Rover Ystävät ry Keskustelupalsta

Full Version: Yks hullu kysyy... Defestä
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Sopiva 2000-luvun Defender td5 110 löytyi. Tämä Land Rover -maailma vaan on minulle aivan vieras. Sanotaan, että yksi hullu kysyy enemmän kuin kymmenen viisasta pystyy vastaamaan. No, minun tapauksessani kysymykset ovat varmaankin niin alkeellisia, ettei tuo sanonta pidä paikkansa. Siispä:
1. Kauppaan kuului vain yksi avainpari + avainnumero & kaukosäädin. Mistä voin tilata toiset?
2. Auto on elämäni ensimmäinen, jossa ei ole kierroslukumittaria. Onko juuri Defeen sopivaa, ja miten kierroslukumittari Defeen asennetaan?
3. Huoltokirjan takakannessa olevaa turvakorttia ei löydy. Mistä saan käynnistykseneston ohituskoodin?
4. Turvatietokortissa mainitaan radion turvakoodista ja kerrotaan, että asia on selostettu radion käyttöohjeessa. Mukana seuranneessa Blaupunktin ohjekirjassa ei kuitenkaan asiasta mainita. Onko siis niin, että jos irrotan akun, tarvitsen turvakoodia? Mistä tuon turvakoodin saan?
5. Auto on vihreä, mikähän vihreä? Mistä saan paikkamaalit?
6. Millä valualumiiniseos (saranat) pitää pohjamaalata? Entä korin alumiinipelti?
7. Mistä saan ovipaneeleiden kiinnitysnastoja (niistä pari puuttuu)?
8. Missä firmassa ja millä aineilla ensimmäinen ruosteenestokäsittely on tehty? Milloin täydennyskäsittelyt pitää tehdä? Voiko Defen viedä "tavalliseen" ruosteenestofirmaan?
9. Ne tietyt korin ulkopinnan ruuvit ovat tietenkin ruosteessa. Kannattaako vaihtaa ruostumattomiksi A2- tai A4-ruuveiksi? Sarjoja saa ainakin UKConfusedta, entä Suomesta? Onko eri firmojen tuotteilla sopivuus- tai laatueroja?
Toivon, että osoitatte ymmärtämystä vasta-alkajaa kohtaan.
Poistettu, syytä voi miettiä
Kiitos ja sitten täydennyskysymyksiä:

Ahosensetä Wrote:1. ---merkkiliikkeet, Huoltorep, Karaasi, Off-Road Center, Laatuvaunu tai Off-Road Paja. Mä tietysti suosittelen viimeistä Smile
En todellakaan tunne kuvioita. Ilmeisesti tuo viimemainittu yritys on sinun.

2. Käyntinopeussignaali on kyllä ECU:lla, ---
Mitä tuo tarkoittaa, mikä on ECU?

3. Testerillä.
Millä testerillä, keillä sellainen on? On varmaan kallis laite?

4. Onkohan se enää alkuperäinen radio?
Auto on uutena Vantaan Volvo Autosta ostettu ja silloin se radio on siihen asennettu.

6. Happomaalilla.
Mitä on happomaali?

7. Vaikka Pajalta Smile
Tämä on sitten ilmeisesti se mainitsemasi "Off-Road Paja"?

8. Vaikea tietää netin välityksellä. Kysy ensimmäiseltä omistajalta.
Ei tiennyt, oli suojattu, kun auto oli uutena ostettu.

9. Ei, käytä kuumasinkittyjä ruuveja.
Mistä saa näin pieniä ruuveja kuumasinkittynä?
Poistettu, syytä voi miettiä
Jos vaan käy aikatauluun,tule 8.8 Seitsemiseen "Lällyoffiin" niin,yritetään paikan päällä kertoilla vastauksia kysymyksiin Smile

040 5887325 Kaitsu
Ahosensetä Wrote:8. Maahantuoja ei tietääkseni ole ruostesuojannut kaikkia autoja.
T, Antti

Onkohan mahtanut suojata ensimmäistäkään? Confusedhock:
Omat nykyiset ja entiset on ollut ihan itse pakko suojata, ei tehtaan maalit kauaa kestä. Sad