Rover Ystävät ry Keskustelupalsta

Full Version: Injection Pump
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Hei kaikille! Onko Lahden seudulla asiantuntijaa, joka osaa vaihtaa Tdi 300 Injection Pumpun? (ERR4419)
Kannattaa kysellä tuolta: http://www.laatuvaunu.fi/index.php/fi/ Varsin pätevää porukkaa, ja ainakin mun defen kaikki ongelmat on ratkaistu hyvin.
Ihan uteliaisuudesta on kysyttävä että mikä on vikana? Koko pumppu mennyt p....aksi?
Kone ei toimi kunnolla. On ollut jo pidempään aikaan jatkuva ongelma.
Huoltorep oy Helsingissä sanoi että hankala vika ja ei ole kovin halpaa
tapaa ratkaista . He ottaisi ensin suuttimet irti
testaisi ne, sitten sen jälkeen venttiili koneisto auki ja tarkistaa että
lukitus levyt paikoillaan ja jos ei vika niissä niin syöttöpumppu irti ja
huoltoon tai uusi/ehjä tilalle. Sanoi että vaihtaa kyllä pumpun jos ite
hankkii sellaisen.

Eli kone ihan satunnaisesti, milloin vaan, tukehtuu kun painaa kaasua. Se vika ei välttämättä toistu seuraavana päivänä. Mutta on hyvin epämukava ja luo epävarmuutta. Olen nyt hankkimassa uutta (käytettyä) injection pumppua ja aion vaihtaa sen. Vaatii vaan jotain erikoistyökaluja.
http://www.paddockspares.com/blog/video-...ovalrefit/

Tuosta ohjeet pumpun vaihtoon. Henkilökohtaisesti en laittaisi käytettyä pumppua. Saattaa hajota heti seuraavalla viikolla.
Tuo Bosch jakajapumppu on aikas viaton. En kyllä heti uskoisi et vika on siinä. Joku diesel huolto voisi korjata pumpun tai tarvittaessa testata. Omassa käytössä ollut autoja joilla ajettu yli 600tkm alkuperäisellä pumpulla ja hyvin toimivat. Kaasuvivun akselin juuresta alkaa vanhemmiten vuotamaan nyt helppo korjata irrottamatta pumppua jos ei ole ajonestoa.
Suuttimet irti ja ne voi testata dieselpajalla. Omat testasin oli ihan ok (ajettu 350tkm)
Jotenkin tuo kuulostaisi enemmän ilmavuodolta kuin pumppu vialta.
joo, kannattaisi nyt ensin antaa sille moottorille juotavaa ihan pullosta niin lyhyin letkuin kun on mahdollista ja ajaa sillä tavoin kokeeksi jonkun aikaa. Kyllä jos pumppu hajoaa, niin se on jatkuva vika tai ei käy lainkaan.

TT
Jäikö defe lahteen? Jos liikut tre suunnalla voin jeesata. Ernolta varmaan onnistuu pumpun vaihto jos sielläpäin...
Oli samankuuloista ongelmaa veneen moottori kanssa.
Syöttöpumpun sisääntuloyhteessä oli oma suodatin mikä oli osittain tukkeutunut. Oli sellaista sillan tapaista huttua siellä. Mistä lie päässyt kahden suodattimen läpi...

Toimi tosiaan välillä viikon tai muutaman tunnin. Yhtäkkiä rupes käynti vaeltelemaan ja sammui. Käyntiin kun sai niin toimi taas määrittelemättömän ajan.

Mä oisin myös sen kannalla, että jos olis suuttimissa avautumispaineet pielessä tai suihku pielessä niin vika ois myös kokoajan. Ja oireilis kai huonona käyntiinlähtönä.

Eli Komppaan Solihullia, järki-idea.
Amatöörinä paukahti mieleen suodattimet ja seuraavana siirtopunputin.
Tai tankissa jotain ylimääräistä roskaa.
Ahvrikassa oli toyotan kans samoja ongelmia. Ykkös tankki tyhjä, kakkonen puolillaan. Kiesi alko puutuun ja sammu lopuksi. Sitä hetken ihmeteltyä, proppu auki toisesta tankista ja menovedet toiseen tankkiin. Ja taas mentiin. Firman mekaanikot sen sitten "korjasivat", eikä itelle ikinä täysin selvinnyt mistä loppuen lopuksi johtui.

