Rover Ystävät ry Keskustelupalsta

Full Version: D3 Ilmajousitus?
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Siis D3 /2007. Ilmajousituksen merkkivalo syttyy nyt lähes päivittäin ja näyttöön teksi "Air Suspension Fault". Kun auton käyttää irti virroista, merkkivalo pysyy pimeänä ja uuden startin jälkeen ei mitään vikaa. Saattaa taas tosin syttyä muutaman km ajon jäkeen.

Alusta nousee ja laskee kuitenkin "napista" ihan normaalisti.

Onko mahdollisesti joku asentotunnistin rikki, vai jotain vikaa itse kompurassa?

Yön yli alusta näyttää olevan ihan ryhdissään, joten mitään vuotoja tuskin on alustassa....
Pokko Wrote:Siis D3 /2007. Ilmajousituksen merkkivalo syttyy nyt lähes päivittäin ja näyttöön teksi "Air Suspension Fault". Kun auton käyttää irti virroista, merkkivalo pysyy pimeänä ja uuden startin jälkeen ei mitään vikaa. Saattaa taas tosin syttyä muutaman km ajon jäkeen.

Alusta nousee ja laskee kuitenkin "napista" ihan normaalisti.

Onko mahdollisesti joku asentotunnistin rikki, vai jotain vikaa itse kompurassa?

Yön yli alusta näyttää olevan ihan ryhdissään, joten mitään vuotoja tuskin on alustassa....
Mulla alkoi muutama vuosi sitten tulla noita erijärjestelmien herjoja, myös toi sama jousituksen herja. Päivitettiin ohjelmia ja vaihdettiin boxeja, mikään ei auttanut. Lopulta vaihdettiin akku, kaikki herjat katos ja auto on toiminut tuon jälkeen jo useamman vuoden ilman mitään häiriöitä, mielenkiintoisinta tossa on se että pois otettu akku on kaikkien mittausten mukaan erinomaisessa kunnossa.
Tuo taitaa olla niitä tavallisimpia häiriövikoja D3'ssa. Enemmänkin ominaisuus kuin vika - varsinkin talvella kun kylmä. Matala jännite - eli Akku/laturi on yksi mahdollisuus, toinen on nuo pyörissä olevat asentotunnistimet - ja niitten johdot jotka erinomaisen huonolaatuisia ja alttiita kuralle ja vedelle. Hyvä puoli niissä on että eivät kovin kalliita vaihtaa. Akku ja laturi kannattaa kylläkin ensin tarkistaa ja pitää kunnossa jotta et joudu CPU'ta vaihtamaan niin kuin minä. CPU nimittäin rikkoontui siinä vaiheessa kun laturi ei enää toiminut (ja vikavalo ei syty - sekin on ominaisuus). Kannattaa viedä sellaiseen pajaan joka osaa D3'sen ominaisuuksia tutkia ja tulkita - esim Karaasi Espoossa jos asut pääkaupunkiseudulla.
Lueskelin joskus huvittuneena tuota UK Disco3 keskustelua näistä vikahäiriöstä ja siellä oli jopa sellainen että takajarruvalojen häiriöt aikaansaisivat näitä häiriövikoja -- mene ja tiedä. Minullakin 07 auto. Kun se oli pari vuotta vanha niin kamppailin kolme talvea näitten ongelmien kanssa heti kun lämpötila laski alle -15. Maahantuojan huollossa ei aavistustakaan mitä tehdä - vaihdettiin laturi, akku, kompressori, vaihdelaatikon öljyt - uudet softat kaikkiin paikkoihin mihin pystyi ja sittenkin se teki sen saman. Karaasi sitten viides vuosi vaihtoi nuo anturanjohdot niin ongelmat poistui.
Eli - voi olla mitä vain - mutta veikkaan jännitettä (akku/laturi) tai noita anturakaapeleita.