voimansiirron osat mitoittaa niin että helpoiten/(halvin) korjattava osa hajoo ensin?
Vetarin laipan pultit (ikävät kaivaa, mutta tekis kierteet sisäpuolelle ulosvetoa varten valmiiksi?)
Tai sitten kardaanin pultit ohkaisiksi???? :roll: :roll: :roll:
L-Andy Wrote:...ja HD-lautaspyöriä ja HD-laatikoiden saatavuus on mikä on... :wink:
Onko kukaan kokeillut tällaisia?
Andy
On ollu kamin vetarit, cveet ja ring&pinionit 3v käytössä. Siellähän ne kieppuu siinä missä muutkin :-) eikä ainakaan vielä hajonneet.. Kop kop.. Tosin, meleko kevyellä käytöllä ovat olleet. Eiköhän se ole tyylistä kiinni miten rykii.. Kaiken saa hajalle jos oikein haluttaa.. Vaikka tuubit valais täyteen, joku ne poikki saa :-)