Guest

Tarina ei kerro miten kone käyttäytyy heti hyytymisen jälkeen. Nostaako taas kierroksia normaalisti vai loppuuko matkanteko siihen kunnes kone taas seuraavana päivänä päättää jatkaa yhteistyötä? Onko havaittavissa sääntöä siihen milloin vika ilmenee; kylmä/kuuma kone, lyhyen/pitkän matkan jälkeen, kuinka paljon naftaa tankissa, käynnistysongelmia jne...

Andy
Kuulostaa joltain kikkareelta polttoainelinjassa. Eli kun virtaus kasvaa niin tulppa liikahtaa putken tukkeeksi.
Itsellä samoja oireita jokin aika sitten.
"Oma" kikkare majaili serieksen vedeneroittimen ja siirtopumpun välillä.
Vika korjaantui paineilman avulla.
Tere! Tässä tulee tosi paljon hyviä neuvoja. Suurimman osan niistä olen jo kokeilut.
-olen työntänyt paineilmaa polttoaine järjestelmään
-olen anatnut pullosta ruokaa
-olen tarkistanut, vaihtanut käsipumpun
-olen vaihtanut suodattimiä

Mitään sääntöja vian ilmenemiseen ei ole. Tuntuu siltä että vika tulee esille ehkä enemmän silloin kun kone on lämmin. Liittyykö vian ilmeneminen lämpötilan nousuun. Lämpötila on normaali. Kone hyytyy kun painaa kaasua. Käy taas normaalisti kun höllää kaasua ja sit rukoilee että lopettaisi tämmöisen pelin ja toimis normaalisti.
Suuttimet voivat tosiaan oireilla myös vain kuumana. Itse en käyttäisi penkissä jos vika olisi niissä, jos ei suhteilla pääse testaamaan. Taitaa testaus maksaa pelkästään puolet uusien nozzlejen hinnasta, ellei jopa saman verran.

Jos suuttimissa on vikaa niin ei tee koneelle hyvää.

Miten olet paineilmalla yrittänyt järjestelmaa puhdistaa?
Mites ootko tarkastanu siirtopumpun toimintaa?
Ei mitään erikoista turbon puolella? (Putket ehjiä?)
Tarkastanut ettei ole ilmavuotoja polttoainelinjassa? ( tähän toi vika sun puheitten mukaan kuulostais sopivan)
Tosta voi lukea tarinaa rikkinäisestä pumpusta. http://www.series2club.co.uk/forum/forum...ic=64971.0
Ruiskupumpun solenoidi kannattaa tarkistaa tai vaihtaa. Aikas halpa osa kokeilla. Puhdista solenoidin ympäristö huolelisesti ennen aikaisua ettei pumpun sisälle pääse likaa.
Totta ettei uudet suutinkärjet maksa paljoa mut maksaa niiden vaihtokin jotain. Samoin nämö halpis suuttimet ei kovin hyvässä maineessa.
Mulla on tällaisten perinteisten suuttimien testipenkki jolla voi tarkistaa avautumispaineen ja suihkun

Guest

Villit veikkaukset näin suununtai-iltamyöhään olisi roskaa suuttimissa, ilmavaivaa naftapuolella tai alipaineongelmia ahtimen päässä. Tosin kahdet viimeiset voisi kuvitella olevan jatkuvia eikä satunnaisia...

Andy
Kiitos kaikille ja erityisesti Jukulle. Hän huomas vian heti sen jälkeen, kun nostimme konepellin ylös. Kiitos vielä kerran J.U.K.U.
No mikä siinä oli vialla?
taas niin tätä - merkkikorjaamo ei löydä vikaa ja käskee vaihtaa pumpun ja harrastaja hokaa ongelman heti konepellin avattuaan...

TT
Tällaiset osat vaihdoin. Eli kaasuvipuakselin holkki ja tiivisteet[Image: seals.6.jpg]